Toon posts:

Q TEC Gold 400 Watt Dual Fan, goed voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen ervaring mee, maar is dit een goede voeding?

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13023

ik heb nu een beetje een zwakke voeding van Aopen die bij me case zat.
er staat dat ie 32,x dB aan geluid produceerd, is dat meer dan de gemiddelde Aopen voeding maakt of vergelijkbaar?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

Een Aopen voeding is stiller en is ongeveer net zo krachtig als die Q-Tec, als die Aopen tenminste 300 watt is.

Er zijn over die Q-tec voedingen al vele topics geweest ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een 250 w van aopen.

zat bij die simpele kast van aopen, weet het type nummer even niet meer

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou ik eigenlijk 500 w moeten kopen, zou dat niet een beetje overkill zijn voor twee HDD's, 1 cd rom, 1 cr writer, diskette drive, geluids, ati 9500 pro, 2 x 256 rd ram, 1,8 ghz northwood, netwerk kaart, extra USB kaartje (zat bij moederbord), muis, scanner, printer, Fast IrDA

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Q-Tec/Aopen

Zelf zou ik doorsparen voor een Antec/CWT/Enermax voeding.

(ik heb zelf goede ervaringen met Antec en Enermax en een slechte met Aopen :()

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

32 dB is een keurige waarde die zeker redelijk stil is te noemen. Zoek maar eens de waardes op van bijv. Zalman en Nexus die bekend staan om hun stille voedingen.

Verder zijn er zat topics over voedingen en ook reviews zijn er in ruime mate.

Kortom, search and you'll get your satisfaction.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ok nog 1 vraagje, wat is nou het voordeel van een 500 watt ten opzichte van een 400 watt?

meer onderdelen aansluiten, die meer energie vragen? :S

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:08 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

je weet niet vanaf waar die 32 dB gemeten is , als het van 10 meter veraf is kan ik ook stille voedingen produceren.

Een standard Aopen 300 watt voeding is echt stiller dan die 400 watt Gold Dual Fan van Q-Tec. Ik gebruik ze dagelijks allebei.

Die Aopen voedingen van mij komen uit HQ45 kasten met zo'n lichtblauwe rand aan de voorkant en zijn 300 watt. Daar heb ik nog maar weinig kapotte van gezien, ik kan me de laatste eerlijk gezegd niet herrinneren.

250 watt zal aan dit geval aan de krappe kant zijn, maar heb je het al geprobeerd eigenlijk? Een standard P4 systeem kan je er makkelijk mee draaien namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het al geprobeerd maar ik heb problemen met mijn nieuwe video kaart

ATI 9500 PRO problemen...
ATI 9500 PRO texture probleem met GTA 3

en ik heb gezocht naar oplossing voor problemen met deze kaart, en er komt toch redelijk vaak naar voren dat een voeding van 250 w net iets te weinig kan zijn... in hoevere dit waar is weet ik ook niet.

En ik heb inderdaad ook een HQ45 geloof ik, ook zo'n blauwe rand aan de rechter kant. maar op mijn voeding staat 250 watt als ik me niet vergis, ik heb er vorige week nog naar gekeken toen ik mijn video kaart heb ingebouwd.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb geen goede ervaringen met Q-tec, instabiele 12V, slechte voltage's en marketing praat. Channel Well schijnt goed te zijn, of iets anders (k heb zelf een enermax, maar dat terzijde).

Lees dit topic ook even door ;)

Q-tec 400Watt oververhit ??

System specs

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Mja ik blijf ook roepen dat het niet kan 400 Watt voor rond de 30 euro. Maar er zijn toch mensen die eigenwijs zijn.

Mijn advies is koop een goede voeding. Daar heb je langer plezier van.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb gehoord dat de voedingen van Chieftech erg goed zijn. Dus ik heb vandaag een 360 Watt versie hiervan besteld.

Geen inspiratie

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:14:
Ja ik heb het al geprobeerd maar ik heb problemen met mijn nieuwe video kaart

ATI 9500 PRO problemen...
ATI 9500 PRO texture probleem met GTA 3

en ik heb gezocht naar oplossing voor problemen met deze kaart, en er komt toch redelijk vaak naar voren dat een voeding van 250 w net iets te weinig kan zijn... in hoevere dit waar is weet ik ook niet.

En ik heb inderdaad ook een HQ45 geloof ik, ook zo'n blauwe rand aan de rechter kant. maar op mijn voeding staat 250 watt als ik me niet vergis, ik heb er vorige week nog naar gekeken toen ik mijn video kaart heb ingebouwd.

Dat van die kaart klopt. Een 300 watt Aopen voeding is genoeg in dit geval maar die kan je volgens mij niet los kopen, dus kom je toch bij wat anders terecht. Die 400 watt Q-Tec trekt het wel. Maar hij maakt meer herrie dan je oude Aopen voeding.

In de oudere HQ45 kasten zaten inderdaad 250 en 230 watt voedingen. Die hebben een temperatuurgestuurde fan, dus als je pc warmer wordt gaat ie harder draaien. Ik heb mijn pc nog nooit zo warm gekregen dat ie harder ging ....

Als je van die Q-Tec voeding de fans op 5 volt laat lopen ipv 12 dan heb je wel een hele stille voeding.

Verwijderd

Topicstarter
ok, denken jullie dat een krachtigere voeding mijn problemen met mijn video kaart kan oplossen? of zit dat er niet in?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:29:
ok, denken jullie dat een krachtigere voeding mijn problemen met mijn video kaart kan oplossen? of zit dat er niet in?

Het zou kunnen, maar ik kan je er niet van verzekeren ... echt een kwestie van proberen. Het kan ook een conflict zijn tussen die kaart en je moederbord, want dat komt ook vrij vaak voor met die Radeon 9x00 Pro kaarten.

Om problemen met je systeem in de toekomst te voorkomen zou ik in ieder geval een 300 watt voeding kopen van een beetje gerespecteerd merk, of meer natuurlijk. Het kan voor dit systeem zeker geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
ok, voor zover heel erg bedankt en ik ga eens even verder kijken wat voor voeding ik kan aanschaffen zodra ik weer geld heb :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Genoeg over in de search te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.