[win2k] Policy's in domein werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb op mijn win2k advanced server een AD aangemaakt.
Gerbuikers aangemaakt, deze in OU geplaatst alle gebruikers van dezelfde OU lid gemaakt van een bepaalde groep. Ik wil nu voor de OU policy's aanmaken.

Dus ik druk mooi opeigenschappen van de OU 'werknemers' want zo heet de OU en ga naar het tabbbald 'group policy' klik op new. Geef de policy de goede naam 'werknemers policy' wijzig enkele dingen zoals geen icoontjes op desktop.
Ik sluit alle schermen weer log met gebruikersnaam van een werknemer in. En mooi niet dat ik de policy's op de werkstations worden toegepast. Ook de domain policy's worden niet toe gepast.
Mijn werkstations zijn netjes lid van het domein. Op vorige win2k netwerk configuraties deed het wel.

Ben ik wat vergeten of zo, wat doe ik fout??? Kent iemand dit probleem???

W3designer.nl

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:30
je kunt heel veel fout gedaan hebben :) that's the problem.

Echt alles nachecken, met name de "aply" rechten op de policy.

Heb je een group policy of een computer policy aangemaakt?

en hoelang heb je gewacht, standaard duurt het geloof ik 90 minuten voordat ze doorgevoert worden.

Dit kan echt van alles zijn.

[edit]

lees dit eens door http://www.microsoft.com/...ddocs/GPinADchecklist.asp

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 03-04-2003 00:52 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• dielessen
  • Laatst online: 10-12-2024
Als je een policy maakt op user configuration moeten er wel gebruikers staan in de ou en met computer configuration computers. Standaard staat hij op Authenticated Users "Aply group policy"

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
grolsch_man schreef op 03 april 2003 @ 00:49:
je kunt heel veel fout gedaan hebben :) that's the problem.

Echt alles nachecken, met name de "aply" rechten op de policy.

Heb je een group policy of een computer policy aangemaakt?

en hoelang heb je gewacht, standaard duurt het geloof ik 90 minuten voordat ze doorgevoert worden.

Dit kan echt van alles zijn.

[edit]

lees dit eens door http://www.microsoft.com/...ddocs/GPinADchecklist.asp
In de OU staan de werkstations + users

En ik heb werkstation al opnieuw opgestart server ook zeker lanbger gewacht dan 90 minuten. Dus dat is het probleem niet.

Ik zou de website wel ff checken

W3designer.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Om je policy in 1 keer active te maken om te kunnen testen.http://www.datacrash.net/...CT=17&grp=4&msg=39&page=0

De werknemers dienen in de OU te staan anders krijgen ze de policy niet over zich heen...

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 03-04-2003 20:51 ]

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb windows advaced server al opnieuw geinstalleerd. Policy's op het domein zelf gezet en op de de OU werknemers boven staande linkje uitgevoerd. Niets van dat al werkt.
Ik ben zelf nu wel ten einde raad. :'( Alles is uitgevinkt qua no overwrite policy's of zo.

Kun je op een werkstation uit vinken dat hij niet de policy's overneemt van de server. En waar kan dat??? Misschien is dat het probleem. :?

W3designer.nl

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:25
heb je de instellingen wel op user gedaan en niet op computer?

anders werkt het inderdaad niet in dit geval

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat kan in de local policy block inhiretence ofzoiets me spelling is niet zo denderend lol.

Maar je kunt op Domain niveau zeggen dat er niet geblocked mag worden.

Wat voor policy heb je aangemaakt een domain controller policy?
Let wel je moet bij Users zijn. Anders zet je computer policy's(zijn ook handig trouwens)
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/tweakers/policy.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door mutsje op 04-04-2003 14:22 ]

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

ik heb heb hier het zelfde gehad dat nix wil werken maar bij mij was het een taal conflict !!!!

dus ik had een engelse W2K AS met AD en een nederlandse W2KPro het ging toen bij mij dat ik alleen het beeldscherm config in het configuratie scherm wou weet niet zeker of dit het ook bij jou is

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:27
waarschijnlijk pakt hij de hoogste policy van de AD. Zijn de werkstations aangemeld op je domein? Als je een client opstart zie je dan in dat schermpje "applying security setting"....

en normaal gesproken geldt de policy meteen nadat hij veranderd is... mits client opnieuw opgestart..

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Red_Head schreef op 04 April 2003 @ 14:39:
ik heb heb hier het zelfde gehad dat nix wil werken maar bij mij was het een taal conflict !!!!

dus ik had een engelse W2K AS met AD en een nederlandse W2KPro het ging toen bij mij dat ik alleen het beeldscherm config in het configuratie scherm wou weet niet zeker of dit het ook bij jou is
ik heb wel twee verschillende talen Win2k AS is engels en Win2KProf is nederlands. Maar volgens mij zou dit zonder problemen moeten werken. Het enige waar je rekening mee moet houden is als je bij de policy van het configuratie scherm kun je op geven welke onderdelen van het configuratie scherm wel zichtbaar mogen zijn hierbij moet je de titels zelf intikken. Dan moet je er rekening mee houden dat je het in het nederlands typt omdat de werkstations nederlands zijn.

Maar daar heb ik geen last van want bij mij zie ik helemaal niet dat hij beveilingsbeleid toepast.
DarkRider schreef op 04 April 2003 @ 15:11:
waarschijnlijk pakt hij de hoogste policy van de AD. Zijn de werkstations aangemeld op je domein? Als je een client opstart zie je dan in dat schermpje "applying security setting"....

en normaal gesproken geldt de policy meteen nadat hij veranderd is... mits client opnieuw opgestart..
Hij pakt geen enkele policy zelf niet van het hele domein. Bij het opstarten van een werkstation zou je dan moeten zien van "Bezig met toepassen van beveilingsbeleid.." of in het engels zoals DarkRider schreef. Ook van de OU past hij het niet toe.
Dus het werkstation wil gewoon de policy's niet oppakken. Maar waarom ik denk nu zelf niet meer dat het aan de server ligt maar aan de werkstations(allemaal dezelfde images).

Wie heeft iedeen waar het allemaal aan kan liggen???

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb na policy's gemaakt te hebben mijn server opnieuw opgestart tot mijn grote verbazing werken de policy's die ik voor het hele domein gemaakt heb wel op de server. Natuurlijk wel logisch aan de ene kant ben ik wel blij werken de policy's toch ergens maar waarom nou net niet op de werkstations? :(

Kan ik gewoon het best mijn werkstations opnieuw installeren. Raden jullie me dit aan?

W3designer.nl

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

het heeft niets te maken met werkstations op nieuw installeren. als je refreshpolicy doet vanuit command prompt hoe je je hele machine ook niet opnieuw op te starten. Misschiens is bij jou een cursus windows2000 wel belangrijk als je dit bij een bedrijf beheerd....

heb je al op TECHNET gekeken? Wat zegt je EVENTVIEWER ect ect. Kom eens met wat meer specifiekere data.
Op welk niveau doe je de policy wat voor policy etc.

instant refresh van een policyhttp://www.datacrash.net/...CT=17&grp=4&msg=39&page=0

Ik denk dat deze maar opgenomen moet worden in de WOS FAQ want een hoop mensen schijnen het niet te weten.

Default duurd het 90 minuten voordat een policy active wordt. Als het nog moet synchroniseren met andere domains nog langer soms.

heb je niet toevallig DOMAIN CONTROLLER POLICY gemaakt dan is het logisch dat je werkstations niks krijgen maar je domain controllers wel....

ik raad je toch echt ff een cursus koken met windows2000 aan.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
mutsje schreef op 04 April 2003 @ 20:36:
het heeft niets te maken met werkstations op nieuw installeren. als je refreshpolicy doet vanuit command prompt hoe je je hele machine ook niet opnieuw op te starten. Misschiens is bij jou een cursus windows2000 wel belangrijk als je dit bij een bedrijf beheerd....

heb je al op TECHNET gekeken? Wat zegt je EVENTVIEWER ect ect. Kom eens met wat meer specifiekere data.
Op welk niveau doe je de policy wat voor policy etc.

instant refresh van een policyhttp://www.datacrash.net/...CT=17&grp=4&msg=39&page=0

Ik denk dat deze maar opgenomen moet worden in de WOS FAQ want een hoop mensen schijnen het niet te weten.

Default duurd het 90 minuten voordat een policy active wordt. Als het nog moet synchroniseren met andere domains nog langer soms.

heb je niet toevallig DOMAIN CONTROLLER POLICY gemaakt dan is het logisch dat je werkstations niks krijgen maar je domain controllers wel....

ik raad je toch echt ff een cursus koken met windows2000 aan.
Ik weet dat het 90minuten duurt voor de policy's van kracht zijn.
Ik heb van de prompt al een keer refreshpolicy gedaan.
Er is een grouppolicy die voor het hele domein geld maar er staat niets aan gevinkt van no overwrite dus dat kan het probleem niet zijn. en als hij de instellingen wel door voert op de server en niet op de werkstations klopt er iets niet. Op elke pc zou die policy van kracht zijn. Ik heb een cursus Win2k AS gedaan, en beheer geen 'bedrijfsnetwerk' maar slechts een 'speelgoed' netwerk maar het moet nog steeds wel werken.

En ik heb ook in de event viewer gekenen maar geen logs van dit probleem

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSilence op 04-04-2003 23:42 . Reden: event viewer opmerking ]

W3designer.nl

Pagina: 1