Suse 8.1 Personal hapert bij bewegen muis (geen load)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje.

Ik vind het leuk om met linux te spelen dus ik heb van het weeken Suse 8.1 Personal gekocht.

Nu heb ik die met succes geinstaleerd op mijn ShuttleX SK41G

Ik heb daar een Duron 1400 + 600+ Mb Ram in zitten.

Maar nu haperd hij al als ik mijn muis beweeg.

Komt dit omdat mijn pc te langzaam is of kan ik de preformace verbeteren.....?

specs : http://specs.tweak.to/7435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Nee, dat hoort zeker niet...dus hij hapert zelfs als je niets doet en dan de muis beweegt? Dus je bent niet ondertussen van alles aan het doen? Hoe erg hapert het?

Dat klopt zeker niet, maar zonder extra info wordt het lastig om er iets over te zeggen. Als je 'top' start (in een xterm/console-window), zie je dan ook processen die veel CPU-tijd gebruiken (zo ja: welke)? Krijg je nog meldingen in de logfiles (/var/log/messages b.v.), of bij het opstarten van X (/var/log/Xfree86.0.log), en wat heb je verder voor hardware?

offtopic:
haperd met een d kon ik *echt* niet aanzien, dus ik heb er maar even een 't' van gemaakt in het topic, en hem een beetje aangevuld. Hope you don't mind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf en wat heb je al geprobeerd ? Heb je al gezocht ?
Zaken die van belang zijn kunnen DMA settings voor je harde schijven, juiste video driver en nog wel een heel rijtje.
Je CPU+ mem zou zeker voldoende moeten zijn om tot goede prestaties te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik met top kijk gebruikt de zwaarste applicatie 0.7 % van mijn cpu daar kan het dan niet aan liggen.

ik heb dma aan gezet met HDPARM en nog een aantal verschillende settings er mee gezet die ik hiet op het forum kon vinden.

En voor de rest heb ik alle hardware disabled of er uit getrokken die ik niet gebruikt.

Ik heb een VIA Savage8(volgens de specs bij shuttle.com) vga kaart er in zitten en Suse ziet hem als een S3 PROSavage DDR-K.

ik hab het probleem al veel erger toen er 128 MB Ram in zat maar dat had ik gisteren al geupgrade met 512 Mp Ram daar kan ook het probleem niet meer zitten.

ik krijg voor de veranderering eens helemaal heen fout meldingen in mijn /var/log/messages

Maar waar het dan wel in kan zitten........

[ Voor 8% gewijzigd door DaFearLess op 03-04-2003 09:13 ]

specs : http://specs.tweak.to/7435