Na conversie van NTFS naar FAT32 bestanden corrupt

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Maxtor harddisk van 80. Tijdens cleaninstall van WinXP heb ik 3 partities gemaakt.

Normaal gebruik ik alleen FAT32 maar een partitie waar ik bestanden bewaar heb ik per ongeluk voor NFTS gekozen. Daarna deed probleem zich voor. Als ik bestanden kopieer van die partitie (E) naar andere partitie, het deed eeuwig over om het te kopieeren. Dus ik heb die partitie teruggezet van NFTS naar FAT32(partition magic7), maar er zijn 2 bestanden mappen waar ik belangrijke documenten bewaar. De namen van deze bestandenmappen zijn veranderd in vraagtekens en ik kan niet accessen of deleten. Windows geeft aan dat naam, directory naam, Volume label niet klopt ofzo en ik kan verder weinig doen.

Kan ik nog deze bestanden herstellen? Ik heb nogmaals cleaninstall van WinXP geprobeerd maar niets helpt..

BVD

Lucky Goldstar

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Wanneer je problemen hebt met een partitie kun je ze vrijwel zeker NIET oplossen door een - riskante - conversie van NTFS naar FAT32 te doen. (Maar dat heb je zeker wel door nu.) In zo'n geval zou ik mijn data backuppen op een ander medium en een schijfcontrole doen.

Wat je zou kunnen proberen is checkdisk onder Windows of Scandisk onder DOS. Mocht dat niet helpen dan zou je met een recovery-tool als Easy Recovery (duur!) nog iets kunnen proberen. Sterkte!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien met de rescue disktettes van Partition Magic 7?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Kijk anders ook even naar de tools in de FAQ van Opslagmedia:
http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Getdataback na een HDD crash. Tools zijn inderdaad wel kostbaar. Succes

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ah ik ga meteen effe proberen.

:) thanks

Ik ben nu effe GetDataBack proggie aan het runnen. Hopelijk heeft het wel resultaat en verder ben ik erachter gekomen dat er meer subdirectories zijn die met ????? als bestandnaam. Het is wel vreemd.

Edit----

Ik heb aantal DATA RECOVERY tools gebruikt. Maar dit probleempje is pas ontstaan nadat ik mijn partitie van NFTS naar FAT32 had gezet. En datarecoverytools vindt het niets aangezien niets was gedeleted. Ik ga nog scandisk proberen vanuit dos.

Het is best wel shit dat ik alle belangrijke bestanden kwijt ben en nog erger... ik kan NIETS deleten. :(

---Edit-----

Ik heb via Win98 bootdiskette scandisk uitgevoerd en hij pakt corrupte bestanden en wordt wel gefixd alleen die bestanden worden wel gedeleted.

Ik moet zeggen dat ik toch maar hoop op geef om die bestanden te herstellen. Maar ik kan nu in ieder geval die bestanden met ??? deleten.

Bedankt voor alle reacties!!

[ Voor 136% gewijzigd door DJkim op 03-04-2003 17:29 ]

Lucky Goldstar

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Stonden die bestanden in een map met beperkte rechten? my docs van een bepaalde user ofzo?

Dan is de kans nl heel groot dat je er gewoon niet meer bij kan.

In de ct' stond een test van een aantal partition progs en daar kwam ook uit dat het niet mogelijk is om mappen/bestanden waar "NTFS-rechten" aan hangen na conversie te benaderen

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 03-04-2003 17:14 ]

Strava

Pagina: 1