[NT4] Netwerkkaarten opnieuw laten detecteren

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
Hoe laat ik NT4 de netwerkkaart automatisch detecteren, net zoals dat in de setup gebeurt?
We gebruiken nu bij alle pc's token ring kaarten en willen de , op het moederbord ingebouwde, ethernetkaarten gaan gebruiken.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
netwerkkaart deinstalleren als je er al 1 in had zitten, windows opnieuw laten starten

als ie hem niet automatisch vind, add/remove new hardware doen vanuit control panel... dan krijg je wel een keer de keuze om windows naar nieuw hardware te laten zoeken...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Fludizz schreef op 03 april 2003 @ 11:51:
netwerkkaart deinstalleren als je er al 1 in had zitten, windows opnieuw laten starten

als ie hem niet automatisch vind ...
Dit is NT, die doet gelukkig niet aan het zelf zoeken van hardware als je daar niet om vraagt.
Beste onder NT is trouwens om gewoon de juiste driver zelf te installeren, dat Add/Remove is onbeholpen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
Maar tijdens een verse setup van NT kan die wel automatisch een netwerkkaart vinden, in principe zou je dan toch verwachten dat je ergens een Search button zou hebben waarmee je dat opnieuw kan laten doen?

• Fludizz
  • Niet online
mvdejong schreef op 03 April 2003 @ 11:54:
[...]

Dit is NT, die doet gelukkig niet aan het zelf zoeken van hardware als je daar niet om vraagt.
Beste onder NT is trouwens om gewoon de juiste driver zelf te installeren, dat Add/Remove is onbeholpen.
NT 5.0 doet anders wel aan automatisch nieuwe hardware herkennen/zoeken...
waarom zou NT 4.0 dat niet doen? (of kan je het uitzetten in NT 4.0?)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

MvdM schreef op 03 April 2003 @ 11:57:
Maar tijdens een verse setup van NT kan die wel automatisch een netwerkkaart vinden, in principe zou je dan toch verwachten dat je ergens een Search button zou hebben waarmee je dat opnieuw kan laten doen?
Nee dat is dus het principe van NT en daarom hebben ze god-zij-dank windows2000 uigevonden!! _/-\o_

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fludizz schreef op 03 April 2003 @ 11:58:

NT 5.0 doet anders wel aan automatisch nieuwe hardware herkennen/zoeken...
waarom zou NT 4.0 dat niet doen? (of kan je het uitzetten in NT 4.0?)
euuh.... omdat NT4 niet plug-and-play is???

Dat Nt5 a.k.a Windows 2000 dat wel doet wil natuurlijk niet zeggen dat NT4 het OOK doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 03-04-2003 12:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fludizz
  • Niet online
Gunner schreef op 03 April 2003 @ 12:01:
[...]

euuh.... omdat NT4 niet plug-and-play is???
hm...k weet ik dat nu... NT4 is de enige windowsversie die ik nog niej heb gehad/gebruikt...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fludizz schreef op 03 April 2003 @ 12:03:
hm...k weet ik dat nu... NT4 is de enige windowsversie die ik nog niej heb gehad/gebruikt...
Als je helemaal gewend bent aan Win2k & XP kan ik je het zeker niet aanraden, vaak rebooten voor de grootste onzin, geen P&P etc etc

* Gunner zou uit pure nostalgie nog wel eens NT4 willen gebruiken B)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Fludizz schreef op 03 april 2003 @ 12:03:
[...]

NOFI hoor, maar als je nog nooit met zo'n (server)OS gewerkt hebt zou ik adviezen over zoeits beter achterwege laten.

T.Starter : De enige methode om 'm zo te laten vinden is tijdens de installatie zelf.
Daarna kan het gewoon niet met eeen werkende NT4 server.

Beste is idd om de drivers eventjes zelf te downloaden en te installeren.
Gunner:
* Gunner zou uit pure nostalgie nog wel eens NT4 willen gebruiken B)
* Koffie werkt er nog elke dag mee ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 03-04-2003 13:45 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ok drivers zijn geinstalleerd. Ik kan alleen niet inloggen, beetje off topic. maar pingen lukt wel. Moet m'n user profile opnieuw worden ge-add aan het domein of moet ik ergens anders op letten?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 19:28:
Ok drivers zijn geinstalleerd. Ik kan alleen niet inloggen, beetje off topic. maar pingen lukt wel. Moet m'n user profile opnieuw worden ge-add aan het domein of moet ik ergens anders op letten?
:? Meer info is wel handig... want hier kan ik heel weinig uit opmaken....

Pagina: 1