probleem met SCSI controller na flashen MSI K7T pro2

Pagina: 1
Acties:

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Omdat ik er binnenkort een Duron met Morgan core op wil gaan zetten heb ik gisteren mijn MSI MS6330 rev. 1.0 (K7T pro2 in de volksmond) geflashed met het laatste bios (3.6). Dat ging op het eerste gezicht prima.

Toen ik daarna de computer opstartte POSTe 'ie prima, maar bleef hangen in het BIOS van mijn Diamond Fireport 40 SCSI controller. Dus opnieuw opstarten, zelfde verhaal... Dus ik met ctrl-c het setup tooltje van de controller in, blijkt dat helemaal uit vreemde tekens te bestaan, waar vroeger nog gewoon engels stond.

Mijn computer start nu alleen op als de Fireport er naast ligt. :(

Heeft iemand van jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

- Is het flashen toch fout gegaan? (kan het dattie dan toch opstart?)
- Is het nieuwe BIOS incompatible met mijn SCSI controller?
- Kan de controller een "klap gehad hebben" van het flashen van het mobo, en stuk zijn?

Verwijderd

Ik zou een oudere versie van je bios flashen, je hebt geen backup, maar een oudere versie zou de boel weer moeten laten werken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Weefselkweekje schreef op 03 april 2003 @ 08:18:
....
- Is het flashen toch fout gegaan? (kan het dattie dan toch opstart?)
- Is het nieuwe BIOS incompatible met mijn SCSI controller?
- Kan de controller een "klap gehad hebben" van het flashen van het mobo, en stuk zijn?
Als het flashen echt fout gaat, dan wil je pc heus niet POSTen. Terwijl je zegt dat hij wel netjes opstart als je die kaart eruit haalt :). Nieuwe BIOS incompatible, dat zou kunnen, maar hoort niet. Nieuwe BIOSsen horen juist problemen op te lossen, niet te veroorzaken. Maar check voor de zekerheid de issues die bij de BIOS docs staan, en ook de fabrikant-site van zowel mobo als SCSI controller.

De controller een klap gehad? Lijkt me stug. Flashen is alleen maar de EEPROM van de BIOS chip wissen, dan een soort defraggen, dan nieuwe BIOS erin laden. Allemaal niet zo intensief, dus die klap lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Misschien eerst proberen zoals de 1e reply op je startpost zegt, om een oude BIOS versie erop te flashen, en daarne te kijken of die Duron met Morgan core wordt geaccepteerd. Zo niet, dan kan je altijd proberen opnieuw te flashen om te kijken of het dan wel lukt met die controller :)

LinkedIn
Instagram

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb hetzelfde probleem gehad:
MSI Turbo en bios update: scsi werkt niet

Heb er nu een 39160 inzitten: werkt prima.

• roytanck
In Duron 1300 in een MSI K7T Pro lukt niet ?? wordt een aantal keer gemeld dat een Morgan Duron loopt op dit bord als er een recent bios op zit. Pp groups.google.com lijkt het juist weer duidelijk dat alle biossen na 1.9 of 2.0 een probleem met specifiek deze scsi controller hebben... http://groups.google.nl/g...ews1.cableinet.net&rnum=6 .

It seems I'm caught in the middle... :(

• roytanck
Wezep, heb jij destijds oudere versies geprobeerd? In die usenet-post die ik net noemde stond dat bij 1.9 geen probleem optreedt...

Verwijderd

Zelfde probleem dit weekend met de zelfde SCSI controller (fireport) en een MSI6340

Als je in de bios van de controller gaat zie je dat alle is verpest (alleen maar onzin tekens). Flashen van de bios heeft de kaart dus aangepast. Heb nog niet geprobeerd de contoller weer te flashen. Ik had toevallig net een oude adaptec geregeld en die er maar in gestopt

• roytanck
Ik vraag me af of de kaart inderdaad aangepast is. Ik heb geen andere machine om 'em te testen, maar ik schat dat ie het nog wel OK doet...

• roytanck
Omdat de oplossing die ik gevonden heb nog niet op GoT staat voeg ik em nog even toe aan deze oude thread, zodat toekomstige "zoekers" 'em wellicht vinden.

N.a.v. een reactie op een meuktracker item op tweakers heb ik:

1. Mijn mobo teruggeflashed naar 2.5 (laatste versie zonder probleem).
2. Fireport er weer in.
3. BIOS van de fireport uitgezet.
4. Mobo weer flashen met versie 3.6

De controller werkt nog steeds, maar je kunt er niet van booten. Dit is dus alleen een oplossing voor mensen die er net als ik alleen een CD-ROM en een zip en zo aan hebben hangen.

Met veel dank aan Xanthorax, die de oplossing aandroeg...
meuk: MSI K7T Pro2
Pagina: 1