[laptop probleem]Toshiba 2520CDS

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
K ik heb het volgende probleem. Ik heb een laptop gevonden op de zaak die niet meer werkt. Hij start niet meer op. Als ik de stroom erop zet hoor ik wel de HD maar die start niet door. (ook heb ik al een andere HD geprobeerd).

Ik heb hem helemaal open gehad en gekeken of alle kabeltjes (damn wat zijn dat er trouwens veel) goed zaten. Ik heb geen losse connectors kunnen bespeuren.

Een collega zegt dat hij is gevallen. Ik kan wel een kleine beschadiging zien op een hoekje maar niet echt indrukwekkend. Ik heb het id dat ie niet door zn bios heenkomt (misschien een geheugen probleem?).

Reeds gedaan
Kabels en connectors gecheked
HD vervangen

Eventuele defecten?
Geheugen kapot (denk de meest logische)
CPU kapot (maar volgens mij gaat ie dan gelijk power off en dat doet ie niet)
Mobo kapot (gaat ie dan ook power off?)

Iemand een id om me iets verder te helpen?? Kan ik op een of andere manier misschien ook de bios resetten (misschien dat die collega aan de instellingen heeft zitten fucken)?

[edit]
Ik heb volgens mij al de batterijen voor de bios gevonden. Deze er 5 min afgelaten en weer geprobeerd. Hielp helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 03-04-2003 11:30 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36

MaNdM

1000-dingen-doekje

Kan je iets meer vertellen over wat hij wel en wat hij niet doet?

geeft ie nog beeld? etc.

To be determined...

• Roeligan
Soz vergeten |:( Nee idd beeld geeft ie ook niet. Ik zet hem aan... ik hoor de schijf aanslaan, zie lampjes aangaan :+ en verder niets. Hij blijft hangen. Ik hoor de schijf ook niet ratelen. En ik heb ook al gekeken of het scherm stuk is (connectors etc.) maar kon niets vinden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Bij mijn desktop was het dus de CPU die dood was. Precies dezelfde verschijnselen... alles lijkt goed te gaan maar dan blijven de bios piepjes uit :'(

• Roeligan
Ah ok... maar toen ik bij mijn desktop een kapote cpu had viel ook gelijk de power uit. Is dat toevallig of....?

RatPack #814

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 13:17

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik heb er hier zelf ook 1 liggen, had precies hetzelfde probleem na een zwaartekrachttest. Waarschijnlijk zat de processor los. Die socket is nl. nogal vreemd, moet je met een schroevendraaier heel veel kracht op de rand van de processor zetten...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 13:17

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Roeligan schreef op 03 April 2003 @ 15:11:
Ah ok... maar toen ik bij mijn desktop een kapote cpu had viel ook gelijk de power uit. Is dat toevallig of....?
Hmmm, bekende onderarm... ;)

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• Roeligan
Klaphark.....

[voordenietwetendeonderons]
Dit is dus een collega die hem heeft meegneome nadat ik hem bijna uit het raam had gegooid, en hem dus WEL aan de praat heeft gekregen. |:( 8)7
[/voordenietwetendeonderons]

RatPack #814

Pagina: 1