Toon posts:

k7som+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een K7SOM en een AMD 1800 samengestoken. Dit is de eerste
keer dat ik met dit moederbord werk. Vanaf ik de cpu frequentie verander naar 133 wil hij niet meer starten. Als ik hem op 100/100 laat staan, start hij op, maar geeft dan wel maar 1150 mhz op. En jumper op het bord zelf zie ik niet om naar 133 te brengen. Ik gebruik gewone sdr 133, normaal zou dit ook geen probleem mogen geven. Wat ik wel raar vind is dat ik slecht 3 instellingen kan doen, ofwel :
- cpu : 100 dram : 100
- cpu : 133 dram : 133
- cpu : 100 dram : 133

iemand een idee ?
Alvast bedankt !

Verwijderd

ander reepje geheugen proberen en/of even kijken of cpu koeler wel goed zit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 01:18 ]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Misschien een raar vraagje; maar wat voor bord is het precies? Nooit van gehoord namelijk

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
geheugen heb ik er al diversen van geprobeert en de koeler is al vervangen inmiddels

en het is een ecs k7som+ 5.1

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 01:29 ]

Verwijderd

bios update ? dit bord zou de fsb automatisch moeten detecteren

Verwijderd

Topicstarter
bios update is er nog niet en idd ja hij zou dat authom. moeten doen maar steeds als ik reboot zet hij de fsb weer trug op 100/100

• Daacuso
Zat even met google te kijken wat voor bordje het was, en kwam deze tegen:

http://forums.moddin.net/topic.asp?TOPIC_ID=798

Je bent dus niet de enigste. Wel een grote kans dat het je ram is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Ik ken het probleem oa ook van de K7S5A, de borden van ECS zijn meestal nogal erg gevoelig voor een goede stevige voeding en merk geheugen! succes

• Daacuso
K7S5A borden zijn over het algemeen alleen moeilijk met DDR. Heb hier een bordje waarin al heel wat verschillende Sdram modules hebben gezeten voor testdoeleinden, ging allemaal goed. Heb nu echter een VT DDR Dimm maar die wil ie toch niet. Het is ook algemeen bekend.

Verwijderd

Topicstarter
thx ik zal toch maar eens met diverse geheugen bankjes gaan testen dan
Pagina: 1