Toon posts:

pc denkt dat ik 2 proc's heb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor een paar maanden terug een nieuwe pc gekocht

GigaByte GA8PE667 Ultra 2
Pentium 4 2.4GHz (533FSB)
1024MB PC2700 DDR

maar als ik testprogramma's draai als; sisoft sandra of pc experienced, dan krijg ik alsmaar de melding dat er 2 CPU's op mn bord hangen...
weet iemand waar dit door komt?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hyperthreading misschien?

Verwijderd

klopt...
tijdje geleden stond er op tweakers een artiekel dat dit verklaarde...
weet het niet meer juist, maar dat is normaal
winXP ziet de nieuwe Pentium als 2 procs (ik dacht dat het iets mee hyperthreading te maken had.. kan verkeerd zijn... is ni abnormaal :))

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Lijkt me ook een duidelijke HT kwestie ;) Niks om je druk over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
naar mijn weten is de eerste proc die HT heeft de Xeon 3.06GHz....
overigens ondersteund mn mobo het wel... ik dacht eerst ook aan HT, maar het leek me onwaarschijnlijk omdat ik geen HT proc heb... niet dat ik me er druk om maak, k vroeg het me gewoon af...

Verwijderd

Heb in een ander topic hier gelezen dat dat was omdat je cpu HT voorbereid is (c1 stepping) maar het werkt pas vanaf een 3.06Ghz.
(een gok: het was een post van Rick2001 in het grote northwood overklokresultaten topic) :P

// gewone p4 werkt ook, we postten tegelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 00:14 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik dacht dat Intel HT alleen voor de 3.06GHz proc had aangezet, of is dit al verandert?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 14:45

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Device Manager schreef op 03 April 2003 @ 00:14:
Ik dacht dat Intel HT alleen voor de 3.06GHz proc had aangezet, of is dit al verandert?
Nou er zijn al genoeg (lager geklokte) Xeon's waar het op aktief is. Als HT aktief is moet je het echter ook in je taskmanager terug kunnen zien als zijnde 2 zogenaamde cpu load grafieken. Verder geen reden waarom deze normale P4 het opeens ook zou hebben maar goed...

Laat maar.. .

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 00:13:
naar mijn weten is de eerste proc die HT heeft de Xeon 3.06GHz....
overigens ondersteund mn mobo het wel... ik dacht eerst ook aan HT, maar het leek me onwaarschijnlijk omdat ik geen HT proc heb... niet dat ik me er druk om maak, k vroeg het me gewoon af...
Correctie, de P4 3.06ghz. De Xeon's hadden al veel eerder HTT, alleen een andere versie als de huidige.
Overigens heeft die 2.4 P4 het ook al aan boord, het is alleen (nog) niet enabled. Misschien zit er een kleine bug in je BIOS waardoor het BIOS denkt dat het wel al enabled is :?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

BezurK schreef op 03 April 2003 @ 00:22:
[...]

Correctie, de P4 3.06ghz. De Xeon's hadden al veel eerder HTT, alleen een andere versie als de huidige.
Overigens heeft die 2.4 P4 het ook al aan boord, het is alleen (nog) niet enabled. Misschien zit er een kleine bug in je BIOS waardoor het BIOS denkt dat het wel al enabled is :?
Of een bug in de "testprogramma's als; sisoft sandra of pc experienced". Geen grap, wellicht lezen ze de cpu niet volledige of op een verkeerde manier uit oid. Of Intel disabled hwmatig HT, maar past de info niet aan omdat dat toch niet uitmaakt voor het functioneren voor de chip oid. :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28
Wat zegt Windows XP? Wat staat er bij Apparaatbeheer->Processors?

Verwijderd

APIC configuratie in je BIOS?

Mijn oude versie van Redhat (6.2 of zo) denkt ook dat er twee procs zijn en start dus op in smp-mode. Helaas werkte in mijn geval wat specifieke software dan niet. APIC mode disablen in de BIOS, Linux booten in single-processor mode en het werkte wel.

Als je dat op een Windows bak doet, kan het zijn dat je windows opnieuw moet installeren (geen ervaring mee).

Verwijderd

Er zijn inmiddels ook lager geklokte P4's met HT standaard enabled hoor als ik mag informeren, en ik geloof dat de laagst geklokte idd een 2.4 was :)
Het is hoe dan ook niks om je over druk te maken, en het is alleen maar welkom, niet?
Pagina: 1