Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Koffermod vraagje

Pagina: 1
Acties:

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:00

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ik heb vorge week even snel een koffermodje in elkaar geprutst van alle 'oude' hardware die ik nog had liggen (ja ook al een koffermod :) en niet de moeite waard voor pics, omdat de afwerking nog te wensen overlaat, dit komt nog goed :+).

Ik heb hiervoor een alu gereedschaps koffer gebruikt en alles werkt opzich perfect, het enige is dat de koffer niet goed geaard is, want als ik de koffer aan de rand vastpak als hij aanstaat krijg ik dus een oplazer :).

Nu is mijn vraag dus of iemand een goede manier weet om dit op te lossen.

Voor de geinteresseerden de specs:

Abit KT7A-Raid
Athlon 1400 (@ 145 * 10)
640 MB ram
GeForce 2 mx
15 Gig :o
Aopen voeding (300 watt)
NIC
Sound card

P.S. ik heb de search gebruikt maar daar werd ik niet wijzer van :(

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:38

Felyrion

goodgoan!

ik zou gewoon zelf "handmatig" gaan aarden dan, je aarde draad gewoon aan alle metalen delen van de "kast" vastmaken

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Cubix
  • Niet online
Als je een gewone voeding hebt is deze, mits het stopcontact te toelaat, geaard. Ga dat eerst na. Als dan de rand nog steeds onder stroom staat moet je ff zorgen dat de voeding aan het stalen frame hangt met een koperdraad oid.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Toch wel wat met de search gevonden:

Goed verhaal over aarding:
Verwijderd in "Hoe zit het met statische electriciteit?"

En hier ook nog eentje:
Case aarden

Erstaan een aantal oplossingen in. Suc6 ;)

• KabalA!
  • Laatst online: 29-11 17:00

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 03 April 2003 @ 09:21:
Toch wel wat met de search gevonden:

Goed verhaal over aarding:
Verwijderd in "Hoe zit het met statische electriciteit?"

En hier ook nog eentje:
Case aarden

Erstaan een aantal oplossingen in. Suc6 ;)
Deze had ik inderdaad ook gevonden maar die gaan over een plexie en een houten case dus daar had ik niet echt veel aan, omdat ik een alu case heb :).
Opzich zijn de tips wel goed maar ik dacht dat ik het toch iets anders moest doen omdat ik een alu case heb.

Maar iig bedankt ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:05
Ik zou de case gewoon isoleren ten opzicht van de compu en equipment binnenin.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Ik heb alles geaard dmv een koperen kabeltje aan alles vastbinden (Randapp, mobo & koffer) naar de voeding (PSU).
Voor die route om daar heen te komen, gebruik ik oa de buitenkant om de PSU te bereiken.
Vanaf daar gaat hij naar je "Euro"-stekker en alles is geaard ;)

Misschien een stomme vraag, maar gebruik je NIC een BNC netwerk :? Dat kan ook nog wel is een fase-verschil creëren. Of zeg ik nu is wat stoms :X
Pagina: 1