[GF3 Ti200] Vaag boot-up prob. Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Dit is een wazig probleem en iets waar ik in de searches wel iets over heb gevonden, maar niet echt nuttige reacties daarop.

Als ik mijn pc (zie specs in signature) opstart na even uit te hebben gestaan (een zogenaamde koude start) wil hij meestal geen beeld geven. De monitor geeft dan no signal input aan en hij boot niet. De pc geeft geen pieppies of iets dergelijks (wat je wel verwacht bij een gare videokaart). Wat hij soms ook doet is dat hij gewoon begint te intialiseren en dan na de memorey testen (dus net voor IDE detectie) hangt. Na een aantal keer aan en uit zetten doet hij het dan. Zou dit een typisch videokaart probleem kunnen zijn??

Even ter verduidelijking... BIOS is de nieuwst beschikbare, voeding heeft altijd goed gewerkt met deze config en de pc is NIET overclocked. Dat zijn de standaard foutgeneratoren...

Weet iemand misschien een manier om dit te testen. Swappen van hardware kan wel, alleen doet hij het niet altijd.. Moet ik wachten tot er ECHT iets naar zijn gootje gaat of is er misschien een tooltje beschikbaar?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je al je geheugen getest? --> http://www.memtest86.com

Misschien is het optie om even een andere grafische kaart in je systeem te plaatsen. Mocht je PC het dan wel doen dan kan je concluderen dat jouw eigen grafische kaart defect is. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ^Stalkie^
Het is opgelost... Het probleem was dar mijn USB controller in de VIA KT133A chipset naar de klote was.. Sluit een bracket aan op je mobo en het zootje werrek nie meer. Heb me mobo maar teruggebracht.. :(

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
waarschijnlijk sluiting o.i.d

• ^Stalkie^
Ja ik denk het, maar baal er wel weer flink van aangezien het het tweede MSI mobo binnen een jaar is dat naar ze grootje gaat. Bij de eerste was de spanningsregulator naar de knoppen en nu dit... Grmmble.. Ik koop in ieder geval geen MSI meer. Wat is de kans twee mobo's in 1 jaar stuk gaan.. Die is dacht ik vrij nihil..