Toon posts:

[W98] Geheugen blijft vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Fresh install van een win 98 machine met een standaard office pakketje.

Als er een halve dag redelijk intensief gewerkt op deze pc krijgt geeft deze de melding dat er niet genoeg geheugen vrij is in de PC. Als je dan enkele programma's afsluit heeft dit geen zin er wordt niks van het geheugen vrijgegeven.

De PC moet opnieuw worden opgestart wil je er iets mee kunnen.

Deze PC maakt deel uit van een NT 4 domein

Kan het iets met de user.dat zijn van de gebruiker of zit het in het geheugen van de PC.

Verwijderd

Heb je ook de win98 patches en updates geinstalled? Win9x is nogal geheugen lek gevoelig, vooral als ie langere tijd aanstaat. Misschien kun je ook de swapfile wat groter zetten, wil ook wel eens helpen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

Outerspace

Admin General Chat
hoeveel ramgeheugen heeft dat computertje??? De user zou het eventueel kunnnen zijn als de user veel download, programma's gebruikt. Als dat niet kan ligt het volgens mij bij het geheugen. Je kan Rambooster gebruiken om je geheugen weer vrij te krijgen. Je kan ook een minimum limiet instelllen, zodat hij automatisch je ram zal legen??

Wauw, een sig!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 19:50
Misschien neemt dat ene programma gewoon maar erg weinig geheugen in beslag. Doe eens CTRL + ALT + Delete en kijk dan eens bij processen welke programma's zoveel geheugen gebruiken. Misschien kan je er een paar afsluiten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 03 April 2003 @ 11:04:
Misschien neemt dat ene programma gewoon maar erg weinig geheugen in beslag. Doe eens CTRL + ALT + Delete en kijk dan eens bij processen welke programma's zoveel geheugen gebruiken. Misschien kan je er een paar afsluiten :)
Helaas kun je dat op die manier niet in Windows98 :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
misschien even een ramcleaner o.i.d. gebruiken. Ik gebruik hier Ram Def 2.6 en dat werkt wel redelijk. Maar evengoed moet je toch af en toe je pc opnieuw opstarten.

Verwijderd

Win98 is nu eenmaal brak met geheugenbeheer (al stop je er 512 MB in, er kunnen maar een paar Kb gebruikt worden voor indexes). Als het kan zou ik Windows 2000 installeren, Ramidle installeren, of gewoon regelmatig rebooten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 11:11 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 19:50
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:06:
[...]

Helaas kun je dat op die manier niet in Windows98 :P
Is dat zo :?
Ik gebruik nu een jaartje Windows XP, maar ik dacht dat dat ook wel in Windows 98 kon.

The devil is in the details.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

Outerspace

Admin General Chat
MaRc0 schreef op 03 April 2003 @ 11:14:
[...]

Is dat zo :?
Ik gebruik nu een jaartje Windows XP, maar ik dacht dat dat ook wel in Windows 98 kon.
In windows 98 kan je de processen en de prestaties niet aflezen in taakbeheeer. Je kan alleen programma's afsluiten. Dit bedoeld Flipke denk ik.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Het geheugenbeeheer van Windows 98 is echt brak. Zware applicaties, of langdurig werken is daardoor bijna niet mogelijk. Ik zou toch echt eens aan een update gaan denken.

Verwijderd

Topicstarter
Het apparaatje heeft 96 Mb intern. Ik heb gekeken wat er zoal in het geheugen stond met norton sys utilities en dat zijn geen gekke dingen behalve dat hij dingen ziet die al lang zijn afgesloten. (staat er overigens niet standaard op, vreet geheugen)

Swap file is op 2 keer intern geheugen vastgezet.

Ik ga maar eens even die ramcleaner proberen

ps :

Updaten daar doen we niet aan: om mijn manager te quoten
Het werkt toch... nou dan.

Verwijderd

OUTerspace schreef op 03 April 2003 @ 11:15:
[...]

In windows 98 kan je de processen en de prestaties niet aflezen in taakbeheeer. Je kan alleen programma's afsluiten. Dit bedoeld Flipke denk ik.
Right On _/-\o_

Verwijderd

Ik geloof dat windows98 sowieso niet echt om kan gaan met meer geheugen dan 128 dus dat het brak werkt met 512 is niet zo vreemd. Maargoed, ook ik heb wel redelijke ervaring met Rambooster, alhoewel het af en toe vastloopt tijdens het cleanen (misschien wel omdat ik vaak clean tijdens het opstarten van programma's e.d.

En 2000 installeren als zijn manager niet eens een update wil installeren?? Dan wens ik je nu alvast ff sterkte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:44 ]

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
ooit gedacht aan een rambooster downloaden, een goede is te vinden op: http://www.sci.fi/~borg/rambooster/index.html

deze schoont netjes je RAM op, dan kun je iig weer een tijdje verder werken. :)

Het is natuurlijk geen echte oplossing, maar werkt wel ;)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
'RAM Idle' is aan te bevelen
misschien kan je nog ergens de vroegere freeware versie vinden

of cacheman
in een vroegere versie ook freeware

[ Voor 70% gewijzigd door ajouin op 04-04-2003 00:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me idd sowieso handig om je hoeveelheid ram hier ff neer te kletsen. En verder wil ik je aanraden om de "oude" w95 truc uit te halen: zeg maar eens tegen het systeem dat het een netwerkserver is (da's bij dezelfde opties als je ook je virtuele geheugen instelt). Wil, ook al is het w98(ik hoop voor je SE, zo niet zou ik daar alsnog naartoe migreren als je toech zo weinig hieft te installen, stukkie stabieler!) nog wel eens helpen ivm met geheugen-ge/misbruik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het bakkie heeft inmiddels 128 mb geheugen een ram booster en nog blijft het een bagger bak. Kan dit echt niets met de user te maken heeft die inlogd met zijn user.dat.

Ff een corecctie updaten doen we wel upgraden nie.....
Pagina: 1