Toon posts:

[xp] windows boot, maar stopt vlak voor tonen inlogicoon

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe beschrijf ik dit... :?

op een partitie draait windows xp normaal en boot normaal. als ik deze partitie copieer naar een identiek grote (4GB) partititie op dezelfde schijf, de eerste partitie hide en de tweede unhide en actief maak, boot windows niet helemaal meer:
windows zwarte scherm met "knight rider"-balk gaat goed, vervolgens het normale blauwe inlogscherm met klein windowslogo waarna links daarvan "click on your user icon..." en rechts de icon met je inlognaam moet verschijnen.
die verschijnen dus niet, muis beweegt wel meer verder reageert het systeem niet (ctrl-alt-del ook niet). Harde reboot is enige waar 'ie nog naar luistert :'(

iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al een repair uitgevoerd? Bij het terugzetten van een image of verplaatsen van een OS dien je vaak eerst een repair uitvoeren...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je muis wel beweegt loopt windows dus nog, je moet eens proberen 2 keer achter elkaar op ctrl+alt+delete te drukken, want dan krijg je het standaard Windows inlogscherm waarin je misschien wel kunt inloggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 03 april 2003 @ 08:52:
Al een repair uitgevoerd? Bij het terugzetten van een image of verplaatsen van een OS dien je vaak eerst een repair uitvoeren...
Dat heb ik nog niet gedaan. Wel na het terugzetten van de partitie even met pqmagic kijken of er niet toevallig 2 partities active zijn enzo. Zal vanavond eens op fouten checken.

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 03 april 2003 @ 08:55:
Als je muis wel beweegt loopt windows dus nog, je moet eens proberen 2 keer achter elkaar op ctrl+alt+delete te drukken, want dan krijg je het standaard Windows inlogscherm waarin je misschien wel kunt inloggen.
Dat werkt niet. Maar inderdaad, windows draait nog steeds. heb ook al wat rondegklikt op de plek waar normaal het inlogicoontje staat, maar niks noppes nada. Had ook al gehoopt op een taskmanager ofzo, maar die verschijnt ook niet. Echt geen idee wat het systeem aan het doen is...

Verwijderd

je zou op zich eens kunnen nadenken over welke services er draaien waar je vanaf het netwerk wat mee kan en eens kijken of je na het booten met remote desktop bij je PC kan.

edit: services waar je wat mee kan: remote desktop server, VNCserver, streaming audio server, eventlog enzovoorts.

kijk op een andere computer met win2K of XP in het eventlog van je hangende XP bak. als je daar bij kan, kan het best wel zijn dat er iets nuttigs in systemlog staat.
open op je werkende Pc control panel -> administrative tools -> eventlog (logboeken) en klik op de root van de eventlog tree. rechtsklik, kies "remote computer" en tik \\jehangendepc in. (vervang "jehangendepc" door de netbios naam of ip nummer van je hangende XP bak, maar laat die \\ er zeker wel voor staan)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 11:24:
je zou op zich eens kunnen nadenken over welke services er draaien waar je vanaf het netwerk wat mee kan en eens kijken of je na het booten met remote desktop bij je PC kan.
dat kan ik inderdaad wel eens proberen. alhoewel ik al aardig begin te denken aan een oplossing waarbij een grote zware hamer is betrokken 8)7

ik merkte dat met een machine met 1GB aan geheugen, een 4GB partitie te klein is; de swap file was op de c-schijf 2MB (!) en op de d-schijf 1,5GB. Ik had de swapfile al verplaatst naar c maar ik zag gisteren dat er toch weer een swapfile op D: was gezet. Misschien kan ik beter de hele schijf leeggooien en grotere windows partities maken, bijv:

pri: 125 MB - FAT boot partititie, bootmagic, pqmagic, ghost en nog wat utils
pri: 6GB eerste winxp partititie voor normaal werk
pri: 6GB tweede winxp partititie voor testen, tweaken etc
pri: rest, extended voor data

ik heb nu dezelfde configuratie, maar dan met 4GB ipv 6Gb partitities, het lijkt wel of windows 'stiekem' op de extended partititie wat data stopt behalve de swap-file dan die ik al verplaatst heb. Toch maar weer terug naar DOS >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet voor elkaar om vanaf een andere pc te kijken waarom het booten stopt, dus besloten voor een nieuwe winxp-installatie.

nu heb ik 2 even grote partitities (pri-2 en pri-3) die ik hiervoor gebruik, en dan met active/hide de een of de andere partitie zichtbaar maak. Wat merk ik nu:

eerst had ik xp geinstalleerd op de 1e partitie en na een copy naar de 2e partitie kreeg ik daar het probleem als in de eerste post. Nu heb ik (niet toevallig) xp opnieuw geinstalleerd op de 2e partititie. Beide partities booten nu. Mooi denk ik. Maar als ik een copie maak van de nieuwe 2e over de 1e partitie, boot die weer niet (dat was om even te testen of het probleem nu opgelost is). Ik wil namelijk gewoon een backup van een partitie kunnen maken naar de andere, voor test-doeleinden.

mijn conclusie: xp boot alleen vanaf de partitite. waarop die geinstalleerd is (pri-2 of pri-3). Ik bedoel, this defies all logic... 8)7 Kan XP dit registreren, en zo ja, hoe kan ik dat uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
eureka! gevonden Na bijna 2 weken te hebben ...! :D het stond de hele tijd voor m'n neus maar niet aan gedacht. In boot.ini staat natuurlijk van welke partitie die moet booten "...partition(2)..." en als ik die partitie dan met ghost copieer naar pri-3 heeft ie nog steeds dezelfde boot.ini die wijst naar pri-2 maar die is niet zichtbaar door BootMagic. DOM DOM DOM |:(

Duszzz. Nog wel een vraagje dan: is dit te omzeilen? Oftewel, ik wil wel een copie kunnen maken van pri-2 naar pri-3 en die partititie op pri-3 dan toch werkend te krijgen zou het volstaan om alleen boot.ini aan te passen. Of moet ik nog meer doen (registry...?). Zijn hier tooltjes voor?

Verwijderd

Topicstarter
een oplossing die ik net onderweg in de auto bedacht:

van de eerste winxp-installatie boot.ini wijzigen door de regel met je OS te copieren. Je krijgt dan iets van (in dit voorbeeld werk je op pri-2):

"...partition(2)..."
"...partition(2)..."

nu een van de twee regels de "2" veranderen in een "3" zodat die naar pri-3 wijst

"...partition(2)..."
"...partition(3)..."

Nu is het wel mogelijk om deze partitie met bijv. ghost te copieren naar pri-3. Nu moet je vanaf beide paritities kunnen booten met bijv. Bootmagic, en dus 2 werkende identieke partities naast elkaar laten bestaan. Natuurlijk bij het WinXp-opstartmenu dan wel de tweede selecteren als je vanaf de tweede partitie boot.

Verwijderd

Topicstarter
dit is opgelost, fout is gevonden hiermee
draadje kan wat mij betreft dicht
Pagina: 1