Toon posts:

Draytek Vigor 2300 + Casema

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een paar weken casema premium, en het loopt wel aardig, nu had ik eerst een router gekocht, die volgens de winkel moest werken, maar dat deed deze niet. Toen heb ik op de casema site gevonden dat ik de Draytek Vigor 2300 moest gebruiken, en er stond hoe ik deze moest configugreren, dus die heb ik gekocht, en hij werkt naar tevredenheid.

tot vanochten..
internet deed het niet meer..
mm, vaag, toen alle instellingen na gekeken en die stonden toch goed.
toen weer naar de casema site gesurft, blijkt dat ze die pagina waarop ze die router aanbevelen heben verwijderd, dus blijkbaar is deze router helemaal niet meer goed INEENS!!!

Heeft iemand dezelde problemen, want met de instellingen die staan op de draytek site werkt de router ook niet. Gewoon internetten zonder de router er tussen werkt wel.

Ik baal nu ontzettend want dat ding is 170 euro + :'(

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Ik denk niet dat het aan de Draytek ligt. Een Draytek Vigor is toch echt geen slechte router/switch. Ik heb zelf met verschillende versie van de Vigor gewerkt, en overal werkt het gewoon super, zowel met kabel, adsl, wireless en ISDN.

Verwijderd

Hallo. Ik heb een kennis met exact hetzelfde probleem. Geen intenet meer via router van drayteck en zo rechtstreeks wel. En dat ook sinds vanochtend.
Er zijn er dus meer die er last van hebben. Mocht je de oplossing weten dan zie ik dat hier wel. BVD.

Ook een casema premium aansluiting.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 22:34 ]

Verwijderd

Heb hier er ook last van met een vigor 2200e van draytek.
Heb ff wat kennisen gebeld en die konden mij vertellen dat ze vanacht een update in het modem hebben geladen voor de veiligheid. zo kunnen er minder gouw vreemden in het modem kunnen komen of zo.

Leuk is dit allemaal niet kan niet eens zelf meer internetten met die router :(

Hebben ze eindelijk een snelheidsverhoging toegepast kan ik er nog geen gebruik van maken op elke PC :(

nou ja ga de draytek maar ff mailen of ze er wat aan kunnen doen want anders zijn er een hoop gedupeerde mensen denk :X

Verwijderd

Topicstarter
wel ff dan het antwoord posten mogten hun het weten..

maar hoe zit dat met rechten?
Kunnen wij nu het bedrag bij casema claimen, omdat hun hem eerst aanbevelen...?

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
wat vaag.. sinds vandaag met fucking premium ook al paar connection-drop outs zomaar, al minstens 5 gehad nu!

en de snelheid verhoging my ass; ik kom nu niet hoger dan 70Kb, terwijl dat Wanadoo Cable Connect systemtray dingetje wel 800kbit aangeeft (zou toch ongeveer 100 kbyte moeten worden).

Maarre.. ik wilde ook een draadloze kopen, maar dat is dus nu geblokkeerd door wanadoo/casema zo te zien? Meer mensen met blokkeringservaring? Ik wilde niet die draytech kopen, maar d-link... anyone??

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Ik heb een mail terug gehad van de draytek en daarin staat het volgende:

Geachte,

Helaas moet ik u melden dat wanadoo een upgrade heeft uitgevoerd om de beveiliging te vergroten en sindsdien liggen alle mensen er uit die gebruik maken van een Draytek router icm. wanadoo over kabel met een motorola modem.

Er moet nog een analyse worden gemaakt, echter wanneer er en/of er snel een oplossing voor komt kan ik u niet zeggen.

het kan dus nog wel ff duren :X

heb vandaag ook al een aantal maal disconnect gehad tijdens het downloaden.
hebben meer mensen hier last van?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteravond viavia gehoord dat draytek volgende week met nieuwe firmware update komt.. hopen dat et echt zo is..

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 17:22:

heb vandaag ook al een aantal maal disconnect gehad tijdens het downloaden.
hebben meer mensen hier last van?
ja gisteren was het wel erg, niet eens tijdens downloaden; gewoon ineens "server dropped connection" ofoziets...

irritant

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Ik ben gisteren avond nog ff bezig geweest maar hier doet die het weer.
De oplossing die bij mij werkte staat hier onder. Heb deze oplossing toegepast bij nog 2 kennisen van mij gisteren avond en daar werkt het ook.

Het is wel een beetje raar want je veranderd eigenlijk helemaal niks met de instellingen.

Oplossing:
1. Haal de WAN stekker uit de router.
2. Reset het modem (door de stekker er uit halen en 15sec te wachten en weer terug te doen) en laat de WAN stekker uit de router.
3. Maak een backup van de huidige configuratie (controleer of er een backup gemaakt is)
4. Reboot de router via de software en klik optie factory defaults.
5. Wacht even 10sec of zo totdat de router goed gereboot is.
6. Zet de gemaakte backup (van punt 3) terug.
7. De router wordt nu gerestart wacht daar ook weer 10sec of ongeveer.
8. Doe nu de WAN stekker weer in de router.
9. Even wachten en je kan weer internetten.

Suc6 er mee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehm, ik denk dat casema gewoon de update terug gedraait heeft, aangezien die bij ons ineens weer werkte :D

maarja, casema blijft kut, ondanks dit, ze hadden et wel van te voren mogen melden :(

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag nog een 2200e besteld voor mijn casema premium met motorola. Ik begrijp dat het probleem nu toch is opgelost? of moet ik nog cancellen?

Verwijderd

Hier werkt alles weer goed (behalve dat ik 1 a 2 keer op een dag de router moet resetten want dan is de verbinding weg of zo.

Verwijderd

Jammergenoeg kan ik jullie niet echt helpen, maar ik kan wel helpen een ander misverstand uit de wereld te helpen:
meelmark schreef op 03 april 2003 @ 16:05:
en de snelheid verhoging my ass; ik kom nu niet hoger dan 70Kb, terwijl dat Wanadoo Cable Connect systemtray dingetje wel 800kbit aangeeft (zou toch ongeveer 100 kbyte moeten worden).
Ja, theoretisch kan je zeggen: 800Kbit = 100 Kbyte

MAAR, er bestaat ook nog zoiets als "Parity" bits. Dit zijn bitjes die aangeven of alles nog wel soepeltjes verloopt. Wat precies hier de belasting van is ligt tussen de 1 tot 2 bits per 8 voor jouw interessante bits (de data)

dus, dan moet je je sommetje aan gaan passen en kom je op:

800Kbit = ongeveer 80 Kbyte

Misschien zit ik nu ouwe crap uit te kramen, maar zo kreeg ik het 2 jaar geleden bij informatica uitgelegd :D

Verwijderd

Nou ik haal hier wel de 100 kb/sec makkelijk (eurodocsis)

Maar bij com21 modems moet er nog het een en ander veranderd worden dus dat kan nog ff duren. Maar voor 1 juni moet dat ook allemaal gebeurd zijn (staat ook ergens op de site van casema)

Dit is die lijst met plaatsen die al omgezet zijn.

Alle Wanadoo Cable abonnees met een wit Motorola modem én woonachtig in één van de onderstaande woonplaatsen profiteren nu al van de verhoogde snelheid:

Alphen ad Rijn
Beverwijk
Breda
Castricum
De Zilk
Delft
Den Haag
Etten-Leur
Heemskerk
Hillegom
Hoogmade
Leidschendam
Leimuiden
Lisse
Nieuwe Wetering
Nieuwkoop
Nieuwveen
Noorden
Noordwijk
Noordwijkerhout
Nootdorp
Oud Ade
Oude Wetering
Prinsenbeek
Rijnsaterwoude
Rijpwetering
Rijswijk
Roelofarendsveen
Sassenheim
Ter Aar
Terheijden
Teteringen
Utrecht
Voorburg
Voorhout
Waddinxveen
Woubrugge
Ypenburg
Zevenhoven
Zoetermeer

LET OP: heeft u géén wit Motorola modem, maar woont u wel in één van de genoemde woonplaatsen, dan wordt de snelheidsverhoging op een later tijdstip (uiterlijk juni 2003) doorgevoerd. Dit is ook het geval voor klanten die geen wit Motorola modem hebben en waarvan de woonplaats nog niet is opgenomen in het overzicht met woonplaatsen. Het is niet mogelijk om van tevoren aan te geven waar en wanneer de snelheidsverhoging in uw woonplaats is doorgevoerd. Wij houden u door middel van deze website en door middel van e-mails op de hoogte.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 12:33 ]

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56
Hier exact hetzelfde probleem. Motorola eurodocsis modem i.c.m. Draytek Vigor 2200e. Dat die mensen van Wanadoo dat niet even netjes op hun site vermelden. Ben al bezig om ADSL uit te zoeken.

Verwijderd

Moest je daar nou een topic van 8 maanden oud voor kicken :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.