ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Wat?? virtuele NIC???
Ben ik blij dat ik bij @home zit...
Gewoon een netwerk kabel van mijn Com21 direct in een netwerkkaart in mijn server...
Ben ik blij dat ik bij @home zit...
Gewoon een netwerk kabel van mijn Com21 direct in een netwerkkaart in mijn server...
Verwijderd
wat de makkelijkste oplossing is nu is gewoon die pppoe software van casema blijven gebruiken, hoewel de meeste proxyservers die verbinding niet goed zien en NAT proxying is al helermaal een hel dan.. ,magoed.
ga naar het conf. scherm. en daar zie je als ik het goed heb zo'n lullig vlinder icoontje, met pppoe als titel.
daar klik je op en dan krijg je 2 opties. degene waar hij op staat is manual, en je kan hem ook op automatic zetten en dan draait hij als service bij het opstarten.. het is dan ook wel slim om in de pppoe settings bij het verbindingsprogramma ff wat instellingen te doen. persistent connection is wel fijn, en automatic reconnect is ook wel nuttig.
verder is er niet veel van belang..
veel plezieer dermee..
ga naar het conf. scherm. en daar zie je als ik het goed heb zo'n lullig vlinder icoontje, met pppoe als titel.
daar klik je op en dan krijg je 2 opties. degene waar hij op staat is manual, en je kan hem ook op automatic zetten en dan draait hij als service bij het opstarten.. het is dan ook wel slim om in de pppoe settings bij het verbindingsprogramma ff wat instellingen te doen. persistent connection is wel fijn, en automatic reconnect is ook wel nuttig.
verder is er niet veel van belang..
veel plezieer dermee..
je hebt mazzel vandaag ik kan je namelijk stap voor stap je helemaal uit de brand helpen. Waarom, nou ik heb ook casema met een com21 modem en die dingen kan je niet op het netwerk krijgen (maar een tweaker zou geen tweaker zijn als het ook daadwerkelijk niet lukt)
wat moet je doen.
1. Als je de cdrom van wanadoo/casema hebt geinstalleerd, dan verwijder je dat nu weer (dmv de uninstall optie)
2. download raspppoe
3. installeer raspppoe (lees wel heeeel goed de user manual want het is anders dan je denkt)
4. open nu raspppoe.exe en maak een inbelverbinding.
5. stel nu je netwerk in (winroute installeren, dns gegeven invoeren en iedereen ip adres geven dus geen gateway)
6. en kijk daar je andere comps kunnen op internet
nog een opmerking ernaast Wanadoo/casema veranderd nog weleens van server dus moet je een nieuwe inbelverbinding maken met raspppoe (verwijder dit ook nooit) hebben ze dus een nieuwe server herhaal alleen punt 4 even.
Bij Winroute pro kan je instellen dat hij automatisch verbind (kan bij mij niet standaard met windows maar ik gebruik dan ook win98SE als server)
wat moet je doen.
1. Als je de cdrom van wanadoo/casema hebt geinstalleerd, dan verwijder je dat nu weer (dmv de uninstall optie)
2. download raspppoe
3. installeer raspppoe (lees wel heeeel goed de user manual want het is anders dan je denkt)
4. open nu raspppoe.exe en maak een inbelverbinding.
5. stel nu je netwerk in (winroute installeren, dns gegeven invoeren en iedereen ip adres geven dus geen gateway)
6. en kijk daar je andere comps kunnen op internet
nog een opmerking ernaast Wanadoo/casema veranderd nog weleens van server dus moet je een nieuwe inbelverbinding maken met raspppoe (verwijder dit ook nooit) hebben ze dus een nieuwe server herhaal alleen punt 4 even.
Bij Winroute pro kan je instellen dat hij automatisch verbind (kan bij mij niet standaard met windows maar ik gebruik dan ook win98SE als server)
edit:
ff de url van raspppoe toegevoegd
ff de url van raspppoe toegevoegd
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt