Toon posts:

1 schotel 2 tv's 1 ontvanger ?

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben een leek in schotels maar casema heeft mij onterecht afgesloten :(
maar als het al werkt stoort het etc gewoon bagger dus hier in alphen aan den rijn. :(

Dus ik wil voor weinig (nederlander he ) op de sateliet. ;)

wat ik wil is 1 schotel en 2 kanalen kunnen ontvangen tegelijk
1 voor de huiskamer en 1 voor de video en slaapkamer :9

nu heb ik zitten kijken bij http://www.roleba.com/ maar ik heb er de ballen verstand van wat heb ik nodig. :?
als het kan ook nog zo'n kaart voor filmnet dus dat moet die decoder aan kunnen.

graag sites met prijzen of waar ik het kan halen. _/-\o_
ook is mij onduidelijk het verschil tussen analoog en digitaal.
digitaal lijkt mij beter nl :-) maar kan je meer ontvangen etc ..

alvast bedankt !

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik zou zowiezo voor digitaal gaan, aangezien volgens mij van de nederlandse zenders alleen nederland 1,2 en 3 nog analoog uitzenden.

Met een digitale receiver heb je ook een ontzettende goede beeldkwaliteit, veel beter als kabel imho.

Ik weet alleen niet of het mogelijk is om 2 kanalen tegelijkertijd door te geven, volgens mij kies je namelijk het kanaal op je receiver en dus niet op de tv.

Verwijderd

Topicstarter
aha dus dat wordt digitaal :-)
en inderdaad je moet het op de receiver instellen maar je moet een dubble kop hebben oid

kan je zomaar sbs6 rtl 4 / 5 en yorin ontvangen of is dat weer met een codec gecodeerd ?

Verwijderd

Owkee; hier: www.sat4all.com vind je veeel info. Als je 1 schotel hebt en 2 kanalen wilt van dezelfde satteliet zal je 2 ontvangers nodig hebben (1 ontvanger kan maar 1 kanaal weergeven)

Maar; hier zijn ook uitzonderingen op alleen die krijg je niet voor elkaar als et voor weinug moet. Kijk op de link (of satelliet.pagina.nl) en er gaat een draadloze wereld voor je open

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nou je het zegt satelliet.pagina.nl ligt er voor de hand nl :-)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Basisabo (sbs, rtl en al die meuk) is een xx aantal euro's per maand :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

als je trouwens een echte tweakert bent die niet bij de gammel koopt. kijk oof ff naar smarcards en hun mogenlijkheden; er gaat dan een 'vor weinug' wereld voor je open...

Verwijderd

Dacht het niet!! Als jij alleen de kaart laat registreren kost dat +/- 33 euro. Dan ben je verder vrij van kosten. Alleen als jij zenders als eurosport, discovery e.d. wilt dan gaat je naar het basisabo. En die kost ongeveer 7 euro per maand.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-04 10:34
eMAeRCe schreef op 02 April 2003 @ 22:12:
Basisabo (sbs, rtl en al die meuk) is een xx aantal euro's per maand :)
Zie de post onder de uwe. :)
Koop gelijk een kaart lezer/schrijver erbij', scheelt je die xx euro's per maand weer ;)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
dan wel een decoder die die kaartjes aankan hè (zelfgemaakte kaartjes)
maar daar gaat het niet over dus..

• je hebt iig zoals al eerde gezegd een scotel nodig
• 2koppen op de schotel
• 2sateliet decoders

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Is dit iets :

Extreme machine van voor € 379,- LNB Samsung 0.6 db. € 25,- voor € 15,- Motor 1.2 Disq. € 99,- voor € 89,-Alu. schotel Triax "look a like"100 cm. € 59 ,- voor € 49,- ID. Dig .CI 24 receiver completer kan niet > inclusief Seca 1 kaart voor Nederlandse TV + Aston Seca 1.05 module , schotel 60 cm. € 389,- voor € 379,- Verder geven wij op alle artikelen 5 % kassakorting deze dagen!!!!

Die dreammachine daar kan een 40 gig hd (die heeft iedereen wel over als tweaker)
daar kan je mee opnemen en volgens mij dus ook 2 kanalen kijken dan kan ik later wel een extra tuner erbij kopen

kan ik in iedergeval kijken en opnemen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 22:37 ]

Verwijderd

niet iedere sat ontvanger accepteerd een standaard hd... kijk op het forum wat ik eerder heb genoemd; daar weten ze er veeeeeeel meer van....

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

nog even een opmerking over de kosten:

Je kunt een standaard-pakket ontvangen wat nix kost. Dan moet je je wel aanmelden bij Canal Digitaal. Kweet niet precies meer hoe dat gaat... wij hebben dat 6 jaar geleden gedaan...

Het standaard pakket is ongeveer:

ned 1-3
RTL 4+5
Yorin
SBS6
Net5
V8
Veronica
TMF

en een hele serie buitenlandse zender!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Even wat zaakjes rechtzetten:

Als je op 2 TV's verschillende kanalen wilt kijken heb je dus twee receivers nodig en een twin lnb in de schotel (die heeft 2 uitgangen).

Dus NIET een dubbele lnb (of monoblock), dat gebruik je als je 2 satellieten wilt ontvangen met 1 receiver. (dubbele twin lnb heb je ook nog, raad maar wat je daarmee kan).

Xtreme en andere UCAS, en Dreambox hebben allemaal 1 tuner dus voor 1 kanaal tegelijk.

Verwijderd

Bigfoot schreef op 09 May 2003 @ 10:24:
Even wat zaakjes rechtzetten:

Als je op 2 TV's verschillende kanalen wilt kijken heb je dus twee receivers nodig en een twin lnb in de schotel (die heeft 2 uitgangen).

Dus NIET een dubbele lnb (of monoblock), dat gebruik je als je 2 satellieten wilt ontvangen met 1 receiver. (dubbele twin lnb heb je ook nog, raad maar wat je daarmee kan).

Xtreme en andere UCAS, en Dreambox hebben allemaal 1 tuner dus voor 1 kanaal tegelijk.
Volgens mij niet helemaal correct: er zijn zat HD recorder satelliet ontvangers die een dubbele tuner hebben (1 voor het weergeven en 1 puur voor opnemen op de HD (topfield))

Sommige ontvangers hebben een mogelijkheid om LNB door te lussen (geen LNB met dubbele uitgang nodig dan), de meeste eenvoudige SECA ontvangers hebben dat al.

• Bigfoot
Er zijn idd ENKELE hdd receivers met een twintuner, zoals de Topfield (niet zo heel veel andere dus) maar dat is nog maar voor 1 TV bedoeld. (doorlussen kan misschien wel maar is niet praktisch natuurlijk)

Bij andere ontvangers kun je de LNB wel doorlussen.... naar een andere receiver!! En hiermee kan slechts 1 receiver aanstaan.

Sommige receivers hebben een RF modulator (coax uitgang) maar dan kijk je op de TV die je daarop aansluit wel hetzelfde kanaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot op 09-05-2003 14:40 ]

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 19:42
Probeer het eens met een topfield decoder ( model t4000 als ik mij niet vergis ).
Deze beschikt over 2 tuners wat het dan mogelijk maakt om op 2 tv's verschillende zenders te kijken.
Verder zul je dan de output van die 2 tuners moeten moduleren over de bestaande centrale antennebekabeling in je woning.

Voor meer informatie wil ik je net zoals "de digitale kip" al heeft gedaan, toch even verwijzen naar http://www.sat4all.com.
Daar kunnen ze je met zekerheid alles vertellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Snoekieboe op 09-05-2003 14:46 ]

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Bigfoot
Als je meerdere zenders tegelijk door je coax wilt moduleren moet je per zender een sat receiver hebben plus speciale hardware voor het moduleren.
Pagina: 1