Toon posts:

[Apache] juiste tijdzone instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou weet ik niet helemaal zeker of het hier moet, aangezien het niet echt met webscripting te maken heeft, maar aangezien een webserver enigszins wel van belang is, hoop ik dat iemand hier het juiste antwoord heeft. Punt is het volgende: de tijd van mijn apache webserver staat niet goed, een uur te vroeg namelijk. Nou dacht ik dat dat wel aan te passen was in Apache, ik kan alleen niet vinden waar precies. Apache.org geeft een hoop info, maar niets over timezones. Ook de search van GOT levert niets op. Het rare is dat als ik in PHP:

PHP:
1
putenv( "TZ=Europe/Amsterdam" );

uitvoer, de tijd een uur terug gaat (ipv vooruit). Dus de GMT tijd staat waarschijnlijk verkeerd. Wie weet dus waar ik dit kan aanpassen. Thnx

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> NOS

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

Apache

amateur software devver

Apache gebruikt afaik de settings van het systeem, dus check eerst of je clock van je server wel juist staat.

Indien niet laat je hem best via cron elke nacht een ntp request sturen naar een ntp server, elke isp heeft er wel 1.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tzselect is uw vriend :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apache schreef op 03 April 2003 @ 14:23:

Indien niet laat je hem best via cron elke nacht een ntp request sturen naar een ntp server, elke isp heeft er wel 1.
Of, zoals eigenlijk de bedoeling is, ntpd draaien, die springt iets subtieler om met je tijd en verzet hem niet opeens grote stukken.