Probleem Met Installeren XP onder DOS

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb een vreemd probleem,

Ik heb laatst me computer geformateerd vanwege meerdere soorten virussen die op me computer zaten (KUTVIRUZZEN!)..maar goed, eigen schuld kutvirus in je computer..

Anyway,

Ik de boel geformateerd verder geen problemen, partities aangemaakt fijn

Nou wil ik me XP installeren, doet die het niet, zelfde als ME, eerst weigert me cd speler de cd te lezen (wat die normaal gesproken wel doet/deed) opnieuw opstarten heeft weinig nut, 1 versie van ME leest die wel, want ik kan de directories wel bekijken onder dos, maar als ik SETUP.EXE start, gaat die aangeven dat de cd niet leesbaar is.

Ook nog een raar boodschapje gehad dat het volume naam niet aanwezig was.

In andere woorden, ik snap er ff geen zak meer van.

Heeft iemand dit probleem wel is gezien? of weet je misschien hoe je dit kan oplossen?

Zou een geschenk uit de hemel zijn

_/-\o_ Thanks You _/-\o_

Greetzz,

MrCaleb

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

de boot volgorde veranderen in je bios zodat er vanaf de cd wordt opgestart :?

Verwijderd

Je cd is dan verkeerd gebrand, en mocht ie origioneel zijn, dan is er denk ik iets met je dos cdrom drivers niet helemaal plus.

Oh, en let op je taalgebruik..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat heb je zelf al geprobeed ?
Volgens mij is of je CD brak of je CD-speler, daar al naar gekeken ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Dat setup.exe opstarten, bedoel je van de XP cd of van je ME cd?
Om XP vanuit dos te installeren moet je winnt.exe opstarten om de installatie te beginnen.

Systeem Specs

Verwijderd

Heb je één of multiple cd spelers erin hangen ?

Een dergelijk probleem heb ik ook een keer gehad, ééntje loskoppelen en ik kon installeren.

• MrCaleb
Sorry voor me taalgebruik, komt door de steiging van de stress, Excuuz.
Bedankt voor jullie tips, ik zal proberen me bios om te zetten, maar het rare is dat hij andere cdtjes wel gewoon leest, zoals GTA, had ik even uitgeprobeerd om te testen. Beetje vreemd niet?

En hoe kan ik me dos cdrom drivers vervangen?

• MrCaleb
ik heb een enkele cd speler erin hangen.

winnt.exe? waar kan ik dat vinden dan?

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
onder I386 geloof ik.

Erm...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

in de i386 map op de windows xp cd

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

xp kan je toch gewoon booten van je cd duzz, de boot sequence verandern in de bios en dan moet hij hem lezen anders is je cd brak / heb je een aparte cdrom speler :)

• MrCaleb
Okay Cool, hopelijk leest hij die XP cd dan kan ik het gewoon uitvoeren zo, dus dat moet ik ff uitproberen.

Thanks GUyzz For your help..

Ff uitproberen hopen dat alles gaat lukken
TWaNkz Again

• MrCaleb
Als dat niet lukt probeer ik me boot sequence te veranderen, en anders mot ik een nieuwe cd speler kopuh..tis een gewone normale dvd speler ingebouwd in me P.C. 1 van de eerste die toen op de markt verscheen, tis alweer een wat oudere computer

pentium3 600 Mhz
128 MB RAM intern

Verwijderd

opzixch herkent hij de meeste cd spelers duzz

als je de boot sequence verandert zal het wel werken

• MrCaleb
En mja klinkt misschien stom, maar op welke volgorde moet ik dat zetten dan?

Eerst Diskette
Dan CD?
en dan Harddisk?..

I'm not so smart :D

Verwijderd

MrCaleb schreef op 03 April 2003 @ 10:53:
En mja klinkt misschien stom, maar op welke volgorde moet ik dat zetten dan?

Eerst Diskette
Dan CD?
en dan Harddisk?..

I'm not so smart :D
Mits je geen diskette in je fdd drive hebt kan het zo jah.
Vergeet niet om op een toets te drukken als ie vraagt of je van cdrom wil booten :P

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Is je cd speler toevallig een oude samsung? Een vriend van me had er wel zo een en die las op een gegeven moment ook bijna geen cd meer. Terug gegaan naar de elektronicaboer en een nieuwe gekregen.

Erm...

• MrCaleb
haha duh, okay cool, dan ga ik het ff zo zetten :) en dan moet het helemaal goedkomen

• MrCaleb
Het is wel een samsung ja, maar lijkt me stug dat die het van het ene op het andere moment begeeft, want voor ik me computer ging formateren werkte die nog perfect

Hey guyz bedankt in ieder geval voor al jullie help, ik ga dit allemaal ff in de praktijk gooien als ik weer thuis ben, en dan moet het gaan lukken

Thanks again!

Verwijderd

Had ik ook, juist hetzelfde, ben gaan zoeken, zoeken, maar vondt het niet, heb tenslotte de hoop opgegeven, en hem binnengedaan in de PC-winkel, een week derna was hij gerapeerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:00:
Had ik ook, juist hetzelfde, ben gaan zoeken, zoeken, maar vondt het niet, heb tenslotte de hoop opgegeven, en hem binnengedaan in de PC-winkel, een week derna was hij gerapeerd.
Zonder dat je weet wat het nou was en zoveel euro lichter, als het weer gebeurd zit je met de gebakken peren ;), kun je weer naar de winkel, slimme jongens daar :)

Verwijderd

Ja maarja, er meteen ook gebruik van gemaakt om er meteen een nieuwe processor in te zetten. :9

Verwijderd

op je xp cd staat ook altijd nog een dir \makeboot of \bootdisks oid. draai het batchje in de dir (makeboot dacht ik) en heb 4 floppen bij de hand of download ze van www.bootdisk.com
Pagina: 1