Adsl aanvraag + verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-04 11:40
Ik heb eigenlijk een probleem.
Thuis had ik xs4all adsl, die heb ik op zich nu nog steeds lopen (het abonnement)
ik ben echter sinds kort op kamers gegaan en nu wil ik dus daar ook adsl.
Het blijkt dat het overzetten van mijn xs4all abonnement/adsl niet direct mogelijk is, ik zou dan eerst mn abbo moeten opzeggen, dan een maand wachten, en dan weer opnieuw moeten aanvragen op mn nieuwe adres.

ik wil dus nu mijn xs4all adsl opzeggen en nu gelijk bij een andere provider een adsl abbo aanvragen.

mijn vraag is dus eigenlijk, welke adsl provider handelt de aanvragen snel af en levert goede service/kwaliteit.

het liefst werk ik gewoon via kpn, maar dit hoeft niet persé

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 08:01

DvE

ORA-00000

xs4all....?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bij mijn weten is de snelheid van afleveren afhankelijk van KPN.... Je ADSL abonnement via de provider is al lang klaar voordat de verbinding geregeld is. Maar zover ik weet kan je je ADSL verbinding prima laten verhuizen hoor :)
En over de XS4all service heb ik nog nooit wat te klagen gehad...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• gotfurrr
nee het verhuizen kan niet makkelijk omdat mn thuis telefoonnummer niet hetzelfde is als mn kamertelefoonnummer
dit zou betekenen dat ik minstens 2 maanden zonder internet zou zitten en dat is niet echt iets waar ik op zit te wachten ;(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
dit is geen fout van xs4all, maar als je pas laat aangeeft dat je gaat verhuizen dan krijg je dit. Je komt namelijk gewoon in de molen van nieuwe aansluitingen terecht en dus duurt het even.
Ik zou gewoon xs4all houden, je weet wat je hebt maar je weet niet wat je gaat krijgen als je een andere provider neemt.

Waarom zeg je niet je huidige aansluiting op en vraag je gewoon op je nieuwe adres een nieuwe aansluiting aan? Ze zijn nu toch zo aan het stunten met de aansluitkosten ed.

suc6

[ Voor 22% gewijzigd door schwarzenegger op 03-04-2003 13:18 ]

• gotfurrr
larsemenneke schreef op 03 April 2003 @ 13:13:
dit is geen fout van xs4all, maar als je pas laat aangeeft dat je gaat verhuizen dan krijg je dit. Je komt namelijk gewoon in de molen van nieuwe aansluitingen terecht en dus duurt het even.
Ik zou gewoon xs4all houden, je weet wat je hebt maar je weet niet wat je gaat krijgen als je een andere provider neemt.
suc6
het is ook niet de schuld van xs4all, ik ben zeker zeer tevreden over xs4all, maar het feit dat ik nu meer dan 2 maanden zonder adsl zou zitten is niet echt prettig, vandaar dat ik nu net zo goed xs4all kan opzeggen en gelijk een nieuw abbo aanvragen ergens anders.

trouwens, stel ik wil mijn alcatel ethernet modem verkopen, enig idee hoeveel ik daarvoor zou krijgen?

Verwijderd

binnen 2 weken ben ik aangesloten via cistron :-) meerdere malen

• DvE

DvE

ORA-00000

• gotfurrr
ja dat weet ik en dit verhaal gaat dus niet op omdat mijn oude telefoonlijn+nummer niet mee verhuisd...

en is cistron echt zo snel??

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb 22-11-2002 de verhuizing aangevraagd, en kreeg uiteindelijk rond 26-01-2003 de ADSL in mijn nieuwe huis. Het duurt dus echt lang, en dit was dan nog binnen dezelfde plaats.

Wel een voordeel: Ik begon met ADSL-lite en eindigde met ADSL-Basic, en volgens mij betaal ik niets extra.

Ik zit al een tijd bij XS4ALL, en ben meer dan tevreden met service en houding van deze club.

KPN is een ander verhaal, maar ja, weinig keus.

Verwijderd

meneer_brinkman schreef op 03 April 2003 @ 13:22:
[...]

ja dat weet ik en dit verhaal gaat dus niet op omdat mijn oude telefoonlijn+nummer niet mee verhuisd...

en is cistron echt zo snel??
Ik bijna hetzelfde meegemaakt ik had ADSL v. Planet(op mijn naam) bij mijn ouders thuis (op hun Nummer) en wou gewoon alleen mijn adsl abo verhuizen naar mijn kamer, dat gaat dus idd niet. Waarom ze niet gewoon je nieuwe lijn klaar kunnen maken en je abbo daar opgooien is mij nogsteeds onduidelijk !!!

Maar goed dat licht geloof ik bij KPN.. :r

Anyways ben zelf naar xs4all verhuisd (wel een maand geen ADSL gehad ofzo) .. :|

• DvE

DvE

ORA-00000

Denk toch dat je dan een tijdje geduld zal moeten hebben.
Als het nog steeds gaat zoals vroeger (ahem.. 2 jaar geleden) gaat KPN eerst weer controleren of de lijn van de woning naar de centrale goed genoeg is, admini afhandeling enz.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 13:40:
[...]

Maar goed dat licht geloof ik bij KPN.. :r
zozo, het is inderdaad lastig, maar adsl wordt gezien als een extra service op je telefoonlijn, niet als een compleet losse dienst.
DvE schreef op 03 April 2003 @ 13:42:
Denk toch dat je dan een tijdje geduld zal moeten hebben.
Als het nog steeds gaat zoals vroeger (ahem.. 2 jaar geleden) gaat KPN eerst weer controleren of de lijn van de woning naar de centrale goed genoeg is, admini afhandeling enz.

Een aanvraag op een bestaande telefoonlijn duurt gewoon 2 tot 4 weken, afhankelijk van druktefactoren en dergelijke, maar het kan soms wel binnen een week gefixt zijn.

Het belangrijkste is dat er een bestaande telefoonlijn ligt, die werkt (dus niet telefoon en adsl tegelijk aanvragen).

[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 03-04-2003 16:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
meneer_brinkman schreef op 03 April 2003 @ 13:05:

mijn vraag is dus eigenlijk, welke adsl provider handelt de aanvragen snel af en levert goede service/kwaliteit.

het liefst werk ik gewoon via kpn, maar dit hoeft niet persé

Neem eens een kijkje in de FaQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Verder is alles in de search te vinden :)

Verwijderd

ik heb 4 weekjes geleden een verhuizing aangevraagd, en zou as. donderdag in mijn oude huis afgesloten worden en vervolgens vrijdag in mijn nieuwe huis aangesloten worden.
Het leuke is dat ik nu al in mijn nieuwe huis kan adslen :) 3 dagen eerder LOL. Klasse !
Pagina: 1