Toon posts:

Extreme cooling and still 50 degrees???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf hier een asus p4pe'ke gekocht.
Ik heb daarna mijn p4 2,26 ghz op gezet.
Maar het probleem is dat ik met mijn zalman cooler met een tube er boven op heb op gezet.
Daarna wordt mijne cpu 50 graden.
Nu kocht ik eergisteren een watercooling kit in de hoop dat het iets zal uitmaken.
Maar nu geeft mijn hardware monitor nog maar 47 graden.
Wanneer ik mijne pc opzet en direct naar de hardware monitor ga is mijn cpu zogezegd 44 graden.

Zou ik nu mijnen bios moeten flashen of een nieuwe cpu kopen wat toch wel redelijk prijzig is.

Ben wel geen voorstander van die beta bios dus moest U een ander antwoord hebben TELL ME!!! 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:02 . Reden: Slecht Zinsbouw ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
offtopic:
Punten en Hoofdletters zijn toegestaan

Alles is terug te redeneren naar 4

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

[NUT]

Heppiedepeppie

welkom op GoT :)

Is misschien handig
Ook dit is handig

Lees de bovenste 2 eens door, en lees daarna je eigen openings post eens... ik word er niet veel wijzer van, en bijvoorkeur ABN typen, spreek taal (of vlaams) word hier niet echt gewaardeerd...

[ Voor 35% gewijzigd door [NUT] op 02-04-2003 20:44 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Je verhaal is moeilijk te volgen ;)
Met waterkoeling zou het toch koeler moeten zijn, welk setje heb je?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

welk waterkoelingssetje heb je precies?

En het is ook mogelijk dat het moederbord verkeerde temperaturen doorgeeft, heb je toevallig ook een lcd met een termometer daaraan vast?

Verwijderd

Topicstarter
heb een coolriver-b setje gekocht maar mijn vraag is ook kan mijn cpuken na 3à4sec al 47 graden zijn

Verwijderd

Topicstarter
heb een lcdken maar baterrij is plat
en weet niet waar ik best mijn thermometerken zou plaatsen

• Steefph
Strike lancelot Ga eerst eens de FAQ en Forumgedrag doorlezen dan kunnen we je misschien verder helpen want, steeds zelf zinnen uit jouw zinnen halen is vervelend.

En er is ook een edit knop gebruik deze eens.

Verwijderd

Topicstarter
abn kan ik niet typen want bestaat niet meer maar zal proberen an te praten .
Sorry voor mijn dialect NUT

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Is het belgisch om overal ken achteraan te zetten :? T'staat voor geen meter nl...

Alsie na een paar seconden [of na een boot] al 47 graden is lijkt het me dat het blok er niet goed opzit...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Damned zeg typ gewoon in ABN.
Dit is geeneens te volgen man :?
Lees eerst de Faq maar eens voordat je iets post

Verwijderd

Topicstarter
Eerst dacht ik ook dat mijn blok er niet goed opzat.
Heb mijn blok er dan afgehaald maar heb dan gezein dat de thermalgrease er volledig aangekomen was.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn slechte zinsbouw.

• Steefph
Strike druk eens op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Er zal een wereld voor je open gaan
En dit topic zal zich waarschijnlijk sluiten.

Verwijderd

Hoeveel thermalgrease heb je gebruikt?

Ik begrijp dat je de temperaturen uit het BIOS gebruikt.. misschien zijn die niet correct.

Je zou kunnen proberen om de software van je mobo te installeren, meestal zit hier ook een temp-sensor progje bij. Er staat ongetwijfeld ook een link naar een monitor-progje in de FAQ/Sticky's hier.

Als laatste: 47 graden is geen probleem, tenzij je van plan bent zwaar te gaan overclocken. Wat doet hij als het systeem langer aanstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft stabiel werken .

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 19:46
Laten we nou niet de ts afzeiken,hoewel ik de reacties me wel kan indenken...

Hij heeft zich al verontschuldigd voor zijn taalgebruik, en is nu vast de faq's aan het doorlezen, zoals een goede tweakert dat betaamt. ;)
alle begin is moeilijk, zo ben jij zelf ook ooit min of meer begonnen

[ Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 02-04-2003 21:05 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Wat is er misken metken die tempken dan? :+ (geintje)

Heb je alles wel goed gemonteerd? Blokje er strak op? Weinig koelpasta? etc etc.. Een nieuwe CPU kopen omdat de temp te hoog is lijkt me wat overdreven denk je niet? Een bios update is ook onzin, want het gaat om het verschil in temp. Het is dus niet zo dat de bios ziet dat je waterkoeling hebt en ineens denk;"hey, nu ga ik een hogere temp aangeven" :+

Het ligt dus aan het setje.

Verwijderd

Topicstarter
Fewture wat zou er aan mijn setje kunnen schelen?
Pompje werkt, radiator werkt, cooler op de radiator werkt ook en de vloeistof gaat rond.
Heb ook al eens gekeken of er een knik in één van de leidingen zat maar was geen du ik blijf voor een raadsel staan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een bios update echt niet lukken???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:15:
Fewture wat zou er aan mijn setje kunnen schelen?
Pompje werkt, radiator werkt, cooler op de radiator werkt ook en de vloeistof gaat rond.
Heb ook al eens gekeken of er een knik in één van de leidingen zat maar was geen du ik blijf voor een raadsel staan.

Als je nu gewoon eens simpel nadenkt over wat er moet gebeuren om de warmte kwijt te raken. Contact oppervlak is essentieel en dus kom je tot de volgende punten:

- een gladde koeler is beter dan een grove (meer contact opp. met de cpu)
- een rad met veel finnen (meer cont. opp. met de lucht)
- een blok met "veel kanalen" (veel cont. opp. met het water dus)

De flow maakt niet uit, want het water transporteerd slechts warmte. En geloof me, er gaat heel veel warmte in dat water als het moet. De sleutel tot goede koeling is dus veel warmte erin EN veel warmte eruit. Je moet dus de in- en uitgangen van het systeem goed hebben.

Dus:
- blok polijsten
- blok strakker erop
- betere radiator
- betere fans (dit helpt niet zo heel veel)
- weinig koelpasta gebruiken

Het lijkt er dus op dat je een brak setje hebt gekocht. De radiator zal wel de boosdoener zijn. Je kan bijv. nu je blok polijsten. Dan kun je veel warmte het systeem in krijgen, maar als je rad niet goed is krijg je het er niet uit en dus helpt het polijsten niet (of nauwelijks). ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank zal morgen eens proberen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 19:21
offtopic:
Ligt het nu aan mij of worden de mod's wat minder streng hier?! :D

47 graden is niet eens zo gek hoor, met een normaal waterkoelsetje. Het hangt er een beetje vanaf hoe je alles monteert, maar het is absoluut niet abnormaal hoog. Mijn senfu kit haalt dankzij een absoluut bagger blok met de beide radfans op 12V ongeveer 45 graden stressed. Zet ik beide radfans op 7V loopt het al snel op naar 50 graden idle, 59 graden stressed!

In mijn geval is duidelijk waar het probleem ligt: water voelt net lauw aan, en zal niet warmer zijn dan 25 - 30 graden. Een temperatuursverschil van ruim 20 graden is wel erg veel voor waterkoeling, zodat het koelblok hoofdverdachte is. Is je watertemperatuur echter maar een paar graden kouder, dan zou ik eens op zoek gaan naar een nieuwe radiator :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
gewoon een radicale afwijking aan je mobo tempsensoren
heb ik ook een x gehad
had ik een duron @90C :P
was maar een graadje of 50-60 hooguit

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

de zijne geeft 50 aan dus lijkt wel te kloppen..

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

heb je lucht in je watercooling-systeem zitten? haal dat dan er eerst maar even uit. zitten er raare bochten in je slangen? check dit ook ff na... verder, heb je je blok er goed om op gezet? dtwz niet verkeerd om enz..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

FragFrog schreef op 02 April 2003 @ 23:05:
offtopic:
Ligt het nu aan mij of worden de mod's wat minder streng hier?! :D

;)

Verwijderd

"Extreme cooling and still 50 degrees???"

Het extreme is?? :+
kütkoeling ja! :P
Title change zou op z'n plaats zijn,dit is doc... maargoed Fewture geeft prima tips en ga gewoon zelf na wat er zou kunnen schelen. Koop een termometer en hou je watertemp in de gaten. Ikzelf heb een halffords ding voor in de auto, de sensor zit tegen de onderkant van mijn reservoir en die staat op schuim. Maar je kan hem ook prima in het water hangen.
Pagina: 1