Toon posts:

[98SE] netwerkkaart-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC pentium 233 mhz - win98SE- 64mb ram

ik heb net in deze pc een netwerkkaart geïnstalleerd om ermee op het internet te gaan via de kabel (telenet)

installatie van de netwerkkaart verloopt vlot, pc opnieuw opstarten alles ok; als ik bij apparaatbeheer kijk, staat de netwerkkaart in de lijst en 'werkt correct'; ik kan ook pingen naar mezelf

MAAR: het lichtje van de netwerkkaart brandt niet & ik kan niet surfen met de PC
de netwerkkaart heeft gisteren nog gewerkt op een andere PC...

alle instellingen van m'n internet-provider zijn in orde

ik vraag me nu echt af wat het kan zijn?? enerzijds kan ik wel pingen maar anderzijds kan ik niet surfen? is de installatie van de netwerkkaart ok of niet? iemand een truucje om zekerheid te hebben,

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien een brakke netwerkkabel, probeer eens een andere kabel.
modem in orde => alle lampjes branden zoals ze moeten branden?

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 03 April 2003 @ 13:07:
misschien een brakke netwerkkabel, probeer eens een andere kabel.
modem in orde => alle lampjes branden zoals ze moeten branden?
netwerkkabel en modem ok want met de laptop opdezelfde kabel en modem gaat het wel
maar dus zoals gezegd: de lampjes van de netwerkkaart branden niet?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je de allernieuwste drivers van die netwerkaart al geinstalleerd? Wie is de fabrikant, misschien heeft hij meer informatie voor je en is het een bekend euvel?
Bij welke isp internet je?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Mmm. Vaag probleem. Haal hem er eens uit? Of verwijder hem uit apparaatbeheer en installeer hem eens opnieuw.

Verwijderd

denk dat je nic defect is.

Probeer die nic even in een andere pc, en kijk of ie dan wel wil werken.

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 03 April 2003 @ 13:26:
heb je de allernieuwste drivers van die netwerkaart al geinstalleerd? Wie is de fabrikant, misschien heeft hij meer informatie voor je en is het een bekend euvel?
Bij welke isp internet je?
die netwerkkaart heeft eergisteren wél nog gewerkt met de drivers die ik op cdrom heb, dus hier ligt het niet aan...
isp = telenet

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 03 april 2003 @ 13:27:
Mmm. Vaag probleem. Haal hem er eens uit? Of verwijder hem uit apparaatbeheer en installeer hem eens opnieuw.
ik heb hem er al uitgehaald en in een ander slot gestoken + verwijderd uit apparaatbeheer en herinstalleerd maar probleem blijft...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:29:
denk dat je nic defect is.

Probeer die nic even in een andere pc, en kijk of ie dan wel wil werken.
wat is nic?
als je de netwerkkaart bedoeld: die is niet kapot want heeft nog gewerkt eergisteren...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nic = Netwerkkaart ja :)

Waarom zou die niet kapot kunnen zijn? In 2 dagen kan er veel gebeuren hoor ;) Probeer eens een andere nic. Kan het niet zijn dat je het MAC adres aan je provider door moet geven, of hoeft dat niet bij Telenet?

Verwijderd

Topicstarter
Go0s schreef op 03 April 2003 @ 14:30:
Nic = Netwerkkaart ja :)

Waarom zou die niet kapot kunnen zijn? In 2 dagen kan er veel gebeuren hoor ;) Probeer eens een andere nic. Kan het niet zijn dat je het MAC adres aan je provider door moet geven, of hoeft dat niet bij Telenet?
wel de laatste keer dat ik die 'nic' ;) gebruikt heb, ging die nog dus ik vind het vreemd dat die ineens kapot zou zijn ?

en trouwens: als die kapot zou zijn, waarom herkent windows 'm dan, kan ik 'm installeren, staat 'm schoon bij 'apparaatbeheer' en zegt de pc dat 'm 'correct werkt' én ik krijg een IP-adres (169...) én ik kan pingen naar mezelf?
is het mogelijk dat ik dit alles kan doen met een kapotte nic??

bij telenet hoeft MAC niet doorgegeven te worden, trouwens bij mij thuis test ik de pc van achter een router >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 14:35 ]

Verwijderd

Als er geen lampjes branden is dat een teken dat er geen elektrische verbinding is.
Omdat =deze er niet is, is of je netwerkkaart kapot, of de kabel is brak, of het lampje is stuk.

Voer (indien mogelijk) als bovenstaande goed is !
eens het MAC adres van het PCMCIA kaartje in je huidige NIC in. Wellicht cached het modem je MAC adres...

Verwijderd

O, ik lees net dat je achter een router zit...

Geeft deze voldoende IP adressen (range groot genoeg...) ?
Probeer (nog steeds) een andere kabel !
Probeer een andere NIC !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:41:
O, ik lees net dat je achter een router zit...

Geeft deze voldoende IP adressen (range groot genoeg...) ?
Probeer (nog steeds) een andere kabel !
Probeer een andere NIC !
andere kabel is niet de oplossing want 1. diezelfde kabel gaat wel op m'n laptop en 2. ik heb de pc naar mij thuis gebracht en da's dus een andere kabel...

en m'n router werkt ok hoor!

dus de enige mogelijkheid die ik zie is wel degelijk om een andere nic te proberen...
trouwens : de lichtjes van de nic gaan niet, op 2 verschillende slotjes geprobeerd => dus er moet eigenlijk wel iets mis zijn met de voeding van de nic; maar vreemd dat ik toch kan pingen dan hé ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:40:
Als er geen lampjes branden is dat een teken dat er geen elektrische verbinding is.
Omdat =deze er niet is, is of je netwerkkaart kapot, of de kabel is brak, of het lampje is stuk.
welke kabel is brak?

Verwijderd

Het pingen zou een zelftest moeten zijn...

Heb je de mogelijkheid om een ander netwerkkaartje te proberen ?
Misschien een heel ander probleem hoor: Ik heb een keer met een combi kaartje gewerkt waarop (achteraf) aangegeven kon worden welke aansluiting gebruikt moest worden.

Misschien heb je nog wat meer info over de gebruikte NIC ?

Verwijderd

en als je je netwerkkaart ff in een ander pci slot steekt? en btw: toch de juiste soort kabel? (cross?)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:56:
en als je je netwerkkaart ff in een ander pci slot steekt? en btw: toch de juiste soort kabel? (cross?)...
Lees even alle posts !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:51:
Het pingen zou een zelftest moeten zijn...

Heb je de mogelijkheid om een ander netwerkkaartje te proberen ?
Misschien een heel ander probleem hoor: Ik heb een keer met een combi kaartje gewerkt waarop (achteraf) aangegeven kon worden welke aansluiting gebruikt moest worden.

Misschien heb je nog wat meer info over de gebruikte NIC ?
wat bedoel je dat het pingen een zelftest moet zijn? ik kan dus wel degelijk pingen naar mezelf hé => bedoel je dat dit wil zeggen dat de nic ok is?
het is een gewone nic, geen combi

de nic is er een die meegeleverd is door telenet, een realtek-chip
ik neem straks een andere nic mee van m'n werk om te testen

't is echt wel een heel vaag probleem hé

Verwijderd

Pingen naar het loopback adres (127.0.0.1) is een "zelftest"

Kan je iets raars zien bij de aansluiting ?
Mijn gok blijft een defecte NIC ! (maar vaag is het inderdaad)

Verwijderd

169.xxx is een automatisch configuratieadres dat windows toekent als deze geen netwerkverbinding ziet. Er lijkt toch qua instellingen van je netwerk / internet iets niet goed te staan. Anders zou je een andere IP adres moeten krijgen bijvoorbeeld 213.xxx. oid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 15:10:
Pingen naar het loopback adres (127.0.0.1) is een "zelftest"

Kan je iets raars zien bij de aansluiting ?
daar waar de UTP-kabel in de (telenet-kabel-)modem gaat (klikt), knippert het lampje; als ik m'n laptop op dezelfde kabel aansluit brandt dit lichtje vast (knippert niet)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 15:27:
169.xxx is een automatisch configuratieadres dat windows toekent als deze geen netwerkverbinding ziet. Er lijkt toch qua instellingen van je netwerk / internet iets niet goed te staan. Anders zou je een andere IP adres moeten krijgen bijvoorbeeld 213.xxx. oid.
ja er is dus iets verkeerd met de verbinding tussen m'n pc en de modem want het lichtje knippert (zie vorige post)
instellingen van het netwerk heb ik 10 keer gecheckt...(deze staan gelijk als m'n latop die wel surft...)

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen
ik ben terug thuis en heb de pc getest en raad eens? ja, ik kan surfen met de pc bij mij thuis!

dus ik vat even samen: surfen met de pc ging eergisteren bij mij thuis (ik zit achter een router) (router SMC barricade 7004BR)
gisteren heb ik 'm dan bij de eigenaar gebracht en daar ging het internet niet (die zit niet achter een router) =>maar daar ging m'n laptop wel op het internet dus z'n modem en kabel zijn ok!
en vandaag breng ik de pc terug bij mij (achter de router) en hier gaat het surfen met z'n pc wel
VREEMD ?!!?
dus bij de vriend thuis lukt het niet om te surfen met z'n pc maar wel met m'n laptop
en bij mij thuis lukt het wél om met die pc te surfen (en natuurlijk ook met m'n laptop)
detail: ik zit thuis achter een router...
weet iemand nog raad?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gemerkt bij m'n eigen PC dat er een IPX/SPX-protocol aanwezig is
m'n vriend zijn pc niet
zou dat de oorzaak zijn?
of dient IPX/SPX enkel voor netwerken?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

IPX/SPX heb je helemaal niet nodig. Gaat gewoon via TCP/IP.
Pagina: 1