Als ik m'n netwerkkaart bij media type (speed, duplex) op autodetect heb staan, kan ik dan ook ergens zien wat de kaart precies heeft gedetecteerd? De snelheid kan ik in Windows wel zien, maar ik ben ook benieuwd of hij de kaart op full- of halfduplex draait...
als je een switch hebt, kun je aan de kleur van de lampjes zien of ie op 10 / 100 / half / full staat
(btw de snelheid die windows zegt klopt meestal wel hoor, alleen de duplex kun je daar dus niet zien)
(btw de snelheid die windows zegt klopt meestal wel hoor, alleen de duplex kun je daar dus niet zien)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
wat voor netwerk kaart ?? voor intel is er de pro set waarmee je nog veel meer kunt doen.
De snelheid is dus het probleem niet, dat kun je zowel in Windows of op een switch wel zien. Maar ik kan dus niet zien of het nou full- of halfduplex is.
Het gaat hier bv om een 3Com kaartje of een Siemens kaart.
Ik zal wel eens bij 3Com gaan neuzen, die hebben volgens mij ook wel van die diagnostische software zit ik me net te bedenken ;-)
Het gaat hier bv om een 3Com kaartje of een Siemens kaart.
Ik zal wel eens bij 3Com gaan neuzen, die hebben volgens mij ook wel van die diagnostische software zit ik me net te bedenken ;-)