Toon posts:

ASUS 9280 TD ... games gaan terug naar windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb het volgende probleem:

ik heb een ASUS 9280 TD gekocht en bij bijvoorbeeld DTM of GTA3 knalt het spel terug naar windows...

ik had een Geforce 2 MX (ELSA GLADIAC MX) en ik had dit nooit bij gta3, maar WEL bij dtm...ik wilde al langer een nieuwe kaart, dus dacht ik, laat ik dat nu dan doen, dan gaat DTM ook werken, ook omdat een maat van me net zo'n geforce 2 kaart had als ik, en daar DTM net zo reageerde als bij mij...

ik heb alle drivers al zon beetje gehad, directx 8.1 en 9 ook...niks lijkt te werken.
hij knalt eruit...

als ik in app.beh. kijk dan zie ik wel dat een aantal dingen (incl. geluidskaart en videokaart) op hetzelfde irq zit...maar als het goed is kan win xp daar mee omgaan, al vind ik het raar. ik kan het niet veranderen, das ook al zo vreemd.

ik heb echt geen id meer waar ik naar moet kijken, de rest van mijn pc is dit:

AMD Athlon 1200mhz
256MB Kingston mem.
WD 7200rpm 80GB hdd
Soundblaster Live!Value
uhm. nog meer?
Windows XP 2600build

Ik hoop echt dat iemand een oplossing weet...
Mvg, kootje

Verwijderd

Topicstarter
niemand!?!

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen heb ik de nieuwe bios drivers opgehaald voor mij ABIT KT7A-RAID...
mag niet baten...

verse installatie van XP helpt ook geen zak

VIA 4in1 drivers helpt ook geen zak...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
kicken is pas na 24 uur gewenst :)

en je hebt een edit knopje :)

[ Voor 10% gewijzigd door G33rt op 03-04-2003 15:06 ]

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf sinds 1 week een Asus V9280 VS (dual dvi TI4200) maar ik heb eigenlijk geen probleem met enig spellen van games. Heb je de games opnieuw geinstalled of eens de opties opnieuw bekeken?

-Te huur

Verwijderd

Heb je toevallig een safeway of sweex toetsenbord?? (zo een met "multimedia" toetsen bovenaan)
Ik had namelijk het zelfde probleem met alle directx spellen. Ik heb het opgelost door de drivers van mijn toetsenbord te uninstallen. ik heb nu niet meer de multimedia functies, maar wel weer spellen :D

Verwijderd

wat voor voeding heb je ... Misschien dat het geen probleem is maar ff een check...

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 23:28:
wat voor voeding heb je ... Misschien dat het geen probleem is maar ff een check...
Volgens mij kan het niet aan voeding liggen omdat persoon zegt dat die naar de desktop crasht en niet heel windows boot, maar ik kan me vergissen erin.

-Te huur

Verwijderd

Ok, ik neem aan dat alles met de MX wel zonder vastlopers ging.

Dan denk ik zeker dat het aan de voeding ligt, een GF4-ti4200 vraagt veel meer van je voeding dan een 2MX, probeer je processor eens flink lager te klokken en kijken of je spellen dan wel stabiel gaat, dan ligt het waarschijnlijk aan de voeding.
Als je processor verder niet is overgeklokt zou ik meteen de voeding verdenken. Probeer de 5v van de voeding met MBM5 eens te meten.
Pagina: 1