Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FT232AM problemen

Pagina: 1
Acties:

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Een poosje terug had ik via een inkoopacitie een paar usb-rs232 chippies gekocht. Nu is het er dan eindelijk van gekomen er iets mee te doen.

Alles leuk, printje gesoldeerd enzow, inpluggen en, ja, hij wordt gevonden, maar windows geeft aan dat hij niet herkend wordt.

Nou, dat zou kunnen want de drivers waren nog niet geïnstalleerd, dus ik naar de eigenschappen van dat usb ding, stuurprogramma bijwerken, niet zoeken blabla, kies ik de lokatie met de drivers van FTDI (de dd2x drivers), maar dan geeft hij aan dat er zich geen geldige stuurprogrammagegevens ofzow staan in die directory.
Deze procedure is al op 2 pc's uitgeprobeerd, eentje met XP en eentje met 98, alles tevergeefs. Alle contacten nagelopen, en die kloppen allemaal met hoe ze aangesloten moeten zijn.

Waar ik dus zelf aan zit te denken is dat misschien de drivers niet goed zijn, maar dat is iets wat ik me haast niet kan voorstellen. Er waren meer mensen die deze chippies besteld hadden, en er zullen er ongetwijfeld enkelen zijn die hem al wel aan de praat gekregen hebben... dus misschien heeft iemand anders hier een idee?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst de drivers installeren, en daarna dat ding pas inpluggen.
Ik heb een kant en klare van Futurlec, en daar ging het ook zo.

• DustMan4u
Hoe moet ik ze installeren dan? Ik zie volgens mij geen setup.exe ofzow staan...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

USB serial converter geval driver deleten, rebooten, device inpluggen en als windows dan om de driver vraagt, de driver installeren. Dan zou het moeten werken.

FTDI heeft trouwens nieuwe drivers sinds kort. Misschien een idee om die te DLen.

• DustMan4u
Die drivers gebruik ik... Heb zelf het gevoel dat het daar aan ligt, dat die drivers niet juist zijn ofzow. Maar hoe moet ik die driver deleten dan? Het hele apparaat is nog niet geinstalleerd duz....

Verwijderd

Probeer eens in de device manager op reinstall driver (van de USB serial converter) klikken. En dan met de hand de driver files aanwijzen voor windows.

Je kunt ook handmatig de drivers deleten als de files wel op de harde schijf staan. Dan ben je er iig zeker van dat de files opnieuw geinstalleerd gaan worden. Je moet dan de volgende files de nek omdraaien:

- FTD2XX.DLL
- ftd2xx.inf
- ftd2xx.sys
- FTD2XXUN.EXE

• DustMan4u
Hmz, werkt niet.
Ik ben zelf bang dat de drivers niet goed zijn, de nieuwe dan. Heb je misschien een linkje voor de oudere driver die jij waarschijnlijk gebruikt?

Verwijderd

Ik heb v1.04.01 (= oude driver) nog :) Als je die wilt, stuur me ff een mailtje. Dan reply ik wel met de driver als attachment.
Pagina: 1