Vervaging draadloos koptelefoonsignaal?

Pagina: 1
Acties:

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb al een tijdje een draadloze hoofd/koptelefoon van één of ander goedkoop merk. Werkte perfect, ik kon overal in huis een perfect signaal krijgen(geen IR dus). Maar na een tijdje begon het signaal steeds slechter te worden, en kon ik de woonkamer niet eens meer uit. Sinds kort heb ik een sennheiser superkwaliteit koptelefoon en die begint nu ook te verslechteren, hoe komt dit? :'(

The cyclographing developer

Verwijderd

Het zo kunnen dat b.v. je buuren een babyfoon gebruiken die op of vlak bij de zelfde freqentie zit.
Meestal werken deze babyfoons en ook je koptelefoon ergens in de 70cm band. (420/430 mhz)
Dit kan je controlleren door met b.v. een scanner op deze band te gaan luisteren.
Eerst je koptelefoon opzoeken, deze dan uitzetten en vervolgens een stukje hoger en lager uitluisteren op je ontvanger of je een ander singaal ontvangt.
Luister als je ontvanger dat kan in zowel breedband als smalband uit (fmw / fmn)
Of mischien zijn je batterijen wel gewoon bijna leeg. :?

Grtn Sik

• Potatoman
Ja maar dat is niet zo, want toen ik dat ding net had gekocht deed ie het goed voor een paar weken, net zoals de vorige. Pas na een paar weken wordt ie steeds minder alhoewel die het wel nog steeds doet. Is dat weird of niet?

• Potatoman
Niemand?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
nieuwe batterijen misschien?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hmm, zou idd. wel door de batterijtjes kunnen komen, misschien flauwe suggestie maar misschien is het wat :)
BTW, is verder je ervaring met die draadloze koptelefoons aardig goed? Zit er een beetje geluid in? Ik wil er namelijk ook eentje omdat een met draad eigenlijk geen aantrekkelijke oplossing voor mij is. Maar het moet wel een beetje genietbaar geluid zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Potatoman
Bij die oude KTelefoon van mij zaten twee oplaadbare penlites, maar daar lag het niet aan want met nieuwe penlites werd het geluid ook steeds slechter. In de nieuwe zitten twee kleine accutjes die opgeladen kunnen worden in de koptelefoon zelf en in de houder. Dus als de één leeg is kan de ander gelijk weer gebruikt worden.

Mijn ervaringen met die dingen zijn goed, zolang je ze maar niet al te ver van de bron gebruikt. Het is een leuk idee om door je hele huis muziek te kunnen luisteren, maar op lange duur werkt dit bij mij echt niet meer.

Pagina: 1