Toon posts:

(Chello) Com21 modem reset constant

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds 3 dagen lang reset vooral 's avonds mijn modem constant 's avonds heeft hij er ook weer moeite mee om weer een signaal op te vangen.
Vandaag heb ik met UPC gebeld en even het probleem uitgelegd, ik werd deze keer gelijk geholpen _/-\o_ alleen gaf de medewerker aan dat mijn verbinding een van de betere was, dus dat ik geen last van signaal verlies zou moeten hebben. Nu wordt mijn computer constant gepingt voor 3 dagen, alleen weet iemand toevallig of het probleem ook bij mij kan liggen. De router is er trouwens tussenuit gehaald, alleen het probleem blijft. De kabel is nagekeken en het systeem waar hij op aangesloten is is de volgende:
xp2000+@2000+, 256MB, 80gig HD, A7V333, met een redelijk nieuwe installatie van WinXP, verder geen actieve firewall op dit moment. ;(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt mij sterk dat het probleem bij jou ligt, want:

Je zegt teneerste dat het sinds 3 dagen "ineens" komt, dus ga ik er van uit dat jij software matig cq. hardware matig niks gewijzigd heb wat hier mee te maken heeft. (tenminste dat zeg je niet) en ik heb in de jaren dat ik met pc's bezig ben zo weinig netwerkkaarten kapot zien gaan (die dingen zijn praktisch onverwoestbaar), dus hier kan het probleem bijna niet aan liggen.

Als het probleem software matig is dan had je dus ook wijzigingen moeten uitvoeren, problemen ontstaan namelijk nooit uit zichzelf.

Ik zou dus gewoon even afwachten of het probleem door chello wordt opgelost of het uitzichzelf oplost.

Verwijderd

misschien ios je modem stuk, was bij mij wel zo,.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 10:10:
misschien ios je modem stuk, was bij mij wel zo,.
daar zat ik zelf ook al aan te denken, want aan die pc heb ik verder niets veranderd, alleen aan de pc's boven, alleen die staan nu niet aangesloten op internet. dus daar kan het niet aan liggen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
De hele verbinding t/m het modem is de verantwoordelijkheid van @home. Als je modem dus problemen heeft, is dat een probleem van 2home, en behoren ze die op te lossen.

Een resettend modem zal nooit 'kapot' zijn door de aangesloten client, of dat nu een router of PC is.

Het enigste dat je kunt doen is die 3 dagen wachten. Want ookal zou je er nu achterkomen dat je modem kapot is; je kunt er niets aan doen; en je zult toch moeten wachten tot @home diezelfde conclusie getrokken heeft....

Dit topic is gesloten.