Heeft mijn 22"Iiyama geometrie problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb twee weken geleden de Iiyama pro 510 gekocht en ik verdenk mijn monitor ervan geometrie problemen te hebben :(.
Ik heb dat bekende nokia programma gebruikt om de geometrie af te stellen met het menu. Maar het lijkt alsof het beeld iets naar beneden afbuigd in de rechterbovenhoek...dit is niet te zien met het Nokia programma, maar bv wel in internet explorer.
Is het ook normaal dat het onmogelijk is de monitor totaal te vullen met zichtbaar beeld? Rechtboven loopt de zwarte rand van de beeldbuis iets af, is dat normaal?

"Choose life"

Verwijderd

Tijdje indirekt voor iiyama gewerkt. Er is een bepaalde marge die zij acceptabel vinden voor het scheef weglopen van het beeld in de hoeken is iets dat iedere monitor wel een beetje heeft, als jij het onacceptabel vindt dan zal ik zeker proberen om in Oude Meer een reaktie te krijgen. Vul iig het formulier wat aan de zijkant van de doos zat snel in (binnen x dagen na aanschaf) dan krijg je onsite garantie, die dingen zijn best zwaar toch? Je krijgt altijd je EIGEN monitor terug niet een andere tenzij het een nieuwe is dan.

Suc6

• Martijnos
Hij is inderdaad heel zwaar. Mijn bureau buigt zelfs een beetje, hopelijk houdt ie het :).
Ik dacht dat ik dat formuliertje helemaal niet gekregen had! Ik ging even kijken in de schuur naar de doos en ja hoor hij zit inderdaad aan de buitenkant. Bedankt voor de tip, ik ga hem direct invullen.

"Choose life"

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb ook zo'n vermoeden met mijn monitor waar kan ik dat nokia proggie vinden?

• Martijnos
Jur, je hebt mail :)

"Choose life"

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Nicap

Tsssk....

heb je ook een link misschien?
of mail het mij ook ff als je wilt.
Henry

• TweakV
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik heb hetzelfde met mijn iiyama a702ht.. ach, het is wel acceptabel. Maar ik had ook dat de breedte van het beeld niet helemaal gevuld kon worden, dat was minder acceptabel voor een monitor van dik 800 piek. ;(

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Bedankt *d voor het proggie.

Wat ik als ik jou was even zou proberen is andere drivers voor je videokaart testen.
Ik ben al dagen aan het kloten om de perfecte drivers te vinden voor mijn tv out |:( en wat blijkt dat bij iedere driver die ik probeer(voor mijn v6800) ik mijn monitor anders moet instellen,en dan vooral de geometrie(iiyama 411).Bij de ene driver ziet het er ook beter uit dan de andere.

Ondertussen heb ik al memorydump :? een reinstall :'( en allerlei andere akeligheden achter de rug,maar ik heb wel de beste driver gevonden(Uit een stuk of 10).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik krijg 't met geen mogelijkheid voor mekaar om het beeld van m'n Piyama Pro 510 recht te krijgen. Als het beeld aan de linker en rechterkanten recht is (verticaal), dan zit 't schuin in het midden. Midden recht, dan buitenkanten scheef. Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neergelegd en sindsdien stoor ik me er ook niet meer aan :).

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb dit ook gehad met mn iiyama 17 " , beeld was niet recht te krijgen , aangezien ik graphisch werk doe bleef ik me hier wel ernstig aan storen. Toen heb ik iiyama in amsterdam gebeld en daar kun je op ik geloof de 1ste vrijdag van de maand langskomen en kunnen ze het herstellen (klaar terwijl je w8 met koffie erbij :)).Moet je dus gewoon ff bellen en informeren.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Grenco
  • Laatst online: 11-07 22:34
Martijnos : zou je mij ook ff dat progje willen mailen ? want mijn monitor is ook niet zoals het hoort :) grenco@tweakout2k.com

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

is er niet gewoon een link naar dat proggie want ik denk dat er wel meer izjn met interesse..

zoals ik..

IP Rocks

Verwijderd

ik heb een beetje problemen met "schaduw vorming" op een 510. Ik heb alles geprobeerd wat mogelijk is bnc d-sub andere videokaart maar het blijft gewoon :( . Ga ik volgende week btw voor bellen laat ze het maar lekker fixen of mij een nieuwe geven.

Volgende keer geen iiyama meer voor mij dus maar sony of nokia/viewsonic.

Verwijderd

Het probleem met beeldschermen is dat ze allemaal wel hun zwaktes hebben. Je zal altijd zien dat een monitor wel een of ander zwak punt heeft. Geometrie is volgens mij (samen met misconvergentie) een van de meest voorkomende problemen. En dat komt net zoveel voor op een highend Sony of Mitsubishi, dan op een Iiyama.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Op dinsdag 21 november 2000 00:09 schreef Hellhound het volgende:
Toen heb ik iiyama in amsterdam gebeld en daar kun je op ik geloof de 1ste vrijdag van de maand langskomen en kunnen ze het herstellen (klaar terwijl je w8 met koffie erbij :)).Moet je dus gewoon ff bellen en informeren.
Nou. Ik voelde me daar heel welkom...NOT. Ik kreeg niet eens even een stoel aangeboden. Laat staan koffie. Heb 3 kwartier gestaan en na de "reparatie" was er nog niks veranderd. Ja, mij werd verteld dat ik maar niet zo kritisch moest zijn (duh, ik koop een monitor van 1300 gulden, dan mag ik toch wel wat kwaliteit verwachten). iiyama :r
Nog erger is Teleplan, die reparaties voor iiyama uitvoert. Monitor erheen gestuurd vanwege ernstige moire. Komt "bijgesteld" terug (ja, bijgesteld in de OSD). Daarna nog 2 keer monitor opgestuurd waarna de monitor een dag op 4 kwijt was. Ze konden me niet meer vertellen waar ze mijn monitor hadden gelaten. Prutsers.

• Martijnos
Bedankt voor jullie reacties.
Sorry, ik kan jullie geen link geven van dat Nokia programma, want ik weet echt niet meer waar ik hem vandaan heb.
Als je zo jullie ervaringen lees, zijn er dus wel meer mensen met de zelfde problemen als ik.
Ik heb nu drie opties:

1) monitor proberen om te ruilen bij mijn dealer met het risico dat ik misschien wel eentje krijg met nog slechtere geometrie.
Ik heb hem trouwens al een andere gekregen, want op de eerste zat een duidelijke kras van een centimeter of 3 toen ik hem uit de doos haalde :(.

2)Iiyama opbellen en vragen of zei het probleem kunnen verhelpen.

3)er mee leren leven zoals Femme dat heeft gedaan.

Moeilijk, ik moet er maar nog even over denken en kijken of ik me echt blijf ergeren.
Les die ik wel geleerd heb is de volgende:
In de winkel goedkijken naar de geometrie van de monitor die je daadwerkelijk meekrijgt.

"Choose life"

Verwijderd

euh..... hoe stel je de geometrie het beste in dan?

ik merk ook dat op mijn 901ht de pixels gaan lopen!!! 1600*1200@90hz op 85hz heeft ie er minder last van.... en de letters worden vaag. Ik heb geprobeerd een BNC kabel aan te sluiten ( met vergulde connectors ) en dat leverde niks anders op dan VETTE ghosting actie op me scherm

ShaDoW

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat je scherm 1600x1200@90hz aankan, zegt absoluut niet dat het ook een prettig werkbaar beeld oplevert.
Als je 1600x1200@85 hz niet acceptabel vindt, dan kun je beter een lagere resolutie draaien.
Maar 85Hz levert op een goed scherm best wel een behoorlijk beeld op.
Op mijn VisionMasterPro 21 vindt ik 1280x960@85Hz het prettigst werken.
Geen afgrijselijk kleine iconen, geen vaag beeld door te hoge frequentie, geen zwaar flikkerend beeld etc...
Helaas is dat scherm net iets te oud om dat op 100Hz te kunnen, maar daar wordt het beeld toch alleen maar vager van en niks/nauwelijks stabieler...
Overigens is de ideale resolutie voor 19" ook ongeveer 1280x960 of 1280x1024.
Voor een 21" zou 1440x1080 ideaal zijn denk ik, maar de meeste videokaarten ondersteunen dat natuurlijk weer niet (lekker)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik Heb hier www.geocities.com/jurpl/NokiaTest.zip ff dat proggie neer gezet om je monitor af te regelen.

Ik heb mijn monitor nu 1 week een eindelijk ben ik tevreden ,het kan dus wel maar je bent ff bezig:7
Pagina: 1