Award Bios - Asus Cusl2-C --> fout geflasht

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik zit met een probleem...

Ik heb een Asus CUSL2-C moederbord, en met het live-update programma (van asus zelf !) heb ik de bios geflasht naar een nieuwere versie. Op het einde gaf deze een error. Gelukkig had ik mijn oude bios file gesaved.
Ik dacht : "ik flash gewoon mijn oude bios er terug in en het is in orde".
Maar als ik Asus-live-update weer opstart zegt hij dat ik geen Asus moederbord heb.
Ik heb allerlei tools gezocht om mijn bios te flashen onder windows, maar elke andere tool werkt onder 'plain dos' .
Als ik ze opstart zegt hij dat het programma niet wil werken in "protected mode".

Mijn pc werkt momenteel nog normaal, maar ik durf hem niet rebooten , want ik vrees dat hij dan niet meer wil opstarten.
Hopelijk weet iemand van jullie een oplossing hoe ik mijn oude bios file weer in mijn bios kan krijgen ... Let dus wel : ik kan en mag niet rebooten.

Wat info:

Moederbord : Asus CUSL2-C ACPI BIOS Revision 1009
Bios : AWARD

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een foutmelding was het exact?

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Ik krijg deze foutmelding (in de volgorde zoals ze hier verschijnen) telkens ik Asus Live Update wil starten.
Het ligt dus echt niet aan de pc of aan windows.

Deze foutmelding kreeg ik dus NADAT ik de verkeerde bios-file geflasht had ...
(pc werkt momenteel dus nog .... al durf ik niet rebooten) :'(

Afbeeldingslocatie: http://users.online.be/~ghostsoft/fout1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.online.be/~ghostsoft/fout2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.online.be/~ghostsoft/fout3.jpg

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Kun je niet met sisoft kijken wat voor bios er nu in zit? Als die namelijk wel een bios ziet (een goede versie) kun je misschien een reboot gokken. Verder zou ik me eens gaan verdiepen in het bios bootblock gebeuren, alvast voor het geval dat. Want het lijkt mij onwarschijnlijk dat er en andere tool is waarmee je je bios kunt flashen onder windows.

Asus een foutje gemaakt met uploaden?:memendo in "HELP!!! Asus cusl-2-c Liveupdate ERROR" :?
tja heeft iemand met zijn /*#$ aan moet post gezeten!

[ Voor 21% gewijzigd door Memendo op 02-04-2003 21:47 ]

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Ik zal Sisoft Sandra eens downloaden , en ik zal hier neerpennen wat hij zegt...

Nadien riskeer ik een boot (als hij een correcte bios aangeeft).

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je kan een soort rescue disk maken. Dan flash ie automatisch je bios als je bios verneukt is. Doordat je flopy geen bios nodig heeft (ISA bridge ofzo) maakt het dus niet uit of je bios vernagelt is ja of nee.

Als het goed is staat dat wel ergens op de Asus site :p
Bij msi iig wel.

Suc6 :)

/edit
De volgende keer moet je met een DOS opstart disk flashen. Dat is niet zo crash gevoelig.
www.bootdisk.com

[ Voor 19% gewijzigd door Kapitein Edward op 02-04-2003 21:43 ]

Verwijderd

In sisoft ziet hij wél de goede bios, maar hoe kom ik nu onder protected mode in dos uit zónder hem te herstarten?
(Laatste vraag speciaal voor BalusC zie: Hiero )

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Hier ben ik weer (NA de reboot) :) :) :) :)

Wat is er nu gebeurd ?

Ik had sisoft Sandra gedownload EN geinstalleerd. En daar gaf hij mijn oude bios versie weer (revision 1009).
Toen heb ik mijn pc toch maar gereset. De reset ging perfect, maar hij gaf wel de nieuwe bios aan. (revision 1014 Beta 1).
Hij startte normaal op, maar ik heb toch maar terug gereset met een dos opstart diskette, en de oude versie teruggezet met aflash.

Nu heb ik terug de vorige versie waarvan ik 2 jaar zonder problemen heb kunnen genieten :) :)

Alvast bedankt allemaal ... :)

ps : de fouten (zoals hierboven aangegeven) geeft hij niet meer weer. Het programma asus-live-update werkt weer zoals het moet. Al gebruik ik hem niet meer om te flashen onder xp :p :p

[ Voor 15% gewijzigd door Skeleton353 op 02-04-2003 22:20 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52

Systeem Specs

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Neen ... dit ben ik niet ... laat de moderators en admins maar controleren op ip's :)
Al had ik misschien eerst een search moeten doen hier op tweakers want de andere user was eerst ....
Mijn excuses hiervoor

[ Voor 20% gewijzigd door Skeleton353 op 02-04-2003 22:26 ]

Verwijderd

Ik had de search wel gedaan, maar zag niets, en nee, wij zijn elkaar niet.
(ik zit bij xs4all btw, in Nieuwerkerk aan den IJssel :) )
(ik da hem nu ook herstarten op hoop van zegen)

Verwijderd

Reboot succesfull, wel gedurende 30 seconden zwart scherm gehad :/
maar toen er weer beeld kwam, kwam ook in beeld dat versie 1009 'erin' zit :?

Zal ik het zo laten, of zal ik hem onder dos ;) nog maar een keertje flashen?
( allen natuurlijk eeuwige dank )
Pagina: 1