Lettergrootte ondertiteling DVD aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Ik speel mijn DVD-tjes altijd af met WinDVD Platinum 4.5.11, compu op TV aangesloten. Nu is meestal de ondertiteling slecht leesbaar op de TV; hij is een stuk kleiner dan "normale" ondertiteling van bv. een VHS band. In WinDVD is het helaas niet mogelijk de grootte aan te passen, het submenu "ondertiteling" is uitgegrijsd. Weet iemand een mogelijkheid om dit on the fly aan te passen met één of ander filter ofzo? Ik heb al gezocht op internet, maar niets gevonden.

This title is for sale, please send me a PM

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Kick

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 19:02
dat is toch ook nie mogelijk?? de ondertiteling is toch als een plaatje afgebeelt en niet als een lettertype wat je even kan vergroten :?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-12 17:51

megaleo

Special member

Huh :? Ondertiteling groter maken. Heb ik nog nooit gezien. 8)7
Kdenk ook niet dat dat kan. Die ondertiteling staat gewoon vast op je dvdtje gebakken. Dan kun je het volgens mij ook niet vergroten.

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Ik nam aan dat de subs een los bestand op de DVD zijn; je kan nl. ook gewoon kiezen tussen meerdere subs, zoals frans, spaans enz.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-12 17:51

megaleo

Special member

Ja en ze hebben gewoon een standaardgroote. Hoe kun je dat dan aanpassen?
Kan niet dus. 8)7

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Nou das goed balen dan...

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Je kan je de subs uit je dvd rippen met subrip, dan je dvd afspelen met Media Player Classic en geregistreerde directshow filters van windvd, en DirectVobSub de ondertitels er overheen laten renderen.

Lettertype, grootte, kleur, schaduw en outline allemaal naar wens aan te passen! *D

Verwijderd

Ondertitels op dvd's zijn opgeslagen als bitmaps die over het filmbeeld heen worden geprojecteerd (in 4 kleuren dacht ik). Het boeit de speler niet of er nou tekst of whatever in staat. Het is dus meestal ook niet mogelijk om dit te vergroten, de bitmap is even groot als het beeld (ook al wordt meestal alleen de onderkant gebruikt voor ondertitels).

Offtopic: Sommige films maken er ook gebruik van voor andere doeleinden, zoals The World is Not Enough, waarbij je een optie kunt kiezen waarbij een 007-logo in beeld komt bij bepaalde scenes waarbij je dan op Enter kunt drukken voor behind-the-scenes. Deze 007-logo's staan ook op een ondertitelings-track.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
en je resolutie verlagen?
Pagina: 1