Toon posts:

geen geluid meer onder Windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen starte ik vanmorgen mn computer op. Gister deed het geluid het nog gewoon goed. Nou wou ii graag een muziekje opzetten. Komt er geen geluid meer uit mn philips a2.510.
Alles gecheckt of de kabels goed waren, en dat waren ze. Toen mn oude boxen aangesloten, en deed het ook niet. Toen de boxen aangesloten op mn discman, en hier werkte het wel.

Op mn cd-rom speler de boxen aangesloten, en dit werkte ook noet.. :(
Toen naar norrod gebelt, en vragen wat het zou kunnen zijn. Tzou aan de digitale output kunnen liggen zeiden ze.

Ligt dat hier aan? zo ja, waar kan ik de digitale output uit zetten?

alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Misschien wel handig erbij te zeggen wat voor geluidskaart je heb. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

mn geluidskaart is een onbekende..

Een Apollo PCI 5.1 SOUND CARD

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Meer info graag. Wat voor geluidskaart? Heb je hem al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd? Software geupdate?

edit:
net te laat :)

[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 03-04-2003 12:40 ]

Verwijderd

Het zou idd best je digitale uitgang kunnen zijn als je geluidskaart die uberhaupt heeft. Die kan je als die er is aanzetten ergens in de software van je geluidskaart (tenminste zo werkt het bij mijn audigy)

Verwijderd

Topicstarter
zelf denk ik juist niet dat het aan de geluidskaart ligt, omdat hij de cd-rom speler ook niet pakt. Kd8 zelf dat het meer aan xp lag

Verwijderd

Dan probeer je toch eerst je een nieuwe install?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Probeer eerst nou eens dat ding te deinstalleren verwijderen uit apparaatbeheer en weer opnieuw installeren. 8)7
Je gaat toch niet meteen rigoureus een nieuwe install van XP eroverheen zetten. Beetje stom. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door megaleo op 03-04-2003 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
opniew geinstalleerd
steeds hetzelfde probleem :S

Verwijderd

Zit de kaart wel goed vast in je slot?? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ja, en alle kabels zijn ook goed aangesloten

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
FF kijke of er nieuwe drivers beschikbaar zijn 8)

Verwijderd

Heb je nou een digi uitgang en zo ja geprobeerd aan of uit te zetten??

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
lijkt wel het zelfde als bij mij.. met mijn onboard intel BAM audio chipset

gewoon goed geinstalleerd maar geen geluid. Misschien heb ik nog een jumper op het moederbord fout staan .... (front audio/usb).. ik heb me er nog niet in verdiept.. nog geen tijd voor gehad.. ik had toen gewoon een pci kaartje erin gestopt en dat werktte wel meteen.. toen heb ik het maar gewoon laten zitten.. maar laatste heb ik de geluidskaart eruit gehaald omdat ik vond dat ie onboard maar weer moest doen.

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Onder WinXP zijn de kabels vanaf je cd-rom speler naar je soundcard niet meer nodig. Dus die kan je alvast eruit slopen.

Kijk eens onder: Start, Configratiescherm, Geluid. Als het goed is staat in een van de tabbladen ( Sorry dat ik je niet kan zeggen welk tabblad, zit hier op mijn werk achter een NT 4.0 bak), digitale uitgang gebruiken. Check even of hier een vinkje bij staat.

Heb je ook al een ander poort op je soundcard geprobeerd? Kom daar wel geluid uit?

Verwijder anders aller drivers en programma's van de sounddcard van je PC. Gooi je soundcard bij: Start, Configratiescherm, Systeem, Apparaatbeheer er uit. Start de pc opnieuw op en installeer de laaste drivers (downloaden van internet).

Probeer anders of een andere soundcart wel werkt (als je die hebt).

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen kabel tussen de cd-rom speler en videokaart.
Wat je zei, over start, config.., geluid. en dan onder een tabblad. daar staat niet digitale uitgangen gebruiken.

Kheb de oude drivers eruit gegoooid, en de nieuwe erop gezet.

maar tevergeefs...

• TimTie
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 14:00:
er zit geen kabel tussen de cd-rom speler en videokaart.
Wat je zei, over start, config.., geluid. en dan onder een tabblad. daar staat niet digitale uitgangen gebruiken.

Kheb de oude drivers eruit gegoooid, en de nieuwe erop gezet.

maar tevergeefs...
Ik ga der van uit dat je soundcart bedoelt en niet videocart. Andere soundcart al geprobeerd?
Is het een geintergeerd/ onboard of een PCI-cart?

Verwijderd

Topicstarter
sorry soundcart ja.

Het is een pci-cart. En nee, kheb nog geen andere geluidskaart geprobeerd.
ik heb wel ook een geluidskaart onboard. Maar daar doet hij het ook niet op.

• TimTie
Meestal moet je die onboard dingen in de bios aanzetten. Weet niet welke bios je hebt dus kan je ook niet aangeven onder welk kopje je moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar die onboard geluidskaart moet ik niet hebben. Ik wil die 5.1 geluidskaart. dus met die onboard hoef ik helemaal niet te werken

• TimTie
kan je wel controlleren of het geluid aanziech werkt. Dan heb je effen geluid. Is als test. Weten we of je geluid het doet.

Verwijderd

Topicstarter
ja via de onboard geluidskaart heb ik wel geluid.
waarschijnlijk dat mn geluidskaart dan nu kapot is.

• TimTie
Je zou nog een Format + nieuwe install kunnen proberen maar ik denk ook dat het hardware is. Maar probeer maar eerst en dan de kaart terug brengen als je nog garantie hebt. Anders sta je zo mooi voor lul las ze hem testen en doet het bij hun wel. Al in ander pc geprobeerd, als je daar de beschikking over hebt?

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja zeker. Nou ik gaat maar zo effe na de stad. DAn gaat ik hem terug brengen. want er zit nog garantie op. Nou jongens allemaal super bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
goeiedag allemaal.

Kheb mn geluidskaart, omgeruild. Ik heb nu een nieuwe. Het probleem is weer hetzelfde. Kheb nog steeds geen geluid :(
heeft iemand nou nog een id wat het zou kunnen zijn?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

controleer eens hoe het volume in je windows staat ingesteld, voor 't zelfde geld staat alles op mute :o

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op 05 april 2003 @ 13:14:
controleer eens hoe het volume in je windows staat ingesteld, voor 't zelfde geld staat alles op mute :o
Haha, ja dat heb ik al gekeken. Alles staat goed. ;(
Tenminste, als je de volumeregeling staat alles open.

kweet het ook niet meer:S

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dan tog maar een nieuwe installatie van WinXP. Hier heb ik ook nix aan tog?
Pagina: 1