HDD met rood lampje

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ìk moet voor een van onze winkels de computer fixen en het komt erop neer dat ik een ander moederbord, geheugen, en proc erin heb gezet. (Allemaal uit een Packard Bell). Als ik nu de oude HD erin plug geeft hij continu een rood lampje, hij start op tot de proc en bus speed in beeld staan maar verder komt hij niet.

Opstelling ->

HD master / CD-ROM slave -> rood
HD slave / CD-ROM master -> rood
HD alleen (master) -> rood

Ik heb er een nieuwe kabel opgezet, gecontroleerd of hij niet omgegedraaid zat en alles klopt tot nu toe. Ik moet zo snel mogelijk klaar zijn want het is een administratiecomputer en het werk stapelt zich al een week op inmiddels dus vandaar dat ik ben ingeroepen, maar nu zit ik dus zelf met een probleem.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
HD draait wel, en lampje in HD zelf brandt ook maar dat rode lampje geeft toch aan dat er iets niet in de haak is :/

Connaisseur des femmes

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien HD kapot? En als je hem dan op een werkend systeem aansluit wat doet hij dan? Ziet hij de schijf dan kan je hem testen met een diagnose utility van de fabrikant, ziet hij hem niet dan kan je hem meteen terugsturen/wegdonderen als je wel/geen garantie hebt.

Canon Digital Ixus V3

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

mvds

Totally awesome!

En wat doet ie zonder HD en CD-ROM?

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik ga ff zonder hd proberen

ik heb een voor een de i/o apparaten eruit gehaald maar nog steeds geen groen lampje. Hji startte ook niet goed op dus heb ik er een ouwe IBM bak bijgehaald (bedankt i2Paq!! :P) en daarin werkt hij wel zonder enig probleem.

Betekent dit dat er dan iets anders in die niet opstartende bak niet goed zit?

[ Voor 86% gewijzigd door Gulli op 03-04-2003 13:17 ]

Connaisseur des femmes