Office XP niet goed geactiveerd

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
Collega van mij heeft tijdje terug (maand....) laptop gekocht met Office XP erop.
Nu deed die het vandaag niet meer (read only alles enzo)..

Lijkt me logisch: niet geactiveert

maar dat heeft hij dus wel gedaan....
maar blijkbaar is er tijdens die procedure iets fout gegaan. (nee echt geen crack gebruikt!).
Maar het stomme is.. hij kan nu niet meer in het menu "product activatie" aanklikken...

weet iemand hoe je dat alsnog achteraf kan doen?

of wordt het gewoon met Microsoft bellen?

• Arnold
met microst bellen: wordt van ene naa andere afdeling gestuurd tot in Ierland aan toe |:(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hey G-Spotter, zou je de volgende keer, wanneer je iets wil toevoegen, de editknop willen gebruiken? (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif<---). Nu wek je de indruk dat je je topic omhoog aan het schoppen bent en dat is natuurlijk niet zo ;)

Verders is het volgens mij de simpelste oplossing om het office pakket van het systeem te de-installeren en wederom te installeren. Als je de activatie procedure nauwkeurig volgt kan er absoluut niks fout gaan, mits je de juiste activatiecode ingeeft. De reden dat je je officepakket niet meer kan activeren is omdat je dat binnen de gestelde termijn moet doen. Het kan niet anders dan dat dit meerdere malen is aangegeven. Sterker nog, de laatste 3 dagen voor het verlopen van de activatietijd geeft hij dit elke keer aan als je een onderdeel van je officepakket opstart.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arnold
XceeD schreef op 03 April 2003 @ 09:57:
Hey G-Spotter, zou je de volgende keer, wanneer je iets wil toevoegen, de editknop willen gebruiken? ([afbeelding]<---). Nu wek je de indruk dat je je topic omhoog aan het schoppen bent en dat is natuurlijk niet zo ;)

Verders is het volgens mij de simpelste oplossing om het office pakket van het systeem te de-installeren en wederom te installeren. Als je de activatie procedure nauwkeurig volgt kan er absoluut niks fout gaan, mits je de juiste activatiecode ingeeft. De reden dat je je officepakket niet meer kan activeren is omdat je dat binnen de gestelde termijn moet doen. Het kan niet anders dan dat dit meerdere malen is aangegeven. Sterker nog, de laatste 3 dagen voor het verlopen van de activatietijd geeft hij dit elke keer aan als je een onderdeel van je officepakket opstart.
ja, maar was geen kick, hij stond zelfs nog bovenaan :P
ben gewoon lui ;)

opnieuw installeren werkt dus gewoon niet.. heel vaag..
ja ze vertelln bij M$ dat het wel zou kunnen werken als ik heel windows overnieuw installeer...

heb nu workaround om nieuw serial nummer in te voeren:
regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\10.0\Registration

Locate your valid product CD Key, which is located on the back of the original CD case.
Click the plus sign (+) next to this folder. If you see only one subkey in this folder that has a 32-character {GUID} (globally unique identifier), select that subkey and go to step 5.
If you see more than one subkey that has a 32-character {GUID}, select each one until you find the one whose DisplayName value (in the right pane) matches your version of Office.

You should see 2 (DigitalProductID & ProductID)
Go ahead and select those and back them up then delete them

Now try and open word and you should be prompted to input a SN

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb net even contact gehad met een MS activation medewerker... deze medewerker gaf mij het volgende nummer: 020-500 1005. Dit is het nummer van de technische ondersteuning. Je moet wel duidelijk aangeven dat je al een activatie hebt uitgevoert en dat niet heeft geholpen.

Maar wat gebeurt er precies wanneer je nu een office onderdeel opstart? Zou je een screenshot kunnen posten van de exacte melding?

Enne... het MS of Microsoft, geen M$....

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 03-04-2003 10:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arnold
XceeD schreef op 03 April 2003 @ 10:20:
Ik heb net even contact gehad met een MS activation medewerker... deze medewerker gaf mij het volgende nummer: 020-500 1005. Dit is het nummer van de technische ondersteuning. Je moet wel duidelijk aangeven dat je al een activatie hebt uitgevoert en dat niet heeft geholpen.

Maar wat gebeurt er precies wanneer je nu een office onderdeel opstart? Zou je een screenshot kunnen posten van de exacte melding?
Ik heb ook allang gebeld.
het ook oplossing al: overnieuw installeren enzo (en bepaalde mappn daarna weggooien).
maar daar heeft collega eigenlijk geen tijd voor... naja.. laat hem wel op mijn pc werken enzo, en moet ie maar webmail gebruiken...
Pagina: 1