Toon posts:

[Windows XP Home] Computer hiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit hier dus op een groot netwerk, maar ik wil deze computer hiden als je Netwerkomgeving doet -> MSHOME

Ik heb gezocht en je moest iets in het register aanpassen.. Maar die HIDDEN veld kan ik nergens vinden.

Kan iemand mij misschien helpen?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Dat moet kunnen, maar dat kan alleen als je niets op je computer (zichtbaar) deelt. Je moet dus al je shares uitzetten, of je shares verborgen maken. Dat laatste doe je als volgt: als je een share maakt, moet je normaal gesproken een naam opgeven. Dat doe je als je een hidden share wil maken ook, maar dan zet je er op het eind een dollarteken ($) achter. Dan zal de share niet in netwerkomgeving te zien zijn, en als je computer alleen maar hidden shares heeft, ook je computer niet :).

Verwijderd

"Dan zal de share niet in netwerkomgeving te zien zijn, en als je computer alleen maar hidden shares heeft, ook je computer niet"

Da's dus niet waar...... Maar goed je kan het best ff op technet zoeken

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 14:54:
"Dan zal de share niet in netwerkomgeving te zien zijn, en als je computer alleen maar hidden shares heeft, ook je computer niet"

Da's dus niet waar...... Maar goed je kan het best ff op technet zoeken
Inderdaad, sorry, dat klopt niet meer, ik was in de war met Windows 95/98. 't Was wel zo bij Windows 95/98 dat als je niks gedeeld had, dat je dan niet meer zichtbaar was - ik ging er van uit dat dat in Windows 2000/XP ook zo was, maar dat is dus niet meer zo - heb het net zelf ook nog even getest :P.
Ik kon op technet trouwens ook zo 1-2-3 niks vinden, behalve jezelf in een andere werkgroep zetten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
NET CONFIG SERVER /HIDDEN
Dan komt ie niet in de browselijsten te staan..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Helaas met die NET CONFIG ben ik nog steeds zichtbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel :) Dankje
Pagina: 1