Toon posts:

[SMP] Aopen dx34-plus 'probs'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister de gelukkige eigenaar van een dual s370 mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/server/images/dx34pu-m.jpg
Aopen dx34-plus :P

Leuk speelgoed uit een sgi render bak. Iemand hier ervaring mee?

Na zelf wat rotzooien heb ik het meeste al wel onde de knie, echter als SMP n00b heb ik echter nog een paar dingen waar ik geen antwoord op kan vinden.
Maar dat heeft ook grotendeels met de bios te maken.

Ik krijg bijvoorbeeld als de melding:
"RAM Parity error, please press esc to disable nmi, or press del to enter setup"

Het geheugen wat ik heb gebruikt is echter 100% in orde, en is 256mb pc133 dual sided. Na op esc drukken werkt ie verder dan ook perfect, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk, enig idee?

Kan iemand mij ook vertellen, of het behalen van belachelijk lage scores in b.v. sisoft 2003, LAGER dan een dual p2 300?!, te maken heeft met het (tijdelijk nog) gebruiken van een 133fsb en een 100fsb cpu?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
je hebt er zeker geheugen in wat geen parity bezit?
je moet even in het bios kijken of je ecc check uit kunt zetten.
Ik weet niet wat voor processoren je er op hebt? maar de score zou toch zeker hoger moeten zijn. heeft niet zoveel met je fsb te maken.
probeer eens een andere benchmark

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 10:04:
Kan iemand mij ook vertellen, of het behalen van belachelijk lage scores in b.v. sisoft 2003, LAGER dan een dual p2 300?!, te maken heeft met het (tijdelijk nog) gebruiken van een 133fsb en een 100fsb cpu?
Hoe moeten we deze vraag beantwoorden als je de rest van de specs nérgens vermeldt..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 april 2003 @ 14:29:

[...]
Hoe moeten we deze vraag beantwoorden als je de rest van de specs nérgens vermeldt..
heel goed, sorry :>

Op dit moment bevat ie dus een p3 700E en een p3 667EB.
256mb ram.

Sysoft geeft ook aan dat er geen apic op het mobo zit, iets wat moderne planken volgens sisoft wel zouden hebben, ik weet niet of dat uitmakt voor de preformance?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:49:
[...]

heel goed, sorry :>

Op dit moment bevat ie dus een p3 700E en een p3 667EB.
256mb ram.

Sysoft geeft ook aan dat er geen apic op het mobo zit, iets wat moderne planken volgens sisoft wel zouden hebben, ik weet niet of dat uitmakt voor de preformance?
Zelfde stepping? als je niet dezelfde stepping had kan het misgaan herinner ik me (soms wat overslaag oid). Hoewel intel dit tegenspreekt.. (tjsa stond ergens op de site, hoewel ik van meerdere mensen heb gehoort dat dit niet klopt)

2 verschillende cpu's kan het probleem dus eigenlijk niet zijn, op hoeveel mhz lopen ze? 700 of 667, het kan namelijk zijn dat je PIII667 het niet leuk vind om op 700 mhz te lopen..

ps: mijn oude dual PIII 500 presteerde ook iets onder niveau, kunnen chipset drivers zijn (had ik dus)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 15:17:
[...]

Zelfde stepping? als je niet dezelfde stepping had kan het misgaan herinner ik me (soms wat overslaag oid). Hoewel intel dit tegenspreekt.. (tjsa stond ergens op de site, hoewel ik van meerdere mensen heb gehoort dat dit niet klopt)

2 verschillende cpu's kan het probleem dus eigenlijk niet zijn, op hoeveel mhz lopen ze? 700 of 667, het kan namelijk zijn dat je PIII667 het niet leuk vind om op 700 mhz te lopen..

ps: mijn oude dual PIII 500 presteerde ook iets onder niveau, kunnen chipset drivers zijn (had ik dus)
De 2 procs lopen nu op 500, hij deeld de bus, verder heb ik de via 4in1's er al wel op staan, ik kan morgen echter pas zien of het met 2 dezelfde 700's wel goed gaat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hoezo beide cpu's draaien nu op 500MHz :? De 700E zal op 700Mhz draaien en de 667EB zal 500Mhz doen, dit omdat de FSB op 100Mhz draait en je aan de multipliers niks kan veranderen. Gerede kans dat dit te maken kan hebben met je performance probleem (het wordt niet voor niets niet ondersteund door Intel). En heb je al naar harryslingers tip gekeken of in je BIOS ECC enabled staat terwijl je geen(?) ECC DIMM's hebt? Want dan lijkt me een foutmelding niet zo vreemd eerlijk gezegd :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 03 April 2003 @ 17:15:
Hoezo beide cpu's draaien nu op 500MHz :? De 700E zal op 700Mhz draaien en de 667EB zal 500Mhz doen, dit omdat de FSB op 100Mhz draait en je aan de multipliers niks kan veranderen. Gerede kans dat dit te maken kan hebben met je performance probleem (het wordt niet voor niets niet ondersteund door Intel). En heb je al naar harryslingers tip gekeken of in je BIOS ECC enabled staat terwijl je geen(?) ECC DIMM's hebt? Want dan lijkt me een foutmelding niet zo vreemd eerlijk gezegd :+
Die optie zit zover ik kan zien helaas niet in de bios (het is ook niet echt een pheonix of award bios, beetje custom build ding!

Net uitgevonden dat bij het indrukken van de f8 knop je een advanced menu erbij krijgt :{ Keej dan, dat is iig opgelost :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:39 ]

Pagina: 1