Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Skat! Skat! Skat!
Ik hoopte dat het html mogelijk was.
zelf ben ik nog bezig met de mogelijkheden van serverside image bewerking (GD libs voor PHP) maar het makkelijkste zou zijn als dit met javascript of Dhtml zou kunnen
Dan moet ik dus op een of andere manier de exacte locatie van de IMG weten...willem169 schreef op 03 april 2003 @ 11:04:
Wat dacht je van bijvoorbeeld filter:opacity(alpha=50); in een divje over je img?
en dat is lastig want ik wil server gegenereerd een aantal van deze plaatjes op een scherm toveren.
Je kunt best een divje maken met daarin 2 lagen: laag (z-index:1) met img en laag (z-index:2) met een plaatje van een kleur met bovenstaande alpha opactiy filter.
1) maak een GIF die bestaat uit een schaakbord patroon, dus blokje blauw, blokje doorzichtig, blokje blauw, blokje doorzichtig.... enz.
2) elk blokje is 1 pixel
3) leg die GIF over je plaatje heen... je krijgt nu een soort van alphablending effect... niet echt natuurlijk, maar het idee is er wel.
Zoals ik al zei.... de oplossing is niet echt mooi, maar werkt wel aardig.
Moet ik die DIV dan ook een postie meegeven ? of kan ik deze gewoon IN een tabel zetten ?willem169 schreef op 03 April 2003 @ 11:07:
Welke locatie? De positie? Het path?
Je kunt best een divje maken met daarin 2 lagen: laag (z-index:1) met img en laag (z-index:2) met een plaatje van een kleur met bovenstaande alpha opactiy filter.
dus dan krijgen we een cel met 2 divjes erin..
ter groote van het plaatje (die size is wel berekenbaar)
waar is vooral mee zit is de positionering.. moet ik dan niet de X en Y coordinaten weten van het plaatje op de pagina ???
Wat dat betreft zijn er genoeg online references te vinden...
en als je dan een beetje rondkijkt zul je ontdekken dat full PNG support ook voor msie/pc mogelijk iscoubertin119 schreef op 03 April 2003 @ 10:59:
Met PNG lijkt dit me te lukken, alleen zal je support voor IE dan moeten droppen. Kijk een keer rond naar opacity zut voor PNG.
http://www.alistapart.com/stories/pngopacity/
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| echo "
<td class=\"listDataEven\" align=\"center\">
<div>
<layer name=\"img$row->id\" z-index=\"1\">
[img]\"$rel_img_dir$row->image\"[/img]
</layer>
<layer name=\"laag$row->id\" bgcolor=#EEEEEE z-index=\"2\" left=\"0\" top=\"0\">
skkk
</layer>
</div>
</td>"; |
hier word de text niet over het plaatje heen geplaatst maar erachter ?!
hoe kan ik de text eroverheen krijgen. maw. hoe krijg ik de layers boven elkaar ?
de vervolgstappen (het bepalen van de grootte van de layer, en deze een doorzichtige grijze achtergrond geven komt dan nog wel)
ik werk in IE 6.02 maar het moet bijvoorkeur ook in netschaap werken.
[ Voor 94% gewijzigd door InZane op 04-04-2003 16:42 ]
IE support droppen?coubertin119 schreef op 03 April 2003 @ 10:59:
Met PNG lijkt dit me te lukken, alleen zal je support voor IE dan moeten droppen. Kijk een keer rond naar opacity zut voor PNG.
Moet ik bij m'n baas mee aankomen
Bedoel je NS 4.xx? Dan gaat het sowieso niet werken als je de opacity met css wilt gaan bepalen.xychix schreef op 04 April 2003 @ 13:06:ik werk in IE 6.02 maar het moet bijvoorkeur ook in netschaap werken.
[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 04-04-2003 16:42 ]
1
2
| <div style="position:absolute;">[img]"blah"></div> <div[/img]</div> |
Zoiets
OPACITYSTYLE moeje zelf effe opzoeken in de MSDN van M$.
http://msdn.microsoft.com...dhtml_reference_entry.asp
En met die width en height moet je even zien hoe en wat.
[ Voor 49% gewijzigd door Guillome op 06-04-2003 21:30 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
je moet alleen refreshen als je er wat wilt mee gaan doen.. anders zou je het met flash inderdaad nog wat kunnen doen, alleen flash is niet echt meest aantrekkelijke om voor iedereen toereikbaar te maken
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
als iemand een simpel code voorbeeld zou kunnen geven van een plaatje met een overliggende laag in een cel van een tabel. dan zouden jullie mij zeer gelukkig maken. Zelf kom ik er niet uit!
1
2
3
4
5
| <tr> <td>naam</td> <td>hier komt en plaatje dat deels overlapt word door een doorzichtig vlak</td> <td>commentaar</td> </tr> |
Verwijderd
hoop dat je er wat aan hebt. Werkt zowel in IE als in Gecko browsers.
Bedankt!!!! dit is precies wat ik zocht !!!Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:25:
http://www.drunk.nl/tweakers/testopacity/
en deze werkt zowel in msie, mozilla (Gecko) alswel ook in Opera7Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 00:25:
http://www.drunk.nl/tweakers/testopacity/
http://oaksanderson.com/opacity/examples/ex1.htm
is gebaseerd op PNG-24
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dit bedoelde ik dus met alleen werkt 't in IE dus wel.RM-rf schreef op 08 april 2003 @ 11:51:
[...]
en deze werkt zowel in msie, mozilla (Gecko) alswel ook in Opera7
http://oaksanderson.com/opacity/examples/ex1.htm
is gebaseerd op PNG-24
coubertin119 schreef op 03 april 2003 @ 10:59:
Skat! Skat! Skat!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router