[WinXP] SMB tunnelen

Pagina: 1
Acties:

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 09:12
Ik wil vanaf mijn computer (de WinXP compie :)) een SMB server op een andere, goed be-firewall-de computer benaderen. De opstelling is alsvolgt:

1) mijn compie (via PPPoE verbinding met Casema, dus directe internetverbinding)
2) computer benaderbaar via SSH vanaf het internet
3) computer benaderbaar via SSH binnen eigen netwerk (host = dennett)

Alleen computer 2 + 3 zitten in hetzelfde netwerk. Op computer 3 draait de SMB daemon (OS = Mac OS 10.2.4) waarmee ik wil connecten. De NetBIOS naam van de share heet 'dennett', deze is vanaf het netwerk zelf goed benaderbaar, dus SMB is goed geinstalleerd. Op zowel computer 2 als 3 ben ik een gewone user en kan dus geen privileged (<1024) porten open.
Om te kunnen connecten met de SMB daemon heb ik het volgende gedaan:
* XP SP 1 geinstalleerd
* in mijn LMHOSTS file 'dennett 127.0.0.1' gezet
* bij TCP/IP
1) WINS --> Enable LMHOSTS lookup enabled, NetBIOS disabled
2) NetBIOS disabled
* File- and Printersharing verwijderd

Hierna heb ik:
1) met putty een local forward vanaf port 139 naar port 2139 op computer 2 aangemaakt
2) vanaf computer 2 een local forward vanaf port 2139 naar port 139 op computer 3 gemaakt (slogin -L 2139:dennett:139 dennett -g)

De locale port 139 wordt nu getunneld naar port 139 van computer 3 :)
* telnetten naar port 139 werkt (lokale port is dus geopend)
* NET VIEW \\dennet zegt:
System error 53 has occurred.

The network path was not found.

* met NBTSTAT -c staat dennett er niet bij

Wat moet ik doen om vanuit mijn compie een share op computer 3 te kunnen benaderen?

[ Voor 6% gewijzigd door PjotrP op 02-04-2003 22:12 ]

Zonnepaneel installateur

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

werkt \\<internIP> wel?
Dan mis je nog een WINS server, eventueel kun je een lmhosts file gebruiken al je geen WINS wilt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 03-04-2003 00:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device