Toon posts:

Windows start niet meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een probleem:\

Ik reboote me pc na het resizen van een partitie, wat tijdens dat proces vastliep...
Ik weer gereboot dus..

En nu stopt de pc met opstarten bij:

Searching for Boot Record from IDE-0..OK

iemand een idee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik reboote me pc na het resizen van een partitie, wat tijdens dat proces vastliep...
Ik weer gereboot dus..
Grote kans dat je partitie niet meer in orde is...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
en nu?

Verwijderd

Jah, er is iets foutgegaan tijdens het partitioneren van je schijf, waardoor nu denk ik je fat/bootrecord een eetje fucked up is.

Wil je niet bangmaken, maar de kans is groot dat al je data weg (of iig onleesbaar) is...

Opstarten met pqmagic boot/repair disk en hopen!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik die wel?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

blackd schreef op 03 April 2003 @ 11:21:
[...]

Grote kans dat je partitie niet meer in orde is...
je vergeet wat: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 (topictitel, winversie) :X :P

Voor de TS :) Je moet ff ALS je met partition magic hebt geresized ff kijken of je de boel nog kan redden met je rescue disks :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

Rival24

I'll Be Back

Als je data erg belangrijk is kun je de schijf in een andere pc hangen een een datarecoverytool gebruiken. Is de data niet belangrijk, installeer windows dan opnieuw dmv booten van de cd.

Verwijderd

Jah halloww :{ Dat weet je zelf toch het beste, en als je die niet heb, maak er een, zoek er een. Je hebt nog een pc om te dit te posten, dus ook een om te ZOEKEN :)

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 03 April 2003 @ 11:23:
[...]

Als je data erg belangrijk is kun je de schijf in een andere pc hangen een een datarecoverytool gebruiken. Is de data niet belangrijk, installeer windows dan opnieuw dmv booten van de cd.
het is zeer belangrijk:S anders was ik al wel aant formateren..

• blackd
  • Niet online
hdd in een andere pc en getdataback of een vergelijkbaar tooltje proberen, heel misschien dat het nog effect heeft.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38

Stewie!

Keen must die!

Resizede je de windows partitie?
Anders fdisk /mbr ?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 11:25:
[...]

het is zeer belangrijk:S anders was ik al wel aant formateren..
Ik zou doen wat rival24 zegt, alleen eerst kijken of je die data niet al meteen kan benaderen. Ik weet niet wanneer hij vastliep tijdens resizen, maar misschien heb je geluk.. en anders moet je de search gebruiken en dan kijken wat een goeie recovery tool is :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Even booten met de bootdisk van PCMagic, dan die starten onder Dos een waarschijnlijk zal het programma het kunnen verhelpen.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Je hebt zeer belangrijke data en je gaat resizen zonder eerst een backup te maken.
Dat is toch vragen om problemen. :?

Als je boot van diskette kun je partitie nog lezen of nie?

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik een diskette kan vinden:S

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:31:
ja als ik een diskette kan vinden:S
www.bootdisk.com

Als je geen PM disks hebt aangemaakt kan je die niet downloaden want die zijn afhankelijk van je sys conf.

Verwijderd

de schijf ghosten naar een ander volume in een andere PC en dan kijken wat er nog uit te halen i is ook een idee als je geen recovery software kan vinden.

PS
resizen == bloedje link.
while important=TRUE do backup();

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er geen aangemaakt nee.. dus er is niets meer aan te doen?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 11:32:
ik heb er geen aangemaakt nee.. dus er is niets meer aan te doen?
Als je nu even leest dan zie je dat er mogelijkheden genoeg zijn, maar dan moet je ze wel proberen. Wij weten ook niet 100% zeker of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat er mogelijkheden zijn.. maar ik weet er ook niet veel van af en ik kan nergens een boot diskette vinden..

Verwijderd

Kijk eens of de schijf wel active staat met fdisk. Er staat me iets van bij dat Partition Magic bij resizen de schijf op inactive zet.

Weet het niet zeker, maar misschien de moeite om er naar te kijken.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:36:
ik snap dat er mogelijkheden zijn.. maar ik weet er ook niet veel van af en ik kan nergens een boot diskette vinden..
Ik heb je al een link gegeven maar goed, ik ben de slechtste niet, probeer gewoon ff een Windows 98 bootdisk en kijk of je via DOS nog bij je schijven kan komen:

http://www.hellasystems.d...Disk/Win98SE/boot98se.exe

Verwijderd

Topicstarter
thx, hijs aan het downloaden

Verwijderd

Topicstarter
De diskette zit er nu in, heb hem opgestart en dan zegt die:

Searching for Boot Record from CDROM..Not Found
Searching for Boot Record from Floppy..OK

en dan doet die niets meer..

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:05:
De diskette zit er nu in, heb hem opgestart en dan zegt die:

Searching for Boot Record from CDROM..Not Found
Searching for Boot Record from Floppy..OK

en dan doet die niets meer..
Nou, dan ga je verder met de andere opties die in dit topic staan :)

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat de bios kapot is?? want in de pc waar ik nu zit start de diskette wel...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:17:
kan het zijn dat de bios kapot is?? want in de pc waar ik nu zit start de diskette wel...
Dan kijk je even op de site van je moederbordfabrikant en download je de laatse biosversie. Daarna de bios flashen :)

[ Voor 74% gewijzigd door Han op 03-04-2003 12:25 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 15:52

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

XceeD schreef op 03 april 2003 @ 12:23:
[...]
Dan kijk je even op de site van je moederbordfabrikant en download je de laatse biosversie. Daarna de bios flashen :)
Wat dacht je van eerst ff checken of boot van HD VOOR boot van floppy staat in de bios.

Dus ff controleren of de bootvolgorde in de bios wel goed staat 1: floppy, 2: HDD

@TS: Als je niet, of niet goed weet waar je mee bezig bent, doe dan geen gekke dingen als resizen van partities.

• blackd
  • Niet online
en maak van te voren een backup, en ga een undelete tooltje proberen, bootdisk proberen etc. Van al deze dingen is best een manual / howto te vinden dus wordt het tijd dat je nu zelf even wat gaat doen ipv ons het denkwerk laat doen.

En wat DeMoN zei: ik mis het OS in de topictitel Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, volgende keer aan denken a.u.b.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.