Toon posts:

[mirc] Ban zetten op een bepaalde url

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je op mirc zit komt er regelmatig spam in je channel met van die virtuele wedstrijden enzo waarbij het doel is zoveel mogelijk mensen op die url te laten klikken (voorbeeld is bijvoorbeeld www.outwar.com ) .

Nu begint dit behoorlijk irritant te worden, vooral omdat sommige je channel binnenkomen, de url met een of andere smoes spammen een paar keer, en dan gelijk weer de channel verlaten. Nu staat ook in de regels van die spellen dat irc niet gebruikt mag worden, dus ik help ze gelijk een beetje ;)

Het is me alleen nog niet gelukt. Ik zelf kan niet scripten, en de kant en klare scripts werken niet goed. Die banned elke url die wordt gegeven, of doen het gewoon helemaal niet. Ik wil dus gewoon kunnen aangeven dat als iemand een url geeft met bijvoorbeeld *outwar.com* ofzo erin dat er dan automatisch een actie wordt ondernomen.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ben je een operator in dat betreffende kanaal :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
Dat is niet al te moeilijk :)
Bijvoorbeeld:
code:
1
ON *:TEXT:*outwar.com*:*: { mode $chan +b $nick }

Of als je iemand wilt laten kicken:
code:
1
ON *:TEXT:*outwar.com*:*: { kick $chan $nick Niet hier! }

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 03-04-2003 14:05 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok ziet er simpel uit :) Voor kickban wordt het dan: ON *:TEXT:*outwar.com*:*: { kickban $chan $nick Niet hier! } ofzo? en moet dat regeltje in variables?.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 14:09 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:08:
hmm ok ziet er simpel uit :) Voor kickban wordt het dan: ON *:TEXT:*outwar.com*:*: { kickban $chan $nick Niet hier! } ofzo? en moet dat regeltje in variables?.
Nee, kickban kent mIRC volgens mij zelf niet. Dan kan je beter
code:
1
{ mode $chan +b $nick } && { kick $chan $nick Niet hier! }
doen :)
En dit alles moet in Remote.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34
Die regel zou dan zo worden (tenzij jij een alias kickban hebt ;) en moet in remote gezet worden (alt+r)

ON @*:TEXT:*outwar.com*:*: { kick # $nick Niet hier! | mode # +b $nick }

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
En je kan dus beter eerst bannen en daarna kicken anders komt ie weer terug en misschien ipv van op nickname op hostadres bannen.

• Hahn
Eskimootje schreef op 03 April 2003 @ 14:14:
En je kan dus beter eerst bannen en daarna kicken anders komt ie weer terug en misschien ipv van op nickname op hostadres bannen.
Dat wou ik ook laten zien, maar ik ben daar zelf nog niet helemaal achter hoe dat moet :X

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Hmm, waarom is mijn post in één keer verdwenen?

Ik zei dus:

Veel van wat je wilt weten/leren omtrent mirc scripting staat in mirc.hlp in je mirc folder.
Ook dit probleem. Kijk maar even.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Je complete channel op +p of +s zetten,, Hierdoor kom, je met /list niet meer met het kanaal in de lijst voor.
Waardoor spammers niet weten dat je kanaal bestaat.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34
Wat eskimootje zegt is zeker waar, ik doe het zelf daarom altijd zo:

ON @*:TEXT:*outwar.com*:*: { mode # +b $nick | kick # $nick Niet hier! | ban # $nick 2 | .timer 1 3 mode # -b $nick }

Een ban (met /ban) duurt namelijk even voordat hij er werkelijk staat door de userhost lookup die ervoor gedaan word. Om nou te voorkomen dat degene meteen terug is zet ik dus tijdelijk een ban op z'n nick.
In principe zou je ook met "mode # +b $address($nick,2)" kunnen bannen maar als je ial niet goed ingevuld staat werkt dat niet. (Dat is mischien alleen op ircx zo, maar dat weet ik niet zeker ;)

edit:
twee keer +b is overdreven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door decipherer op 03-04-2003 14:19 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Hahn
DTorro schreef op 03 April 2003 @ 14:16:
Je complete channel op +p of +s zetten,, Hierdoor kom, je met /list niet meer met het kanaal in de lijst voor.
Waardoor spammers niet weten dat je kanaal bestaat.
En waardoor dus gelijk helemaal niemand meer van het bestaan van je kanaal afweet. Niet iedereen op internet is een spammer, dus je moet niet gelijk iedereen gaan afweren.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
MaRc0 schreef op 03 April 2003 @ 14:18:
[...]

En waardoor dus gelijk helemaal niemand meer van het bestaan van je kanaal afweet. Niet iedereen op internet is een spammer, dus je moet niet gelijk iedereen gaan afweren.
ach meestal heb je een groot aantal vaste bezoekers,, ligt naturlijk aan het soort channel.
anders kan je altijd nog via webpages verwijzen naar je irc kanaal.
(m.a.w. het gaat erom dat spammers die op servers rondgaan niet in /list je kanaal kan zien, ik ken weinig mensen op irc die via /list naar een bepaald kanaal gaan brhalve spammers)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe ban ik op host dan :s Heeft anders weinig nut ;)

edit:
gevonden :) gewoon van $nick $address maken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 17:59 ]

Pagina: 1