Strepen over beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een mooie 20" Philips CRT, met BNC en VGA aansluiting.

Het beeldscherm stoorde de laatste tijd, dus had ik de kabel maar eens vervangen. Dat leek te helpen, maar ik merkte dat de groene kabel de storing gaf. Dus ook maar eens een VGA kabel aangesloten, maar ook die geeft storing, exact dezelfde als met BNC!

Ligt de storing aan de contactjes, m'n videokaart of m'n beeldscherm? Ik heb zo geen testmateriaal, anders had ik dat wel eens gedaan...

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

dat is moeilijk te zeggen.
is er geen hardware winkel in de buurt ofzo waar je het een en ander mee kunt nemen om het te testen.
of neem je monitor mee naar die winkel en probeer het daar.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb een andere kabel gehaald, maar 't helpt niet. Ik weet inmiddels wel dat ik met het 'groene contact' van de BNC kabel de storing krijg. Als die erop zit stoort ie, anders niet. Verder heb ik nu ff een VGA kabel, maar ook dit helpt niet. Schoonmaken van de contacten geprobeerd...

Is het de moeite waard een andere videokaart te halen?

Een zware 20" monitor neem je trouwens niet zo makkelijk mee (jammergenoeg)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Kun je uitleggen wat je bedoelt met de 'groene kabel'? Is dat de pin (of eigenlijk een van de pinnen) die voor het groene signaal zorgt? Je beeld wordt dan dus paarsachtig.

You can't have everything. Where would you put it?

• YouKnow
  • Niet online
De 'groene kabel' is een van de vijf kabels uit de dikke BNC. Dit draadje heeft de groene kleur, en zorgt voor 't groene signaal.

Ik krijg wel groen door, maar niet constant en niet op elke plaats (verticale rij wel, rij niet, rij wel e.d.)....