Toon posts:

migreren Novell naar W2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie

Novell 5.1 Server met alleen 15 users (vorige systeembeheerder laat alle gebruikers afhankelijk van functie inloggen met dezelfde naam)

Nieuwe opzet Windows 2000 server met 2500 users. Nu moet ik snel en efficient de data overzetten van de Novell Server naar de Windows 2000 Server. Echter is het probleem dat er totaal geen structuur is in de oude situatie.

Nu wil ik dmv diverse groepen de rechten gaan bepalen maar door de ongestructureerde situatie wordt dit onmogelijk gemaakt.

Nu is mijn vraag hoe zouden jullie tijdens de migratie die in max 2 dagen moet gebeuren hiermee omgaan om zo toch een juiste structuur te krijgen.

:( :(

Verwijderd

als je naar logboeken kijkt of met een paar de mensen uit de verschillende afdelingen praat kan je denk ik al de data opdelen in de 15 functies die er zijn.

aan de hand van de functies kun je dan misschien de data weer opdelen in afdelingen....

dan kun je in de AD groepen maken die rechten hebben op die data, je kunt dan ook de shares onderbrengen in OU's.

Verwijderd

Topicstarter
maar het zijn geen 15 functies, er is nl de volgende bedrijfs situatie

Directie
ADMINISTRATIE - ADMSEC1 - ADMSEC2
PO - FACILBEDR - ICT
TEAMLEIDERS - ZORGTEAM - INTERNATIONALISERING
PRODUCTIEPERSONEEL - PROJGRP - STAGAIRES

waarvan op dit moment onbekend is wie wat gedaan heeft er waar deze persoon het opgeslagen heeft, deels lokaal (op het netwerk zou niet veilig zijn (nogal logisch met zo'n structuur)) deels op een gesharde map (waar iedereen rechten op heeft(dan kunnen ze bestanden met elkaar uitwisselen)

Met andere woorden een echte puinhoop. En toch moet er een goede oplossing komen. het idee van BOFH kan al deels helpen maar of dit de oplossing wordt (denk het niet, gezien het verleden binnen dit bedrijf).

Evt. andere suggesties die kunnen leiden tot het goed kunnen organiseren van de migratie zijn nog steeds welkom

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij kun je het beste "de gewenste situatie" proberen uit te denken (hoe ziet m'n organisatie eruit, en wat hebben de verschillende rollen/functies nodig aan applicaties en rechten op het netwerk), deze op papier proberen te zetten en dan zo goed en kwaad als het kan proberen uit te vogelen hoe je (in godsnaam) de oude in de gewenste situatie omzet :)

Dat in het kader van: Het is zo'n zooitje dat je gewoon beter opnieuw kunt beginnen :)

De keuze om van Netware naar Windows over te snappen vat ik niet helemaal maar daar gaat het nu niet over (en ik ben inderdaad een zeer tevreden netware6 +ZENworks beheerder, dus dat maakt mij partijdig :P)

ANdere tip: Als het ff kan probeer het te faseren, dat scheelt je enorm veel gezeik ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 03-04-2003 00:33 ]