ik heb dit probleem al heeeel lang, en ik zou echt niet weten waar het aan ligt, heb al van alles geprobeerd. Tijdens het opstarten van mn pc blijft ie wel eens hangen met windows starten. Hij laad en als ie de bureaublad heeft geladen(maar nog geen icons zoals 'deze computer'),bij mij dus alleen een groene achtergrond (geen bitmap ofzo)stopt ie en komen er groene streepies boven in beeld. wie o wie weet waar het aan ligt? (abit ka7,amd 800,192mb ram, windows 98 geen se)
Verwijderd
Dat komt gewoonlijk omdat het geheugen op een grafische kaart is overclockt.
In dit geval moet je de memory clock van je grafische kaart wat lager zetten.
In dit geval moet je de memory clock van je grafische kaart wat lager zetten.
Het vreemde is dat ik gewoon op de standaardwaardes draai (175/166 asus v7100), en ik kan zelfs stabiel draaien op 220/210. Ik had het ook met een tnt2 en later nog met een tnt2 ultra (allebei niet oc-ed)
Ik had dat op mijn 486 al en op mijn Athlon heb ik het nu ook nog steeds (in ieder geval wel eens ooit gehad), beiden nooit echt overklokt dus lijkt me stug dat het daar aan ligt.
Verwijderd
Hey Johan C.,
Je bord heeft een KX133 chipset en daarvan is bekend dat deze wel eens wil blijven hangen op de stuurbestanden voor de tapedetectie. Herkenbaar aan Windowsscherm zonder ico's en groene strepen boven in beeld.(KT133 zelfde euvel).
De oplossing was alleen maar meer in het Duits te vinden helaas. (FF babbelvissen?)
Je bord heeft een KX133 chipset en daarvan is bekend dat deze wel eens wil blijven hangen op de stuurbestanden voor de tapedetectie. Herkenbaar aan Windowsscherm zonder ico's en groene strepen boven in beeld.(KT133 zelfde euvel).
De oplossing was alleen maar meer in het Duits te vinden helaas. (FF babbelvissen?)
Geschrieben von Frank S. am 31. Juli 2000 12:46:05:
Als Antwort auf: Ungewollter Reboot beim Start von WIN98/WIN98 SE geschrieben von Bernie am 22. Juni 2000 17:22:24:
Ich nehme an, daß Du das Epox-Board (andere borden doen het ook) mit Via KX133 Chipsatz hast, dann versuch's mal hiermit:
Suche nach drei *.vxd-Dateien im /Windows/System/iosubsys/ Verzeichnis, die mit "drvw" anfangen. Als Copyright muss bei denen "Seagate" stehen. Benenne diese Dateien um (die Endungen). Jetzt mußt Du Regedit starten. Suche im Regedit nach "TapeDetection" und lösche ALLES, was damit etwas zu tun hat. Falls Du auf Anhieb nicht alles weg bekommst, versuche es nach dem nächsten Neustart nochmal. Der Windows-Start läuft jetz ohne die lästige Pause ab und das Problem mit den Reboots oder Aufhängern dürfte auch nicht mehr auftreten. Übrigens, die 3 Dateien heißen:
-drvwcdb.vxd
-drvwppqt.vxd
-drvq117.vxd
Das Problem liegt an den Seagate-Treibern für Bandlaufwerke (also nur umbenennen oder entfernen, wenn Du kein Bandlaufwerk installiert hast); die Treiber verursachen oft Konflikte mit anderen Geräten und die oben beschriebene Methode wird selbst von Microsoft empfohlen.
Glaub' mir; wenn Du das Epox-Board mit KX133 Chipsatz hast, dann ist DAS der Grund und NICHT das Netzteil und NICHT das RAM ;-)
ik had wel duits in mn eindexamenpakket, maar hier snap ik niet echt veel van 
wel bedankt, en ik zal het wel door iemand laten vertalen :-)
wel bedankt, en ik zal het wel door iemand laten vertalen :-)
Pagina: 1