[DOC] Het "DOC koeling mod en resultaten" topic

Pagina: 1
Acties:

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Het idee is gekomen vanuit het CME topic [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic[/rml] en de regels die daar gelden vind ik wel overeen komen met wat ik en Fewture hier graag zien.

Hier een quote uit dat topic, aangepast op het doel van dit topic:

Wat is dit voor topic?

In dit topic mag je je DOC koelings mods showen met de bijbehorende resultaten die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuw of extra waterblok, een 3 dubbele Prometeia koeling, een heatsink die je voorzien hebt van een 120mm Delta fan ( ;) ) of bijvoorbeeld een simpele airflow verbetering met de daarmee behaalde overklok inclusief temperaturen. Specificaties zijn vaak ook wel handig. Bruute overkloks en die-hard koelingen zoals van DuronDude in [rml][ OC] 101.2 % and rising :)[/rml] mag je een appart topic openen. Voor alle andere mod's en resultaten kan je dus in dit topic terecht. Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke extreme koeling dus.

Wat mag hier niet?

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
• Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies die bestaan uit 1 regel tekst zijn dus uit den boze! Let daarop, replies die hier niet aan voldoen worden zonder pardon verwijderd.
• Als je je mod wilt laten zien post dan geen plaatjes met een breedte van groter dan 600 pixels. Als je plaatjes heb die groter zijn dan dit formaat dan kun je ze op deze manier thumbnailen (er vanuit gaande dat de verhouding van je plaatje 4:3 is):
code:
1
[url=urlvanpic][img=600,450]urlvanthumbnail[/img][/url]

Replies die plaatjes bevatten die groter zijn dan de maximale breedte van 600 pixels zullen ook zonder pardon worden verwijderd! Het is niet nodig een hoog detail in de thumbnails te hebben, dus zouden de modem gebruikers zeer blij zijn met een 'normale' resize naar deze afmetingen.
• De zogenaamde "Ooh-en-Aah"-replies zijn ook uit den boze en zullen ook verwijderd worden zonder notificatie.

Nog even de link naar de moderatie policy van DOC:
Moderatiepolicy DOC (update 27 maart 2003) *lezen*

Ik zal zo een eigen mod posten in een reply, om het goede voorbeeld te laten zien... O-)

Rest mij jullie veel plezier te wensen in dit topic, en laten we het netjes houden en vooral niet off-topic dwalen... daarmee riskeren we alleen maar slotjes ;(

[ Voor 1% gewijzigd door [NUT] op 03-04-2003 13:58 . Reden: typo's ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
en mij de eer voor de eerste reply :)

wegen het gebrek aan Elektronica winkels binnen een straal van 5km heb ik de flat telefoon opengemaakt en als het goed is een 1k resistor eruit gesloopt.

Die is nodig om me IO voltage te modden naar 3.2v ipv de maximale 2.9v nu om zo me dimmetjes op 200+ mhz fsb te zetten .
Ze blijven nu steken op 185mhz

nogmaals ..ik hoop dat het de goeie resistor is.
weet iemand of je het zo kan zien wat voor waarde een resistor heeft?

het moet uiteindelijk zoiets worden
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=81709

/edit...de resistor op de foto is niet de mijne :P
de mijnes is zwart met een silvere rand en ietjes dikker ...
er staat op : IN400I .... iemand enig idee wat voor oHm waarde deze heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door SonyEricsson op 03-04-2003 03:04 ]

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
SonyEricsson schreef op 03 April 2003 @ 03:02:
/edit...de resistor op de foto is niet de mijne :P
de mijnes is zwart met een silvere rand en ietjes dikker ...
er staat op : IN400I .... iemand enig idee wat voor oHm waarde deze heeft?
Ok, ik hoop dat je die nog niet gebruikt hebt, want dat is een diode en geen weerstand :X

en waar is de koeling die gemod word? inleiding niet goed gelezen? :P

Gah, ik ga eerst ff pitten, m'n eigen mod komt morgen, het is wat later dan ik had verwacht 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door [NUT] op 03-04-2003 03:12 ]

• SonyEricsson
[NUT] schreef op 03 april 2003 @ 03:08:
[...]

Ok, ik hoop dat je die nog niet gebruikt hebt, want dat is een diode en geen weerstand :X

en waar is de koeling die gemod word? inleiding niet goed gelezen? :P

Gah, ik ga eerst ff pitten, m'n eigen mod komt morgen, het is wat later dan ik had verwacht 8)7
whahaha ok ....Diode dus...
hmmm.....kut........... :+
nu dus op zoek naar andere elektro apparatuur.......heb ik voor niets de telefoon gesloopt. >:)

ooohh....enne is dit alleen voor koeling of ook voor alle andere overclocks?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
SonyEricsson schreef op 03 April 2003 @ 03:14:
[...]

ooohh....enne is dit alleen voor koeling of ook voor alle andere overclocks?
Eigenlijk is dit topic dus bedoeld voor koeling en hun resultaten... dit is meer een CME discussie... maargoed ... ;)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
[NUT] schreef op 03 April 2003 @ 02:47:
waterblok, een 3 dubbele Promethia koeling (
Prometeia is het geloof ik... werd ik laatst ook op gewezen, ik deed het zonder jouw H ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Prometeia is het :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ok, nu dan eindelijk mijn post :)

Specs:
Epox 8k9a2+
AMD Athlon XP tbred 1800+
512mb Corsair PC2700 Cas2
Leadtek Geforce 4 Ti4400 met voltmod

CPU blok: DangerDen Maze 3
NB blok: Innovatek GFX blok vast gemaakt met Arctic Silver compound, want dit mobo heeft geen gaten om de NB zitten en dus was lijmen de enige oplossing |:(
Gf4 blok: Innovatek GFX G4

Demi water met Water Wetter - haalde de CPU temps met 3graden omlaag _/-\o_

Voor verdere specs zie link in signature :)

De volgende 3 plaatjes zijn klikbaar:

De Setup door een raampje 8)
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/thumbnails/thumb-wc-sideview.jpg

De pomp en het resevoir (Curver rules! ;))
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/thumbnails/thumb-respump.jpg

De voorkant
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/thumbnails/thumb-wc-frontview.jpg

Het lijkt me duidelijk dat de casemod nog niet klaar is maar daar gaat het hier ook niet om.

Ik heb een wazige tbred want deze gaat over z'n nek als ik over de 43 graden kom, ook ben ik nog niet op m'n max qua stabiel, maar heb ik 'em nu op 166x12.5 staan om een XP2400+ na te bootsen :)

Temps:
Idle Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/results/idle.gif
Stressed Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/results/stress.gif

Typo's zijn uit de openings post gehaald, dank guys :)

[ Voor 16% gewijzigd door [NUT] op 15-04-2003 15:45 ]

Verwijderd

Niet weer zo'n topic wat mega groot gaat worden! Het wordt hier echt steeds onoverzichtelijker door al dit soort eindeloze topics!!! :'(

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:44:
Niet weer zo'n topic wat mega groot gaat worden! Het wordt hier echt steeds onoverzichtelijker door al dit soort eindeloze topics!!! :'(
Dit is een showtopic, niet zoals een vragen topic waar je uiteindelijk door de bomen het bos niet meer ziet... dit is gewoon een stukje exibitionisme :)

• SonyEricsson
echt zonde!
heb je zo een watercooling setup ...gaat je tbred over zn nek alssie warmer wordt dan 43c. :P

(heb een trbed 1700@2600 @ 60C met standaard boxed amd cooler >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

[NUT] schreef op 03 April 2003 @ 14:17:
Ok, nu dan eindelijk mijn post :)
De Setup door een raampje 8)
[afbeelding]

De pomp en het resevoir (Curver rules! ;))
[afbeelding]

De voorkant
[afbeelding]
heej een Coolermaster ATC 210 sx :) kheb er zelf ook 1 :) echt goede case. maareh jij hebt zoals ik zie een black ice radiator gebruikt. klpt dit en wat voor fan zit er boven?
owja en nog een tip zorg dat er een deksel komt op dat resevoir als er nog geen opzit ivm stof.

* ReseTTim gaat binnenkort ook waterkoeling in die case donderen :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
ReseTTim schreef op 03 April 2003 @ 15:40:
[...]

heej een Coolermaster ATC 210 sx :) kheb er zelf ook 1 :) echt goede case. maareh jij hebt zoals ik zie een black ice radiator gebruikt. klpt dit en wat voor fan zit er boven?
owja en nog een tip zorg dat er een deksel komt op dat resevoir als er nog geen opzit ivm stof.

* ReseTTim gaat binnenkort ook waterkoeling in die case donderen :)
Nee Tim ;) dit is een ATC-201 ... maar ik vind die ATC-210SX er verdacht veel op lijken...

Maar de rad is idd een BlackIce en wel het type I - de fan die er lucht doorheen zuigt is een Delta FFB120HP nu nog op een vast voltage van 5v(+/-1800RPM) en als je goed kijkt op het 2e plaatje zie je dat de deksel van het reservoir er op zit :) dit curver bakje was in de aanbieding bij blokker voor 1.59 :) lucht en water dicht 8)

Ik had een veel mooier plan, maar met 2hdd's er in had ik daar dus geen plek voor omdat ik dan m'n reservoir tegen m'n hdd's aan zou hebben zitten, deze case is daarnaast nogal smal, en dat is balen :/

[ Voor 7% gewijzigd door [NUT] op 03-04-2003 19:48 ]

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/parts/lmfan.jpg

Na een uurtje of 3 solderen heb ik weer een aantal dingen gereed gemaakt, waarvan de bovenstaande LM317/350 fan controller er 1 is :) Ik heb nu de Delta op m'n rad op ongeveer 1000rpm sneller draaien, en dat verlaagt de temperaturen aanzienlijk 8) (Tevens herrinnerde het mij aan de wens een PAPST 120mm fan te gaan kopen :D)

Het gaat hierbij om deze schakeling:
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/parts/lmfan-schema.gif
Met dank aan Hielko van der Hoorn in Waterkoeling en casemodding guide, deel 1 _/-\o_ Echter zit er in zijn schema een klein foutje, en daarom heb ik die even aangepast en hier neer gezet... LET HIER OP!!! anders zal je fan NOOIT draaien!

Kijk met in het achterhoofd dat de kamer temperatuur nu zeker 4 graden hoger ligt dan bij de eerste test:
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/results/stress2.gif

Na een tijdje besloot ik eens te kijken wat hij zou doen op z'n max, dus ik schroef 'em op en dit is het resultaat 8)
Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/piccies/coolermaster/results/stress3.gif
(Waar is die PAPST :? :X )

De CPU temperatuur met de Rad Fan op 2000rpm was 40/41 (wisselde een beetje), en de chipset zat op de 28.

[ Voor 27% gewijzigd door [NUT] op 15-04-2003 15:15 . Reden: iets toegevoegt ]

Pagina: 1