Asus CUSL2, P3 733 opklokken hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een goede koeler gevonden waarmee mijn P3 733 rond de 13 graden blijft. Voorheen was dat rond de 70/80 graden. Nu wil ik graag eens gaan bekijken hoe ik mij }:O kan opfokken. Is er een of andere site waar ik de gegevens vanaf kan halen voor het moederbord CUSL2 van Asus? Of kan iemand mij vertellen hoe ik stapsgewijs deze }:O moet opfokken? En hoe heet mag mijn processor maximaal worden? Welke voltages moet ik gebruiken? Tot hoeveel MHZ kan ik deze opfokken?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties :)

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

Kijk even op www.overclockers.com >>> CPU database. Bij die P3 van jou kan je alleen die FSB opkrikken (bussnelheid) maar dat moet je geheugen wel kunnen trekken.
Ik vermoed dat je al op 133 mhz draait dus ik acht weinig kans dat je ver komt...of je moet stoer geheugen hebben!
Succes ermee

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Voor je ook maar iets overklokt: 13°C??? Heb je waterkoeling of zo?
Als dit met luchtkoeling is: Je temperatuur-probe zit niet goed!!! Kan niet man, 13°C.
(En als die probe wel goed zit: Waar heb je um gekocht? :9~HEBBUH!!!:9~)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb dat progje van Asus erbij geinstalleerd en die geeft 13 graden aan ja.
Denk dat ik geluk heb. Is een Thunderbird koeler voor 35,- te koop bij jpcomputers.nl

Verwijderd

Vertrouw dat proggie niet.......dat asus proggie zegt wel meer.....geloof er nou niet in en als je het wel gelooft koop alle koelers bij die winkel en je hebt handel.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Rush,

ff serieus:
Met luchtkoeling kan je echt niet lager komen dan de omgevingstemperatuur hoor. Dus tenzij je in de tuin zit met je computer (ruzie thuis?:P) kan dat gewoon niet. Probeer het ook eens met motherboard monitor.
Als de programma's grote verschillen laten zie is het dus je Asus proggie, als de temp nog steeds onder of gelijk aan kamertemp is, dan zit de probe echt niet goed, of is het draadje gebroken.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ik zal dat progie eens proberen. Ik ben wel blij dat ie nu in ieder geval niet meer teveel aangeeft. Ik heb al een andere topic gespot met wat overclokking gegevens voor de Asus CUSL2.

Pagina: 1