ntsc veranderen naar pal op tv out van asus notebook

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb een asus L3H notebook met tv out en heb het probleem dat ik een zwart wit beeld krijg.
ok heb de faq gelezen en heb reeds een ander topic geopend met de vraag waarom zwart wit maar dat is reeds gesloten omdat ik verzuimd heb van te zeggendat ik ook alle topics in de database geraadpleegd heb ivm tv out problemen. (dacht dat dit vanzelfsprekend was)
Het gaat hier dus om een notebook met een sis 650 en geen nvidia kaart dus.
DE tv out wordt aangesloten op een systeem dat met een andere tv out wel probleemloos werkte !!!! dus dat gedeelte zit wel goed het moet dus aan de notebook liggen.
tvcc2000 werkt niet er zit geen chrontel chip in mijn videokaart.
heb ook mijn resolutie naar 800X600 en laagste resolutie gezet
niets hielp.

mijn vraag is bij deze simpel: hoe kan je de instellingen van je tv out aanpassen van ntsc naar pal.

bij display kan ik alleen maar de tv als primary instellen (hielp ook niet trouwens)

heeft iemand dezelfde notebook of dezelfde chipset op zijn videokaart
zo ja waar kan je die in godsnaam instellen.

again: heb de search bekeken en dat bracht geen oplosing, hetzelfde voor de site van asus en de tv out faq van tweakers

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Bij de L3 3500/3800 series van Asus kun je in de bios de TV-out aanpassen van NTSC naar PAL.
Ik weet niet of dat met deze ook zo is

Before me there were many, after me there will be none

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ik kom niet in het bios.
je krijgt zo een asus logo maar del of F10 krijgt me niet in het bios, heb al het hele boekje nagekeken maar er wordt niet over het bios gerept.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Probeer de F2 knop eens om in de bios te komen

Before me there were many, after me there will be none

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ok Jay-K
dat was het dus de F2 toets
heb hem veranderd naar pal en jawel mijn tv out is kleur
thx man
i'm a happy man now