Toon posts:

zonnet-family 8Kb! - nwe Via dr. Win XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja, dit is een rare:
Ik heb net enkele dagen zonnet-family met een ETech USB modem.
Installatie gelukt, hup het i n t e r n e t :O op. De browser openen lukt uiteraard wel, maar he, een geheel wit scherm, mooi effen. Heel langzaam komt er een plaatje van zonnet homepage (die ik er overigens heel rap nog af ga halen als startpagina..) en dan komt bijna de rest van de pagina.

Kern van de zaak: snelheid: 6-8 Kb :O
medewerker Zonnet zegt: ga de nieuwste via drivers maar installeren...
Ik heb dus Window XP
nu komt mij domme vraag: kan dat wel? :?
op enkele sites kom ik allerlei via drivers tegen, maar niet geschikt voor XP namelijk...

Al mijn instellingen waren prima, firewall zelfs geuninstalled, virusscanner uit etc. Dit allemaal op advies van Zonnet.
Installatie is goed trouwens, kabels ed...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

de adsl lijn zelf zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn... Je hebt kans dat een vaag aardingsprobleem het veroorzaakt of een ander programma...

doe eens start > uitvoeren > msconfig [enter] > tabblaatje 'opstarten' en dan daar onderaan 'alles uitschakelen' en dan een reboot...

Wat gebeurt er dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Als jij een VIA moederbord hebt dan kun je ze inderdaad installeren:

http://downloads.viaarena...VIAHyperion4in1446vp6.exe

Geschikt voor alle Windows versies, dus inclusief XP.

edit:
1,3 MB; ga maar koffie drinken ondertussen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 02-04-2003 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit Kt7a... will that do?... of bedoel je dat als ik een VIA-merk board heb?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

via = je chipset

Verwijderd

Topicstarter
prima, dat wist ik maar ik wilde je niet verkeerd begrijpen. Txs...je hoort het straks

Verwijderd

ik had ook zo'n zonnet e-tech usb adsl modem, en heb alle pogingen/opties wel gebruikt om dat ding eerst aan de praat te krijgen, en daarna nog eens snelheid te behalen..

ik ben toen maar even naar lapwing gegaan(leverancier van e-tech nederland en dus ook voor zonnet) en hem wezen ruilen voor een e-tech 1 ports adsl modem/router met een kleine bijbetaling.. en nu gaat hij ten 1e stukken sneller en ten 2e stukken makkelijker controleren of hij in orde is zonder dat je pc er op aangesloten zit(er zitten zat lampjes op)

k zal in ieder geval even zoeken naar nieuwe drivers voor je
GEVONDE: http://www.e-tech.nu/zon/
bij de bovenstaande link staat zo'n beetje alles wat je nodig heb van e-tech ;)

en hier even een linkje naar het forum van zonnet waar je kan lezen hoe je hem op je linux doos kan installeren(misschien ook een optie)
http://forum.zonnet.nl/vi...=0&postorder=asc&start=25

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb de via drivers geinstalleerd, maar ik denk dat het zelf inkleuren van de pagina's nog sneller gaat... Bedankt voor de tips, ik ga nu eerst lekker op vakantie en over twee en een halve week ook maar even een ander modem regelen bij Etech, goed plan. :)
Pagina: 1