Toon posts:

AT nu echt ongerust

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
A;s dit waar is zit TA echt in de problemen
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=197902

Dit is geen leed vermaak maar het wordt wel tijd dat er wat aan gedaan wordt

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Als dit idd zo is zou dat niet leuk zijn voor onze DPC-ers die ook blokjes van hem krijgen .. :(

Laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:59
Had al tijdje het idee dat dit een trojan was, vraag is nu alleen wat D.net hieraan gaat doen.

Verwijderd

2.000.000 per dag is ook te zot voor woorden. Maybe over een half jaartje ..

Verwijderd

Topicstarter
Dit hele gedoe met die PhF duurt nu al bijna 6 weken, volgens mij heeft D.net echt geen idee wat er aan de hand is, wat mij echt tegenvalt van ze (D.net) is dat ze ook helemaal NIETS van zich laten horen!!!

Ik hoop dat 't nu echt afglopen is met dat PhFgedoe en dat we weer op gelijke voet met TA kunnen vechten om de dagelijkse eerste plaats.

Dat de beste moge winne.(Wij natuurljk :D))

Jolly

• Gizmo_mokum
Jolly, we ZIJN de beste, >:) het verschil wordt veroorzaakt door de PhF, als die verdwijnt, moet AT heel erg oppassen, want dan gaan we ze zwaaiend voorbij Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/legionxs/wavey.gif

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Niemand die door de PhF getroffen is kan in de problemen zitten. Nugget heeft namelijk zelf ook problemen met trojan blocks op zijn email. Toen schreef hij daarover:
I can't just yank my own email from stats, obviously, so I need to arrange a way to strip out the illicit blocks from my stats prior to running each daily update.
Hij kan het dus nu gewoon niet maken om iemand die door de PhF getroffen is meer af te pakken dan de PhF blocks.

Het enige nadeel is dat TA zo oneerlijk veel van die blokjes krijgt :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Chaos:

Ik ben nog niet zo lang lid maar ik had het idee dat als dat hele PhF gedoe illegaal was er toch wel maatregelen genomen zouden worden door D.net. Nu zeg jij dat ook al zou blijken dat die %%**$$ flusher illegaal is er NIKS gebeurd, dat kan ik me toch niet voorstellen. (Klassejustitie?)

Mocht dat onverhoopt toch zo zijn dan zit er niks anders op dan dat ik die andere 600 PII 300 op kantoor toch ook maar aan het grazen moet zetten :D

Verwijderd

Jongens, het zal vast al wel gedaan zijn, maar zo niet kan er niet ff een mailtje van de DPC organisatie uit naar d.net ?

/me ergert zich al vanaf het begin af aan, aan die PF, ik word er zelfs een beetje LINK van :)

dusse : Dood aan de PF !

Verwijderd

Topicstarter
Dredge

Volgens diverse postings hier als op het forum van TA is dat al vele malen gebeurd, maar niemand schijnt een antwoord gehad te hebben.

• Chaos
  • Niet online
Nu zeg jij dat ook al zou blijken dat die %%**$$ flusher illegaal is er NIKS gebeurd, dat kan ik me toch niet voorstellen.
Dat zeg ik niet, ik bedoel dat mensen die PhF blokjes ontvangen hebben niet even simpel uit de stats geveegd kunnen worden zoals met het konijn en blackrod is gebeurd. Ongetwijfeld gaat DNet er alles aan doen om de blocks van de PhF van het totaal af te halen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dit worden echt overuren puzzelen voor D.net... Hoe willen ze in godsnaam gaan uitzoeken of elk blokje van een member WEL of NIET door die member is gedaan..
IIG hoop ik dat ze het snel oplossen op een goede manier (dus niet door er teams like TA en wij er gewoon uit te gooien...)

May the cow be with D.net ;)

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Where's a hacker when you need one?

Ik heb het gevoel dat deze pf de dudes van distributed.net voor een zware taak gaan zetten. Helemaal als hij werkt met een trojan achtig client. De IP's zullen iedere keer anders zijn, de email adressen kan hij random uit de stats halen.

Je kan er alleen achter komen door te gaan tracen waar de oorspronkelijke mails vandaan komen (met waarschijnlijk de client als trojan in een exe). Echter dit kan dnet niet doen (lijkt me, correct me if I'm wrong) vanwege tijd/capaciteit gebrek.

Vandaar bij deze een oproep voor iedere echte of wannabee hacker/cracker (laat ik alles maar vermelden om die discussie uit de weg te gaan) de PF op te sporen.

De winnaar krijgt...
euhmm..

een Frikandel Speciaal :)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Dutchman!
  • Laatst online: 16:46
In die TA thread kwam iemand met een redelijk simpele maar effectieve oplossing: dnet moet stoppen met het gebruiken van een emailadres als ID, maar moet de users een wachtwoord geven om de client mee in te stellen. De PhF heeft toen hij begon nm simpelweg een doos mailadressen uit de profiles van het AT distributed computing forum geripped, en is daarmee gaan kraken (dubbel :))

We spend our years as a tale that is told

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Een antwoord van Moose (distributed.net):

"WE have continued to investigate this over time. At first glance this problem did not look like a trojan. But over time we have grown more and more concerned about this. WE continue to do all we can to try and find the source, but there simply has not been any one peice of evidence that says ahh thats what has caused this. we have talked to people who have had their the client installed on their computer. They give no indication of any one item that could lead to the install of the client.

We have checked and checked IPs. Looked for open shares. We see no pattern in it this.

In no way do we hold the emails of persons effect by this as responisble for the installation of these clients.

We will continue to monitor the situation and try to find an answer but currently we have none.

Please understand we will tell you if we find an answer.

Hope that helps you understand the situation.

Thanks
moose

PS
the virus detection is an outdated .dat file. update your dat file for McAfee. we have corrected them several times in the past.

-------------------------
Paul Gentle
moose@distributed.net
.plan @ http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=moose "

check: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=197902

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Topicstarter
Chaos

Sorry, misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar feit blijft dat D.net zelfs na 6 weken noch taal noch teken geeft.

Dat ze niet weten hoe het zit kan ik me voorstellen maar wees dan zo eerljk om dat toe te geven.

Iedereen zit nu eigenlijk te wachten op het verlossende woord van D.net, maar niets van dat al. Na 6 weken zou je toch iets mogen verwachten, of ben ik nu heel naief?

No offence, uiteindelijk grijpen we TA toch wel, alleen duurt het iets langer!!!! :D

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ach, die PhF heeft wel zo zijn voordeel, veel mensen zijn nu nog fanatieker geworden, we stijgen toch behoorlijk rap de laatste tijd :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Gizmo_mokum
Jolly,
die guys van d.net zitten niet op ons forum, soms verschijnen zij bij AT op het forum, (zoals Moose, paar berichtjes terug, daar zie je ook dat ze er mee bezig zijn). grootste probleem voor die jongens is onze taal, ze kunnen niet allemaal zo goed nederlands als wij engels.
Hierbij de link naar onze brothers in need:
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=1979 02

Als die PhF blokjes uit stats geveegd worden, zullen we werkelijk zien wie er sterker is.

keep them cows cracking for DPC
Mooooh
<koe-plaatje>
(krijg die dingen er niet goed in)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11

Floor-is

5.2

Ik heb contact gehad met Mark Bakker (Kwark) hij zit in #koffie en is een "ambassador" van distributed. (Eén van de twee NL-se proxy's is van hem)

Hij wist niet eens wat een Phantom flusher was, en toen was het toch al een week of drie bezig. Ik heb niets meer van hem gehoord, waardoor ik toch ernstig het gevoel krijg dat er binnen dnet ook _niet echt goed_ overlegd wordt.

Julius, waar blijf je nou? (0ldf1r3f0x, komop, anders moet ik je nog een mailtje gaan sturen ofzo.)
ff voor de duidelijkheid, Julius is:
1. Degene die zei dat hij misschien de Phantom Flusher kent.
2. Iemand die wel enig verstand heeft van hacken (redelijk understatement...)

/me out, ik wordt er ook niet goed van trouwens, want ik heb ook blokjes van hem gehad :(

Bericht hierboven

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb er vandaag ook weer 4500 gehad van de Phf.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Ceaser
  • Laatst online: 23-05 00:25
jolly:
Dat d.net niet zo snel van zich laat horen komt o.a. doordat het eerst leek of het wel op een legale wijze is gebeurd. Dan heb je nog het probleem dat wanneer je weet dat er iets niet in de haak zit waar je het moet gaan zoeken. Verder doet een gemiddelde pc 500 blokkies per dag (PIII-550) als hij 24h draait. Als je 200K aan die zooi krijgt met allemaal verschillende ip'tjes van computers die waarschijnlijk toch niet 24/7 draaien en waarschijnlijk ook <550MHz zijn heb je het over een imens aantal ip's die je moet gaan blokken.

Het lijkt mij logisch dat alles nu een beetje opgang komt mede omdat er klachten van mensen zijn gekomen die de client plots gevonden hadden.

Het duurde ook ontzettend lang voordat men eindelijk The Rabbit eruit heeft geknikkerd

Verwijderd

Topicstarter
Gizmo

Ik begrijp het taalprobleem, maar het TA forum heeft daar geen last van en dat zijn toch echt geen kleine jongens in RC5land maar ook daar is 't vertwijfeling troef. Aan de ene kant zijn ze blij met de onbekende blokjes maar je proeft aan de andere kant dat ze er niet zeker van zijn dat het allemaal legaal is.

Mijn grootste "probleem" is dat D.net niets van zich laat horen, zie bovenstaande posting van Itsme.

Itsme

Ik begin zo langszamerhand toch te geloven dat het verhaal van Julius niet waar is, hoe mooi het ook in den beginne klonk(de wens etc etc). De bewijzen die hij zo snel zou op tafel zou brengen zijn er noch steeeds niet en dat is inmiddels alweer 2 weken geleden dus......

Verwijderd

Topicstarter
Als je ut over de duivel hebt....

Net gelezen op AT:

Moose

Member Date Posted: Jul/13/2000 4:41 PM

WE have continued to investigate this over time. At first glance this problem did not look like a trojan. But over time we have grown more and more concerned about this. WE continue to do all we can to try and find the source, but there simply has not been any one peice of evidence that says ahh thats what has caused this. we have talked to people who have had their the client installed on their computer. They give no indication of any one item that could lead to the install of the client.

We have checked and checked IPs. Looked for open shares. We see no pattern in it this.

In no way do we hold the emails of persons effect by this as responisble for the installation of these clients.

We will continue to monitor the situation and try to find an answer but currently we have none.

Please understand we will tell you if we find an answer.

Hope that helps you understand the situation.

Thanks
moose

PS
the virus detection is an outdated .dat file. update your dat file for McAfee. we have corrected them several times in the past.

-------------------------
Paul Gentle
moose@distributed.net
.plan @ http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=moose

Eindelijk een reactie van een D.net medewerker, niet dat het iets opheldert, maar toch....

Verwijderd

Worst case scenario:

1. dnet schrijft een nieuwe hack/trojan-proof client.
2. huidige contest wordt afgeblazen
3. we beginnen weer vrolijk opnieuw

............

Verwijderd

Topicstarter
Ceasar:

Toen dit stiekeme flushen begon(begin juni) is er al snel op het AT forum over bericht.

Zoals uit mijn bovenstaande posting blijkt is MOOSE ( lid van D.net, bovendien lid van TA,en geen junior member) al lange tijd op de hoogte. Ik zeg niet dat het makkelijk is voor D.net om het op te lossen maar een berichtje af en toe om alle geinteresseerden op de hoogte te houden van de gang van zaken was toch wl het minste wat ze hadden kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
CrashNet

Ik ben voor optie 3 :D

Mijn team is pas sinds 1 juli bezig dus 1 van de grote subteams inhalen zit er nu toch niet in dus.......

gr
Jolly

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Het is ook wel erg makkelijk om een virus cq trojan te maken die de client dowload en installeerd of die puur alleen de ini fil aanpast (mits deze in de standaard dir staat). Hij hoeft alleen maar een ander email adres in te voeren en voila...
Blij dat ik elke dag check waar m'n blokjes nartoe gaan, je weet maar nooit :(

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Pagina: 1