Toon posts:

Internetradio met simpel progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een progje gemaakt waarmee je d.m.v. 1 klik met de muis naar verschillende Internetradiostations kan "zappen". Deze is te downloaden op http://www.satellitemagazine.com/software . Het is al een tijdje beschikbaar en blijkt positieve reacties op te leveren.

Iedereen met breedbandinternet en regelmatig naar muziekstations luistert via Internet, kan het eens uitproberen. De rest ook natuurlijk :*)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ziet er goed uit. :) Ik luister meestal radio via de midiset, die naast de PC staat, maar voor mensen die veel luisteren naar streams, is het echt een aanrader. :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja zo ken ik ook bezoekers krijgen, ff simpel scriptje in elkaar flansen en dan op GoT zetten :7 :P

Misschien hebben ze dr wat aan op http://www.beginnersweb.nl :) (nofi, dit is serieus bedoeld...)

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2003 23:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ziet er uit als een venstertje met een windows media player :X
daarnaast kent winamp/media player ook bookmarks/favorieten waardoor zo'n programma eik. nutteloos is, sorry dat ik het zeg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk is het een mediaplayer met iets er omheen. Maar dat maakt het voor velen juist makkelijk. Wij tweakers houden onze eigen bookmarks bij, maar voor de "wat minder ervaren Internetter" kan het goed bruikbaar zijn. Dus laat je pa er eens mee om gaan. De mijne lukte het zelfs LOL.

Maar als je nog iets weet om het wat handiger te maken, dan hoor ik het graag. Toevoegen van eigen favoriete stations en aanpassen van achtergrond staan nog op het verlanglijstje.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmmz... Mediaplayer op een form gegooid, skin eromheen en klaar... Beetje simpele productie (NOFI!!!)...

Waarom staan die zenders er hard-coded in? Kun je niet beter een ini-file ofzo (xml is nog leuker) maken met zenders? Dan kunnen je gebruikers zelf zenders toevoegen/verwijderen. En natuurlijk bak je daar dan ook een GUI voor zodat ze niet in de bestanden zelf hoeven rotzooien...

/edit/
...te laat B)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 02-04-2003 23:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel de bedoeling eigenlijk. Zodra ik er weer tijd voor heb zal ik dat als eerste gaan maken.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Dat zit in Winamp (iig winamp 2.91) toch al :s

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wil jij in Winamp de MediaPlayer streams afspelen?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Wat een commenataar zeg! Ik vind het een hardstikke leuk programmaatje hoor! Het zou leuk zijn als je ook een link opneemt in het programmaatje naar 102.7 KIIS FM (Los Angeles) en Z100 (New York).

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik vind het wel handig voor op me werk (als die bak niks doet, heb ik toch een radio, want die ontvangt 538 bij ons niet) :)

Atari 4 ff'r 😊

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 23:08:
Hoe wil jij in Winamp de MediaPlayer streams afspelen?
Je had het niet over MediaPlayer streams :+

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kan je misschien in een volgende update Classic FM (www.classicfm.nl) erin stoppen ?!? Vind het een mooi programma'tje.... lekker makkelijk ook jah. Alleen als ik aan het studeren ben heb ik dus vaak classic fm aan staan :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Handig voor luie mensen.

bedankt dus

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd met andere zaken bezig geweest te zijn, heb ik de InternetRadio Player aangepast en online gezet (met verniewde bijbehorende site).

Vanaf nu kan je in een INI file zelf radiozenders toevoegen. Het werkt alleen met het MediaPlayer formaat. Ik wil graag nog een INI-editor in de player bouwen, maar op de huidige manier gaat het ook al goed.

Ook het weergeven van een eigen achtergrond is nu mogelijk, als deze in dezelfde map als de player onder de naam "backgr.jpg" opgeslagen wordt.

Het is de bedoeling dat eigen gemaakte achtergronden en zenderlijsten (ini's) op de website gezet worden. Dus als je zelf een leuke creatie gemaakt hebt, laat het me weten :).

De player is nog altijd te vinden op http://www.satellitemagazine.com/software .

Verwijderd

Topicstarter
Nu ook met RealAudio ondersteuning. Het maakt dus niet uit of je in het .ini bestand een MediaPlayer of een Real radiozender toevoegd. Jammergenoeg moet de RealOne player wel geïnstalleerd zijn.

Verwijderd

quictime en real alternative ook goed?
http://www.k-litecodecpack.com/

Verwijderd

Topicstarter
Die kende ik nog niet. Ook handig! Ik heb even de Real Alternative geïnstalleerd. Daar werkt de player ook mee.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
euh op www.startpagina.nl staan ze ook gewoon
url kopieren en snelkoppeling op je bureaublad en klaar is kees
maar goed toch leuk geprobeerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sja mijn bureaublad staat al zó vol met andere dingen :*)
Pagina: 1