SCSI Software RAID

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
In mijn Dual P1-computertje komen 2 (identieke) SCSI-schijven. Deze hebben nu ongeveer een doorvoersnelheid van 6 Mb/s.

Zou het veel uitmaken als ik deze in software-raid 0 zet, gezien de trage cpu's?

En hoe kan ik het juist doen? Windows NT 4.0 heeft er wel een functie voor, maar hij kan de schijf niet stripen waar hij opstaat.

Bestaat er een soort software-raid die voor het besturingssysteem geladen wordt?
Of gaat dit nooit lukken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nee, van software raid kan je niet booten. Qua processor zal het wel gaan, dual p1 kan dat wel aan denk ik, raid 0 is niet zo zwaar.

Je kan de 2 schijven partitioneren, en dan 2 partities stripen, en 1 lossen NT op zetten.

Maarja ik denk dat het niet zo heel veel zal uitmaken op die pc.

specs

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Voor SoftRAID heb je dus 3 schijven nodig: één bootdisk en twee RAID members....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De trage cpu's zijn geen probleem verwacht ik..

En ik meen me te herinneren dat je in NT4 wel van een stripeset kunt booten. In 2000/XP kan dit niet omdat er dan met dynamic disks gewerkt wordt, maar NT4 kent dit principe niet.

Gewoon even proberen dus :)

Verwijderd

Ik lees hier een hoop L*L verhalen....

Lees dit eens: Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 12:32:
Ik lees hier een hoop L*L verhalen....

Lees dit eens: Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

Als je dan ook eens wat onderbouwing geeft :?

Wat klopt volgens jou niet, en waarom niet?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
2 is genoeg. Je deelt ze allebij in 2 partities. 2 van die partities kun je dan stripen, en de andere 2 hou je los, op 1tje komt dan NT. Maar of dat nou altijd zo snelheids verhogend werkt.

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43
Twee disken is genoeg en om cpu cycles moet je je niet druk maken :) Speel er gewoon eens mee, kom je er wel achter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1