[Win2K] Niet zichtbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier een netwerk, waar ik een win98Se als server heb draaien. Alle pc's in dit netwerk zijn zichtbaar, behalve 1, dit is de pc met Win2k. Ik zou graag willen zine dat ik deze ook kan zien in netwerkomgeving.

Ik heb al redelijk wat geprobeerd, maar niks lijkt te lukken. Is er een optie die ik daarvoor aan moet zetten.?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Zitten ze allemaal in dezelfde werkgroep?

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Netbios aanzetten. Dit staat standaard uit in w2k.
W98 gebruikt netbios om zich kenbaar te maken op het netwerk.

oude koek, maar wordt nogal eens vergeten.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• BSeB
Ja, idd, nu weet ik het weer idd. Dat van die netbios, dat was het. Zelf draai ik thuis alles XP en mijn server Linux, dus heb helemaal nooit meer iets van doen met Win2k.

Ga gelijk even zoeken hoe ik hem aan moet zetten.

• BSeB
Ik heb net op die pc netbios aan gezet, maar dat werkt dus nog steeds niet. Ook heb ik iets gelezen over netbui, maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik dit dan ook weer op de server moet zetten. Is er niks wat ik over het hoofd heb gezien.

Netwerk is goed,
Werkgroep is goed
Naam is goed.
Netbios staat aan en wordt geregeld via tcp/ip

Wat is dan nog fout

Verwijderd

Zet voor de gein de Guest-account op je 2K-bak eens AAN; deze is standaard disabled...

*edit*
Oh ja, volgens mij is er vanaf Windows 2000 (en dus ook XP en Longhorn), de mogelijkheid om een floppy-disk aan te maken om je 2K-bak bekend te maken bij oudere Windows-versies. Weet alleen niet meer of het via de deploy.cab of via Network Wizard kon; zit nu ook op werk en kan dus ff niet checken voor je.
*end edit*

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 21:07 . Reden: Vergeten... ]

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Of maak op de 2k server een account aan met dezelfde username + password als op de windows 98 machine.

On a clear day you can C#

• BSeB
die win2k is dus een client, ik zal het eens proberen met dei floppy, maar heb weinig kans dat he gaat werken.

• BSeB
Mensen ik heb nu een beetje rond zitten kijken in Win2K en heb nu bij tcp/ip instellingen die wins over tcp/ip inschakelen aangezet en daarbij staat ook die lmlookup aan, maar hij kan nog steeds niet mijn netwerk benaderen.

Ik snap er niks van. Moet ik misschien nog wat aanpassen?

• BSeB
No body

• BSeB
Niemand die mij kan helpen hiermee

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt zowel NetBIOS als NetBEUI aan staan op die W2K bak ?
Kun je wel onderling pingen :?

Doe eerst eens ff wat meer info ...
wins over tcp/ip inschakelen aangezet
Je kunt klikken wat je wilt, als je geen WINS server draait zal dat geen ruk uitmaken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Heb je overal NetBIOS aanstaan? NetBEUI heb je volgens mij niet zoveel aan hoor..

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

staat file & printersharing wel aan?

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
niet toevallig een firewall geinstalleerd (of gehad) op die pc, welke browser broadcast pakketjes dropt :?

A wise man's life is based around fuck you

• BSeB
Win2k is dus een client, in de netwerksettings van die adapter heb ik eerst alle protocollen weggegooid en daarna heb ik TCP/ip erin gezet, QOS en FIle printer EN Cleint voor Microsoft netwerken.

Bij tcp/ip heb ik bij geadvanceerde eigenschappen dus netbios over tcp/ip aangezet. Voor zover ik weet gebruik ik dan dus geen Netbui. Verder staat er idd geen firewall op. File printer staat idd standaard aan. (Maar zou niks mogen uitmaken want dan zou ik de anderen in het netwerkn wel moeten kunnen zien en dat kan ook niet.)

Pingen weet ik niet of dat dat kan. Ik krijg wle een IP aangezine ik wel gewoon kan internetten op die pc. Dus hij krijgt wel een IP toebedeelt. Alle XP machines doen het dus wel gewoon.

• BSeB
Koffie schreef op 21 April 2003 @ 14:41:
Je hebt zowel NetBIOS als NetBEUI aan staan op die W2K bak ?
Kun je wel onderling pingen :?

Doe eerst eens ff wat meer info ...

[...]

Je kunt klikken wat je wilt, als je geen WINS server draait zal dat geen ruk uitmaken.
Sorry ik bedoelde natuurlijk dat ik in het tabblad wins de optie netbios over tcp/ip heb aangezet. Dit bovenstaande was natuurlijk een schrijffout. Mijn excusez.
Pagina: 1