[XP] Swap file maakt computer traaag?

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik heb een vraag over de windows swap file. Als ik deze aanzet op m`n laptop dan blijft de computer rammelen, rammelen, rammelen (de hd dus) en wordt hij zo traag als wat, soms reageert hij helemaal niet meer, en blijft maar ratelen.

Als ik de swap file uit zet is de computer weer lekker snel. Nou werkt dit wel bij mij omdat ik 512mem heb maar bij een vriend met 256 niet.

Is er geen manier om de swap file aan te houden zonder dat de computer zo ongelovelijk traag wordt? Bedankt.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

met deze zoekactie vind je een heleboel nuttige informatie over de grootte van de swapfile. Waar het door komt zou ik niet zo kunnen zeggen. Misschien dat je ff de specs van je syteem kunt vertellen?

Verwijderd

Geef je swapfile een vaste waarde (minimum en maximum dus gelijk), dan hoeft windows niet telkens zelf de grootte aan te passen, scheelt aanmerkelijk in performance (bij mij tenminste wel...)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

swapfile / pagefile vaste waarde geven voorkomt ook defragmentatie van je pagefie.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Sorry was ik er vergeten bij te zeggen. De swapfile is vastgezet op 300 MB maar dit helpt ook niets.

Verwijderd

ik heb ook ff gezocht maar kom meer win98tegen dan winxp, heb ooit is gehoord dat als je b.v. 1024mb mem had je beter alles in je mem kon pompen en swapfile achterwege laten. dat zou toch kunnen (heb het nog niet geprobeerd)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 13:18 ]

Pagina: 1